Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det akseptabelt at kona danser intimt og kysser andre kvinner?


Anbefalte innlegg

Det er vel egentlig helt opp til TS om det er greit eller ikke. Jeg har ingen problemer med at kona mi danser intimt og kysser andre kvinner (eller menn) på byen, men hvis TS ikke synes det er greit må hun selvfølgelig respektere det.

Enig. Dette har med grunnleggende respekt for sin partner å gjøre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Jeg føler at ekteskapet slår sprekker, å lurer på hva andre hadde tenkt.

Vi har vært gift i 16 år og har unger som begynner å bli store. Min kone er på fester og hun mener at hun bør kunne kysse andre kvinner da dette ikke betyr noe.

For meg er dette intimt og noe som hører ekteskapet til. Jeg er i tvil på hennes følelsee for meg men også mine for henne. Det frister liksom ikke å kysse henne når jeg vet at dette ikke betyr noe for henne å at hun like godt gjør dette med andre.

Jeg er usikker på fremtiden og hvor dette ender, vil det utvikle seg å føre til dypere utroskap.

Ønsker å vite om andre har erfaring rundt dette og er dette noe jeg bare må akseptere?

 

Anonymous poster hash: 800d6...041

 

Det hadde vært artig å vite hva hun hadde svart om du hadde spurt henne hvorfor hun kysser andre damer. Hva vil hun oppnå? Hva gir det henne? Vi vet selvfølgelig allerede at handlingen er et utløp for frustrasjon i ekteskapet, og at det gir henne en følelse av dominans over deg. Men det hadde likevel vært interessant å vite hvordan hun selv ville gått rundt grøten her.

 

Dersom det ikke er greit for deg at hun gjør dette spiller det ingen rolle hvorvidt hun selv mener at det "ikke betyr noe". Om det ikke betyr noe bør det bare være desto enklere for henne å droppe. Jo mer hun krangler på at dette er noe hun absolutt må gjøre, desto mer understreker hun at dette betyr noe - hvilket motsier hennes egen logikk. Altså forteller hun ikke sannheten, og dere har ikke pratet om de underliggende problemene i ekteskapet. Du ser bare toppen av isfjellet.

 

Men problemet blir større av at hun forsøker å rettferdiggjøre sin egen promiskuitet med at du kan få kysse andre menn. Forutsatt at du aldri har gitt tegn til at dette er noe du ønsker, forsøker hun her å nedverdige deg. Hun forsøker å få makt over deg ved å spille på sin seksualitet, og samtidig ta fra deg din maskulinitet. Hun manipulerer deg, og jeg tror dine bekymringer om eventuelt utroskap er berettiget.

 

Har damene hun kliner med type?

 

Hvor stor er sannsynligheten for at hun er mer villig til å delta i en trekant med de enn med deg?

 

Jeg tror du har langt flere problemer i ekteskapet enn akkurat hennes klining, og mye av det handler nok om at du oppfører deg litt som en pushover - som blant annet fremgår av at du blir usikker på deg selv, og oppretter denne tråden fremfor å ta saken i egne hender og si klart i fra om hva du aksepterer, og hva du ikke aksepterer. Prat med henne om det. Gjør det til en regel at det er din feil dersom hun gjør noe du ikke liker - fordi det betyr at du ikke har klart å si ifra. Og det samme gjelder henne. Dere er faktisk gift, og dere må begge ta ansvar for at ekteskapet skal fungere.

Endret av Løgn
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er vel egentlig helt opp til TS om det er greit eller ikke. Jeg har ingen problemer med at kona mi danser intimt og kysser andre kvinner (eller menn) på byen, men hvis TS ikke synes det er greit må hun selvfølgelig respektere det.

Du har ingen problemer med at kona "di" danser med og kysser andre menn på byen? Det nekter jeg å tro, så patetisk og uendelig tragisk er det ganske enkelt ikke mulig å bli

Endret av coffeee
Lenke til kommentar

Du har ingen problemer med at kona "di" danser med og kysser andre menn på byen? Det nekter jeg å tro, så patetisk og uendelig tragisk er det ganske enkelt ikke mulig å bli

Åh, med dine holdninger her inne slår du ham glatt på akkurat det området. Men du vokser vel kanskje opp en gang du også.

 

Anonymous poster hash: 47365...46b

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hva du synes er akseptabelt og hva andre synes er to vidt forskjellige ting. Du synes tydeligvis ikke at dette er greit, så da er det ikke greit. Hva som er greit å akseptere er jo også opptil deg og hva du potensielt kan miste. Et forhold eller et ekteskap kan jo dessverre på noen måter ligne på en hestehandel.

 

Om hun mener at dette er såpass viktig for henne at hun ønsker å gjøre det selv om du ikke liker det eller ønsker det, så ser jeg to utfall: 

 

1) Hun gjør det og du aksepterer motvillig, men er ikke lykkelig i forholdet og det blir bare verre enn det alt er.

 

2) Du aksepterer det ikke og dere går hver deres vei.

 

Personlig hadde jeg nok ikke sett på dette som problematisk i et forhold, men man vet ikke selv før man er der. Kjæresten min har per dags dato ingen interesse av andre kvinner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...