Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvilken spesialist må man gå til for å undersøke hørsel og rense ører?


NoisyPepper

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Å rense ørene gjør de på ditt lokale legekontor/legevakt, men er strengt tatt noe man kan gjøre selv i de fleste tilfeller. Ørerens kan kjøpes på apoteket. 

Lenke til kommentar

Å rense ørene gjør de på ditt lokale legekontor/legevakt, men er strengt tatt noe man kan gjøre selv i de fleste tilfeller. Ørerens kan kjøpes på apoteket. 

 

Jeg har forsøkt å rense ørene selv ved å sprøyte Revaxør i ørene, ligge på siden i noen få timer, og skylle ut med ballong, men det kom ikke ut voks.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Revaxør-oljen gjør ingenting ikke vanlig matolje fikser like bra. Men du må la den virke en stund. Min lege anbefaler matolje et par dager før det skal skylles. Du trenger ikke gå rundt døv med ørene gjenplugget og fulle av olje i to dager, men den fortsetter å virke etter at det meste har rent ut. Skylleballongen du får med på kjøpet er heller ikke kraftig nok, etter min erfaring. Når sykepleiere skyller ører, bruker de mye mer kraft. Det kan oppleves brutalt, men trommehinnen tåler en god del.

Dette er kanskje ikke noe en lege vil anbefale, men selv skrur jeg bare hodet av dusjslangen hjemme og bruker den. Holder den selvfølgelig et godt stykke fra øreåpningen så vannet får renne fritt og det ikke oppstår trykk.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...