Gå til innhold

Har tjent minst 340 milliarder kroner på App Store. Nå er app-butikken 10 år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske åpenbart hvorfor Apple vegrer/bremser støtte for PWA

 

Apple er omtrent de eneste som viser en fornuftig tilbakeholdenhet når det kommer til PWA. Kappløpet om å støtte ny teknologi for å tekkes webutviklere går (imo) på bekostning av sikkerhet og personvern. Ett eksempel:

https://www.tripwire.com/state-of-security/vert/practical-attacks-dns-rebinding/

Det er alt for lite kontroll på hvor koden en nettside kjører stammer fra og hvem den tilhører, til at den bør ha de samme mulighetene/ressursene tilgjengelig som en applikasjon brukeren selv velger å installere. Utviklere får bestemme seg om det de skal lage er en nettside eller applikasjon.

Lenke til kommentar

Ganske imponerende. Jeg har ikke brukt en krone på apps. Hva slags apps er det man bruker penger på??

 

Har selv kjøpt sikkert mellom 50 og 100 apps, eksempler er jo Fenix (twitter), Sync Pro (reddit), Nova Launcher Pro, Marine Traffic osv...

 

Har man feks Google Rewards så får man jo masse penger man kan bruke på feks. apps :)

Lenke til kommentar

Ganske imponerende. Jeg har ikke brukt en krone på apps. Hva slags apps er det man bruker penger på??

Spill, Musikk & var en redigerings app som jeg ble anbefalt, kostet noe rundt 100 kr~ ish.

 

Var verdt alle pengene, spiller aldri Terraria igjen på mobilen men.. Musikken går fortsatt :tommel-opp:

 

edit: Redigering/kamera-app.

Endret av MultiGamerClub
Lenke til kommentar

Ganske imponerende. Jeg har ikke brukt en krone på apps. Hva slags apps er det man bruker penger på??

 

Du trenger ikke å kjøpe en app for at Apple skal tjene penger, fordi Apple får også 30% av det du bruker i appen også. Så når du kjøper ett abbonement eller en vare i en app i App Store så får tjer Apple penger.

 

Det fører også til en dårligere konkurransesituasjon fordi f.eks Spotify tjener mindre på iOS enn på andre plattformer og Apple har da full fortjeneste på sin egen musikkapp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...