FenrisC0de Skrevet 15. desember 2003 Skrevet 15. desember 2003 Jeg har ventet på Lock On: modern air combat siden vinter i fjor.. og nå kom det altså ut for et par uker siden (fikk det 2 dager etter USA release).. og personelig syntes det fantastisk spill.. fin fin grafikk, ultra realistisk og kjempe god gameplay.. hva er deres tanker og meninger?
OlaML Skrevet 15. desember 2003 Skrevet 15. desember 2003 De eneste postene jeg har gjort på dette forumet har handlet om Lock On (stort sett) og jeg har ventet en god stund jeg også. Har lært meg at lang tids hype ikke er bra. Uansett, det er en veldig bra sim, men ikke uten skavanker... - Endel bugs, helt normalt, patch kommer før julaften. - VELDIG tungt på ytelse, men ser dødsbra ut selv om grafikken er tunet ned. (Textures og Scenes på High går bra) - Lider litt av samme sterilitets-syndromet som Flanker 2, men bare litt. En dynamic campaign savnes, gjerne på nivå med Forgotten Battles sin. 3rd parts på vei... Fysikken er nydelig, selv om det lille ekstra ved landing savnes (bitteliten detalj). Grafikken er jo rett og slett den beste noensinne. Jeg moste opp alle settings på fullt med 4x AA/AF for å titte litt...aaahhh...men 2 fps. Men en ting...jeg fikk meg TrackIR 2 for tre dager siden og har ikke rørt Lock On siden, har bare spilt Forgotten Battles. Har forandret måten jeg spiller det på helt, helt fantastisk. Anbefales på det jern-hardeste, selv om det koster.
FenrisC0de Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Skrevet 15. desember 2003 Sant det, noen bugs og litt livløs campaign, men grafikken er jo helt fantastisk.. skal komme en patch før jul som skal fikse mange problemer, inkludert buggsene, og ytelse
Desdichado Skrevet 15. desember 2003 Skrevet 15. desember 2003 Men en ting...jeg fikk meg TrackIR 2 for tre dager siden og har ikke rørt Lock On siden, har bare spilt Forgotten Battles. Har forandret måten jeg spiller det på helt, helt fantastisk. Anbefales på det jern-hardeste, selv om det koster. Fortell mer... Hadde vært noe å komplementert HOTAS'n med... des,OUT!
OlaML Skrevet 15. desember 2003 Skrevet 15. desember 2003 Fortelle mer? Med glede. Du vet hva det er ikke sant? http://www.naturalpoint.com For de som ikke vet, TrackIR er en liten dings som ligner et webkamera. Den sender ut infrarøde stråler, som reflekteres av noen små klistremerker som følger med. Disse fester du på headset, caps, i panna, whatever. Du kan også kjøpe en TrackHat, cap med påsydde reflektorer, den fulgte gratis med når jeg bestilte. Når du så snur på hodet, ser søkeren bevegelsen og kan styre MouseLook views (nye sims har støtte for TrackIR som standard). Du snur bittelitt på hodet, skjermbildet snur seg mye. Øynene er selvsagt på skjermen hele tiden, det skal bare litt bevegelse til, og du kan justere responsen i minste detalj. Hva gjorde dette med meg og Forgotten Battles? Før spilte jeg med cockpiten av, slo på autopilot, time-warpet fram til action, skjøt ned 5 fly, time-warpet tilbake, landet og håpet campaignen gikk videre snart. Ikke rart jeg gledet meg til Lock On. Nå, med TrackIR, flyr jeg aldri med cockpiten av, jeg flyr uten autopilot til målet mens jeg trimmer og justerer prop. pitch. Prøver å fly i formasjon med resten av flighten (vanskelig!) og speider rundt meg konstant. "Check six, se på det fine fjellet, der er wingman, sjekk temperatur, oi! flak!, fin sjø der nede gitt, FW-190 11 o'clock high!" Dogfighting er der det virkelig gjelder. Padlock funksjonen er helt ubrukelig i forhold. Du kan putte øya på slemmingen, kikke kjapt tilbake på tempen, kikke bak deg etter wingmannen hans og dra øya tilbake igjen i løpet av to sekunder. Rolling scissors, høye barrel-rolls og harde sirkler-kamper går lett som ingenting uten at du er i tvil om hvor du kikker. Før skjøt jeg ned 5 fly som sagt. Nå klarer jeg max 2. Er ennå uvant med cockpit siktet (vanskelig å skyte langt nok foran når man svinger 90 grader, cockpiten er i veien) men jeg er mye mer fornøyd med de 2 enn jeg var med 5. Akkurat det er vel kanskje litt mer realistisk også, hvis man leser litt WW2 historie, men det er mye lettere å leve seg inn i helheten når man føler at man sitter i flyet. Det er oppdraget og ikke kill-counten som teller! Jeg høres kjøpt og betalt ut hver gang jeg prater om det, men det er så bra. Det tar litt tid å bli vant til det, de første timene brukte jeg på å tweake kurver og det var lett å bli forvirret. Plutselig beveget den seg ikke eller den pekte et annet sted enn jeg forventet. Søkeren trenger å se reflektoren hele tiden og man innser hvor urolig man satt i stolen før. Fikk også litt vondt i nakken, men ikke nå mer. Man anstrenger seg lett når det er uvant. Også vanskelig å sikte når man har zoomet helt inn (flyr til vanlig med zoomen nesten helt ute), så jeg har hotkeyen for å slå av og på TrackIR på joysticken. Hehe, brukte profiler-programmet til joysticken for første gang for å stappe nok funksjoner inn i den. (Kjip logitech stikke, X45 er på handlelista) Det koster litt, 129 dollar for greia og over 60 dollar i shipping. Men til gjengjeld tok det bare tre dager fra de sendte den. Snek meg også til en 30 dollar rabatt med en weblink (skal finne) som aktiverer Lock On tilbudet...de som kjøper Lock On fikk rabatten, men kupongen var bare i den amerikanske releasen. Natural Point syns det var greit, men shippet ikke før Lock On var ute i Europa. Men selv om det koster er det jo ikke noe du sliter ut, kanskje med unntak av klistre-reflektorene. Hehe, lang nok post nå, jeg tror poenget kom godt igjennom. Som en fyr sa på et annet forum, hvis TrackIR plutselig skulle slutte å fungere hadde jeg ikke giddet å spille. Det er akkurat som joysticken, eller heroin for den del, når du har blitt vant til det kan du ikke la vær å bruke det.
Shotgun Skrevet 15. desember 2003 Skrevet 15. desember 2003 Fantastisk spill. Tror det kommer til å ta en stund før man har kontroll på alt. Her er det mye å trykke på... Jeg måtte bruke en del hjelpemidler for å i det hele tatt holde meg i luften i to minutter. Men det er bare morro. Her har man noe å henge fingrene i, når julemaset begynner.
Mute Skrevet 17. desember 2003 Skrevet 17. desember 2003 Hei du Olaleier, fin post ! Jeg har også bestemt meg for å kjøpe TrackIr. Hvor mye betalte du for den i norske kroner med moms, toll, hele sulamitten altså.
Desdichado Skrevet 18. desember 2003 Skrevet 18. desember 2003 Fortelle mer? Med glede. Du la jo ikke akkurat noen demper på kjøpelysten da... Har bestilt TrackIR2 sammen med en kamerat nå, sparte da ca. 300kr hver på porto og fortollingsgebyret. Totalt ca. 1400 pr. hode (har da valgt å kjøpe caps også). Takk for en informativ og meget nyttig post olaleier. Hvorfor skriver du ikke en omtale og sender til TST så kan de publisere den på gamer.no (hører du TST? omtaler av hardware for gamere passer fint hos dere). des,OUT!
tacomodo Skrevet 18. desember 2003 Skrevet 18. desember 2003 Har selv hatt lyst på TrackIR helt siden jeg spilte Il-2, og nå fikk jeg plutselig VELDIG lyst på igjen. Jeg støtter han over som spør om du ikke kan lage en liten review/test av TrackIR. Hadde vært utrolig kult om du da hadde laget noen track filer til Forgotten Battles eller noe, og lagt ved slik at folk ser hvor bra det er. Husker jeg så noen tracks fra gamle Il2 hvor det var en fyr som var skikkelig flink til å bruke TrackIR'en sin. Han så lynkjapt fra side til side og siktet også bra med utzoomet view. Nei...Hnnngh... må....kjøpe....snart.
OlaML Skrevet 18. desember 2003 Skrevet 18. desember 2003 Hele sulamitten kom på $162, litt over tusenlappen. (Cap var inkl. + $30 rabatt)Har ikke fått noe toll-brev ennå, kommer vel kanskje... Hva angår review, har tenkt endel på det, gamer.no har jo etterlyst anmeldere en stund...skrive om sims hadde vært moro...Får se...
Shotgun Skrevet 18. desember 2003 Skrevet 18. desember 2003 Hva angår review, har tenkt endel på det, gamer.no har jo etterlyst anmeldere en stund...skrive om sims hadde vært moro...Får se... Synes du burde. Virker som du har greie på det. Var kjempemorro å lese innlegget ditt.
Zlash Skrevet 19. desember 2003 Skrevet 19. desember 2003 Hei Oleleier, jeg må utfordre deg på nettet en gang. Bare vent til de fixer F-15 slik at radaren faktisk funker.
AK47 Skrevet 19. desember 2003 Skrevet 19. desember 2003 Nå har jeg vært i flere butikker og har ikke funnet Lock On. Jeg ser at det kan bestilles hos Akers Mic, men jeg vil helst kjøpe det i butikk. Har det ikke kommet i hyllene ennå? Er det noen formeninger om det vil fungere tilfredstillende med Radeon 9600 pro, 2,5 ghz maskin? Hadde liksom sett for meg at jeg skulle bli sittende bak flyspaken i romjula, men ettersom det ikke har kommet i butikkene ser det mørkt ut.
|SeVen| Skrevet 19. desember 2003 Skrevet 19. desember 2003 Jeg har litt problemer med alt på HIG med mitt 9800pro i 1280, er noe bug med spillet tror jeg, det er utrolig tungt, og utrolig vansklig.
satanjapan Skrevet 19. desember 2003 Skrevet 19. desember 2003 jeg får en feilmelding vær gang jeg går ut av spillet med noe om ram? og spillet krever bedre grafikkort en de som er på markede i dag før og spille på full grafikk.
FenrisC0de Skrevet 19. desember 2003 Forfatter Skrevet 19. desember 2003 Jeg har litt problemer med alt på HIG med mitt 9800pro i 1280, er noe bug med spillet tror jeg, det er utrolig tungt, og utrolig vansklig. Lock on har et ytelses problem, scriptene i spillet har blitt litt feil laget.. dette skal de fikse på i førstkommende patch, dette vil resultere i mye høyere ytelse og FPS
DreieR Skrevet 19. desember 2003 Skrevet 19. desember 2003 nå har ikke jeg spilt fullversjonen, men jeg må innrømme at jeg var skuffet over demoen, håper fullversjonen er bedre! mye bugs og tull når jeg spilte demo i hvertfall
AK47 Skrevet 20. desember 2003 Skrevet 20. desember 2003 (endret) Got it Har spilt Lock on noen timer nå. Faktisk fungerer det så langt knirkefritt på min radeon 9600 pro. Den eneste innstillingen jeg har gjort er å sette til absolutt beste oppløsning. Ellers står resten på default. Det eneste jeg sliter med er å finne alle kommandoene på mitt særnorske tastatur Anbefales Tro om det etter hvert kan bygges opp lag som møter hverandre online, slik det blir gjort i f.eks CS. Turneringer hadde vært konge! edit: grafikken er nydelig, men jeg er vel kanskje ikke så kravstor. Endret 20. desember 2003 av AK47
Shotgun Skrevet 20. desember 2003 Skrevet 20. desember 2003 nå har ikke jeg spilt fullversjonen, men jeg må innrømme at jeg var skuffet over demoen, håper fullversjonen er bedre! mye bugs og tull når jeg spilte demo i hvertfall Fullversjonen er bedre. Jeg ble også skuffet over demoen. Men flygal som jeg er, så kjøpte jeg spillet. Angrer ikke et sekund! Men som de andre gutta sier: spillet krever sin maskin. Håper at det kommer en patch som retter på dette. Men jeg kan godt spille på "medium" også jeg. Spillet ser fantastisk ut ned den innstillingen også. Men det er mye å sette seg inn i. Men det er halve morroa.
Elyas Machera Skrevet 20. desember 2003 Skrevet 20. desember 2003 Liker det godt, funker perfekt for meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå