Gå til innhold

UiB eller UiA?


Party99

Anbefalte innlegg

Hei!

Til august starter jeg på bachelorprogrammet i biologi, så står spørsmålet da mellom UiB eller UiA.

Er avhengig av et godt studentmiljø der det vil være lett å komme overens med andre.

Er dessuten også glad i fest og alkohol, og da vet jeg vel at Bergen er best...

Men Kristiansand vil være hakket nærmere hjemme, ikke at nødvendigvis dette trenger være et krav.

Og lavest kostnad på hybelleie, hvor vil i så fall dette være? Men først og fremst: viktig med godt studentmiljø!

 

Har noen tips/anbefalinger/erfaringer å dele?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner bare byene rimelig overfladisk og ikke i studentsammenheng og synes begge var greie som byer.

Det er nok smart å sjekke opp boligmarkedet før du bestemmer deg hvor du vil studere.

Studentmiljøet kommer veldig an på resten av studentene. Det er nok generelt mindre party-mode og mer studie-mode over hele linja, men de fleste party-løver pleier å finne hverandre uansett.

Lenke til kommentar

Tror UiB passer best for deg ut ifra kriteriene du fremlegger.

 

Fest er vel best i Bergen. Rene bedehuset nede i Kristiansand fra det jeg har hørt. 

Nei, Kristiansand er ikke akkurat fest hovedstaden i Norge nei :p og jeg er fra Sørlandet selv og har vært der mange ganger og kan si det er relativt tamme greier.

 

Men hvis du liker fest hvorfor er ikke Trondheim et alternativ?

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Søkt Trondheim som nr1, men usikker på om jeg kommer inn der.

Krsand har ingen utesteder for 18?

Jo de har tre. Er to mer enn da jeg var 18.

https://www.krsby.no/livsstil/i/knR5B/Her-er-din-guide-til-utelivet-i-Kristiansand (se nederst)

 

Men 18 års steder er det få av både i Bergen og Trondheim. Lurer på om Bergen enda bare har den shadye Flamingoen.

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...