Gå til innhold

Fallout 76 får ikke kryssplattformspilling på grunn av PlayStation


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hadde planer om å kjøpe ps4 i år, men dropper av prinsipp. Holde meg til PC og Nintendo.

 

Skal man være prinsippfast er det vel flere grunner til å styre unna Nintendo også. Men ellers enig :-)

Tja, eldre Nintendo er jeg enig. Men de har forandret litt stil i det siste. Åpnet ip for andre å tolke. Se Mario + Rabbids. Ubisoft har fått ganske frie tøyler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, eldre Nintendo er jeg enig. Men de har forandret litt stil i det siste. Åpnet ip for andre å tolke. Se Mario + Rabbids. Ubisoft har fått ganske frie tøyler.

Tenker f.eks. på hvor lite de bryr seg om folks savegames. Så vidt jeg vet er det ingen måte å ta backup av savegame på og man kan kun overføre til ny Switch om man har den gamle tilgjengelig. Det er egentlig litt rart hvor lett de har sluppet unna med dette. Egentlig burde de fortjent en stor internett-rage :-) 

Men dette er en Sony-tråd, så det er ikke meningen å dvele for mye med dette. Var bare for å poengtere at prinsipper ikke alltid stikker så dypt :-) 

Lenke til kommentar

Noen som vet om de mener 0 cross play? Eller er det snakk om ps4 spillere for seg selv alle andre i samme bås?

 

Ps4 har crossplay med pc og mobil. Ps4 har dog ikkje crossplay med xbox og win10(MS) eller Nintendo.

 

Grunnen til at Nintendo har hoppa på crossplay er dog forsatt noko diffus. Har kome lite fram om kva forretningsmodell som ligger til grunn og kva kameler di måtte svelge. Nintendo har dog ikkje råd til å feile med Switch.

 

Tipper det ligger nokre kameler her som Sony ikkje heilt vil gå med på. For at Nintendo-spillere skal få crossplay i minecraft må di ha xbox-konto. Det synast unødvendig, men stemmer overens med MS sin våte drøm om at all crossplay skal innom ein xbox-konto.

 

Tvilsomt at xbox-fans eller MS ville godteke noko slikt viss det var Sony som drømte at all crossplay skulle innom ein psn-konto.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...