Gå til innhold

Har lyst å mekke Trance/techno


Anbefalte innlegg

Hallo! Inflator er ingen EQ da, heller ikke noen kompressor! Og som alt annet må den ikke overbrukes.

 

 

Har du i det hele tatt brukt Oxford EQen ?

Har den liggende rett her. Inflator er en hybrid av en EQ og en compressor eller hva enn du skal kalle det.

 

Logic 6 er utrolig bra ;) Har selv fått det av en kompis og er fornøyd med det. Bruker det faktisk til å lage Electronica / Techno / Instrumental musikk. Cubase's automation er genial, og synes alt annet ligger "litt" bak :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Inflator process functions by changing the relative probability of the samples in the programme such that there is a greater predominance and likelihood of larger values than the original signal. Because the Inflator does not employ signal compression there is no ‘pumping’, dynamic level changes, loss of presence or flattening of percussive attacks. The full dynamic information of the music is largely preserved despite the increase in average modulation density.

 

Ikke noe EQ eller kompressor her nei. :p

 

 

Har ikke brukt Cubase på år og dag, men jeg er stor fornøyd med automatiseringen i Logic.

 

Så du bruker Mac ? :D

Lenke til kommentar
Vel, til det bruket synes jeg BBE Sonic Maximizer gjør en bedre jobb...  ;)

 

Men jeg synes ikke såkalte finalizere skal brukes på hele mixen...

Heller SPL Vitalizer da , men disse virker ikke på samme måte.

 

Er enig med deg der som jeg sa i min andre post. Greit nok å "hjemme mastre" hvis du skal mekke en demo eller noe (så lenge du har umastra backup liggende), men hvis du skal gi ut noe så la de med riktige ører, erfaring, aukustikk og monitorer gjøre jobben. Det viktigste er få en bra mix i utganspunktet..

Endret av prolixin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...