Gå til innhold

Elkjøp-ansatte er i streik


Anbefalte innlegg

Veldig lite konkret informasjon om lønna i denne artikkelen:

 

 

 

de som tjener dårligst i dag, vil gå opp fra drøyt 150 til nesten 220 kroner timen i lønn.

 

Men hvem er disse som i dag tjener 150 kr timen? Er det 18-åringer med sommerjobb så er det jo helt greit. Er det derimot ansatte med fagbrev og 10+ års ansiennitet er det skremmende lavt.

 

Men siden det er "de som tjener dårligst" så tipper jeg det en en svært liten andel av de ansatte som faktisk tjener så lite...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg har nylig bestilt en ny telefon gjennom Elkjøp samt. som jeg bor i Akershus. Vet noen om jeg blir påvirket og i hvilken grad? Blir bestillingen utsatt til ubestemt tid?

 

Eh nei. Telefonen blir ikke kjørt fra Lørenskogs lokale lager, men blir sendt til deg via Posten.

OK, takk for svar :)

Lenke til kommentar

 

Sosialister. Ødelegger samfunnet.

 

Ja det er ille å ville ha en lønn du kan leve av. Bedre i land der folk må slave dag etter dag bare for å kunne ha penger til å sette mat på bordet. Slik at et par rikinger kan tjene litt ekstra.

Hvis de ikke er fornøyd med lønna så for de slutte da, de ser vel også hva slags lønn det er før de begynner også, så denne streiken er bare tull, og slike streiker er bare ødeleggende for bedrifter dette er gammaldags, det finnes andre måter å forhandle på i dagens samfunn.

Lenke til kommentar

Hvis de ikke er fornøyd med lønna så for de slutte da, de ser vel også hva slags lønn det er før de begynner også, så denne streiken er bare tull, og slike streiker er bare ødeleggende for bedrifter dette er gammaldags, det finnes andre måter å forhandle på i dagens samfunn.

 

Hvilke metoder da?

Lenke til kommentar

 

 

Sosialister. Ødelegger samfunnet.

 

Ja det er ille å ville ha en lønn du kan leve av. Bedre i land der folk må slave dag etter dag bare for å kunne ha penger til å sette mat på bordet. Slik at et par rikinger kan tjene litt ekstra.

Enig, om det stemmer at de er nede på 150 kr så er jo det ikke noe å leve av.

 

Men de 150 kr, er det begynner lønn eller gjennomsnitts lønn på de på lageret? Om de har 150 kr med ansenitet så er det jo enda verre.

Da jeg jobbet hos Spaceworld hadde vi 155,- i timen, folk flest ville blitt overrasket over hvor dårlig mange tjener i retail.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utrolig hvor mange velstående rikinger her, som hater arbeidstakere. Streik er grunnen til at vi ikke jobber 18 timer dagen i en gruve og dør som 40-åringer av jernlunge. De før dere har kjempet og blødd for deres rettigheter, slik at deres foreldre kunne vokse seg rike og gode, så når dere arver pappapengene deres burde dere holde kjeften når de på gulvet ønsker å utøve sine rettigheter.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Sosialister. Ødelegger samfunnet.

 

Jeg har jobbet i denne bedritne bedriften for en slik lønn. Ikke hadde man råd til ferie, ikke hadde man råd til helgefri. 6dagers arbeidsuke uten noen som helst form for tillegg. 163 kroner timen uansett. Jobbet til 8 hver bidige dag utenom lørdag. Dvs jeg var på jobb når andre hadde fri. Dette er ikke mye verdig liv altså, dette er ren utnytting av folk i en kjip sittuasjon!

Lenke til kommentar

Utrolig hvor mange velstående rikinger her, som hater arbeidstakere. Streik er grunnen til at vi ikke jobber 18 timer dagen i en gruve og dør som 40-åringer av jernlunge. De før dere har kjempet og blødd for deres rettigheter, slik at deres foreldre kunne vokse seg rike og gode, så når dere arver pappapengene deres burde dere holde kjeften når de på gulvet ønsker å utøve sine rettigheter.

 

Det komiske er jo når det sitter papirflyttere med en "viktig" grad fra BI og lignende og tjener 300kr timen, også mener de folk syter som har halvparten i timelønn for tyngre og kanskje viktigere jobber for samfunnet enn dem.

 

Hvis man har blitt så "viktig" at man ikke kan sette seg inn i andres arbeidssituasjoner, så bør man ta en pause og gå litt i seg selv. 

 

Edit; Ikke et stikk til deg. Bare siterte deg fordi jeg er enig, og ville legge til noen egne tanker.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det komiske er jo når det sitter papirflyttere med en "viktig" grad fra BI og lignende og tjener 300kr timen, også mener de folk syter som har halvparten i timelønn for tyngre og kanskje viktigere jobber for samfunnet enn dem.

 

Hvis man har blitt så "viktig" at man ikke kan sette seg inn i andres arbeidssituasjoner, så bør man ta en pause og gå litt i seg selv.

 

Edit; Ikke et stikk til deg. Bare siterte deg fordi jeg er enig, og ville legge til noen egne tanker.

Kan ikke si at jeg har så mye til overs for disse skoletaperne som aldri greide å gjøre noe konstruktivt med livet sitt og som nå plutselig har innsett at de befinner seg med en drittlønn på bånn av den sosiale rangstigen. Ingen streik vil endre på det.
Lenke til kommentar

Er man automatisk taper fordi man tar en jobb som ikke krever utdanning? Latterlig holdning.

 

Det komiske er jo at man har folk med utdanning som ikke betyr en dritt for samfunnet, men som likevel hever høy lønn bare fordi de har en grad.

Det komiske er folk som alltid går rundt og legger skylda på andre enn dem selv for sitt eget forfall.
Lenke til kommentar

Etter de gangene jeg har vært på elkjøp, så er jeg overrasket over at de har samvittighet til å motta lønn i det hele tatt. Og nå vil de ha mer lønn enn en fagutdannet.... ?

 

Eventuelt at de jobber etter lønna? Hverken du eller jeg vet nokk om hvorfor de jobber som de jobber på elkjøp. Spekulasjoner hjelper lite.

 

Men at Elkjøp ikke har den beste servicen skal jeg være enig med deg, men jeg sluttet å klage på elkjøp etter jeg var innom biltema.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...