Gå til innhold

Har lyst å mekke Trance/techno


Anbefalte innlegg

Ikke for å skryte, men jeg har just signert platekontrakt på Hardnation Records og er forhandlingsperiode med Tidy Traxx. Vil ikke si noe artistnavn så vennligst ikke spør ;)

Hvem er det? Er det noe du har laga sjøl? Hva brukte du?

Hehe selvsagt har jeg laget det selv, åssen ellers skal en få platekontrakt ? :laugh:

 

Jeg bruker :

 

Steinberg Cubase SX 2

Sony SoundForge 7

iZotope Ozone 3

Ohmboyz DX Pro

+15-20 VST / DX forskjellige effekter (reverb, phase, vocoder etc...)

 

Novation V-Station VSTi

Synapse Hydra VSTi

Juno X-2 VSTi

Z3TA3+ VSTi

Bismark

Rob Papen / Linplug Albino VSTi

Synapse Scorpion VSTi

Access Virus C (ekte synth)

+ 4-5 til for percs etc..

 

Første vinylen min kommer i Januar og ei samleplate er allerede ute (en mix cd) med to av mine traxx på. :)

 

Tidy Traxx er fortsatt i diskusjon, er personlig usikker da de betaler litt.... ikke som jeg vil.

izotope ozone usj! nesten like ekkelt som T-racks..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er det noen som har råd for et enkelt program som ikke er altfor avansert for ny brukere, har brukt trackere før men vil opp til noe mer avansert

Hvis du har tracka før så vil FruityLoops være ganske greit å komme inn i, du må bare tenke bortover istedenfor nedover :) Følger med endel fine eksempler der også som går gjennom det grunnleggende.

Lenke til kommentar

Et lite tips: Hvis du ikke har gjort det allerede, få en advokat til å lese gjennom kontrakten (evt. kontraktsforslaget). Har dårlige erfaringer med (spesielt ett) tysk plateselskap fordi folkene der hadde dårlige engelsk-kunskaper, og jeg har veldig lite engelsk-kunskaper.

 

Hele kontrakten ble brutt, og jeg satt igjen med en noen ubetalte studio-timer... :mad: (men de måtte heldigvis betale dem, etter noen runder med advokater).

Lenke til kommentar
Bruk heller en kvalitets-compressor (og evt. EQ) og skru opp volumet på sporet etterpå.

Det er jo det som er litt av poenget med inflator, den øker volumet uten å senke dynamikken. Den bør brukes etter kompressoren hvis du skal utnytte hva den er god for. Men egentlig bør mastering overlates til de som virkelig kan det og lever av det. Greit nok hvis det er "hjemme" mastering for en demo e.l. :p

Lenke til kommentar
Vel, jeg synes bare at Inflator gjorde en jobb jeg kunne gjøre selv (siden jeg har Waves plugins). ;)

Poenget med den er at du kan bruke den for å få max volum ut av det du bruker den på uten å kvele mixen (hvis f.eks allerede har kjørt mixen igjennom en multibånds komp)

 

Waves er helt greit .. C4 er jo brukbar, men Q10 blir drept av Sony Oxford EQ.

 

Renaissance kompressoren og EQen blir drept av UAD-1 sine emuleringer av LA-2A,1176LN og Pultec.

Lenke til kommentar
Et lite tips: Hvis du ikke har gjort det allerede, få en advokat til å lese gjennom kontrakten (evt. kontraktsforslaget). Har dårlige erfaringer med (spesielt ett) tysk plateselskap fordi folkene der hadde dårlige engelsk-kunskaper, og jeg har veldig lite engelsk-kunskaper.

 

Hele kontrakten ble brutt, og jeg satt igjen med en noen ubetalte studio-timer... :mad: (men de måtte heldigvis betale dem, etter noen runder med advokater).

Har truffet mannen (Sam Punk aka. Hazard, Espuma, Cuntface ++) så det er i orden ;) Var også litt redd i begynnelsen men etter å ha "spesialsydd" kontrakten så går alt i boks.

 

Inflator er "ubrukelig". EQ og diverse compressors gjør det samme. Sony har fine måter å rulle inn penger på :) Gjør en fin jobb, men jeg kan gjør det bedre på egenhånd ;)

Lenke til kommentar
Waves er helt greit .. C4 er jo brukbar, men Q10 blir drept av Sony Oxford EQ.

Øh... vet ikke hvordan jeg skal diskutere med en som mener at Waves C4 er "brukbar" og Q10 blir "drept" av Oxford... :D

:laugh:

 

Drøyt å si drept av Oxford :) Q10 er glimrende, men synes det finnes andre som måler seg med "dens funksjoner":

 

Sony's EQ er fett den også :) Bruker dere Cubase her eller ? Vi har gått helt off topic, så vi må gi han litt tips til "mekke Trance/techno" også da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...