Gå til innhold

Har lyst å mekke Trance/techno


Anbefalte innlegg

Jeg fikk bare en impuls om at jeg fikk lyst å lage egne phete mixxer ( joda jeg skal klare det ) åsså lurte jeg på om noen visste om ett bra mixxe program, KUN trance og techno eller no sånt, ettersom jeg bare skal lage det. er ikke så mye interesert i annen musikk.

 

PLZ ikke kom å si om dette er posted mange ganger, har søkt, men fant jaggu me lite nyttig om akkurat det jeg leter etter ;) GOD JUL FOLKZ :xmas::xmas:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FruityLoops er ikke akkurat et nybegynner program, men der er veldig bra når du først skjønner åssen det fungerer og det tar ikke så veldig mange dager å sette seg inn i... Selv skjønner jeg ikke alt ennå da, men :cry:

 

Hvordan man får den derre scratchen inn i sangen og stille volumet på en kanal mens man spiller sangen altså ta opp mens man gjør dette så volumet blir høyere og lavere...

Lenke til kommentar
jeg vil ha sånn så e-jay, sette inn samples på den måten der, viss dere skjønner

Auda... Jeg synes eJay er det laveste av det laveste. Da bør du heller jakte på samples selv (f.eks kommer Computer Music med hauger av samples hver måned, kjøp det på Narvesen) og bruk Sonic Foundrys (nå eid av Sony) Acid 4.

Lenke til kommentar
Hvordan man får den derre scratchen inn i sangen og stille volumet på en kanal mens man spiller sangen altså ta opp mens man gjør dette så volumet blir høyere og lavere...

Fruity Scratcher har jeg ikke helt skjønt enda, men får å få en scratche lyd, er det jo bare å bruke Wave Traveller ;)

 

Lyd some går opp og ned, mens sangen spilles :ermm: Er det ikke bare å stille på velocity inni Pianoroll? Eller å "automate" lyden litt? (Edit events)

Lenke til kommentar
ejay er drit, ikke måten du lager sangene på men resten. Du sjønte tydeligvis ikke va jeg mente ;) jeg vil ha ett "drag and drop" system SÅNN så ejay har, vil ikke ha noe me selve ejay å gjøre ;)

Da synes jeg du heller skal gi opp....

 

Seriøst : Ikke gå til det letteste valget. Å lage musikk via ejay er ikke å lage musikk. Det er å putte samples i sequencer tracks og spille av. DU personlig har da ikke laget en drit. Jeg synes egentlig du skal bare holde deg til FLStudio 4.1(4.0) og lære derifra.

 

Kanskje hoppe over på Cubase SX2 etterhvert og RE-Wire med Reason, men ikke tenk på det nå. Og jeg råder deg til å bruke så lite så mulig samples, da dette kan fort bli en "dårlig vane".

 

Ikke for å skryte, men jeg har just signert platekontrakt på Hardnation Records og er forhandlingsperiode med Tidy Traxx. Vil ikke si noe artistnavn så vennligst ikke spør ;)

 

Ta mitt tips og få tak i Novation V-Station (også Bass-Station), Synapse Junglist, Synapse Hydra, Z3TA3+, Access Virus+++ i VSTi format. Det er virtuelle instrumenter også kjent som softsynths. Noen av de (Access sine og Novation) finnes i hardware men koster godt oppimot 10000-30000kr.

 

Lurer du på noe så bare si ifra :)

Lenke til kommentar
Ikke for å skryte, men jeg har just signert platekontrakt på Hardnation Records og er forhandlingsperiode med Tidy Traxx. Vil ikke si noe artistnavn så vennligst ikke spør ;)

Hvem er det? Er det noe du har laga sjøl? Hva brukte du?

Hehe selvsagt har jeg laget det selv, åssen ellers skal en få platekontrakt ? :laugh:

 

Jeg bruker :

 

Steinberg Cubase SX 2

Sony SoundForge 7

iZotope Ozone 3

Ohmboyz DX Pro

+15-20 VST / DX forskjellige effekter (reverb, phase, vocoder etc...)

 

Novation V-Station VSTi

Synapse Hydra VSTi

Juno X-2 VSTi

Z3TA3+ VSTi

Bismark

Rob Papen / Linplug Albino VSTi

Synapse Scorpion VSTi

Access Virus C (ekte synth)

+ 4-5 til for percs etc..

 

Første vinylen min kommer i Januar og ei samleplate er allerede ute (en mix cd) med to av mine traxx på. :)

 

Tidy Traxx er fortsatt i diskusjon, er personlig usikker da de betaler litt.... ikke som jeg vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...