Gå til innhold

Nordea melder om ekstrem interesse for Apple Pay


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Google Pay kan du bruke på hvilken som helst bærbar enhet, inkludert iPhone og iPad. Det er kun Apple som låser det ned til kun sine egne enheter.

Så hvis jeg vil bruke Apple Pay, så MÅ jeg bruke deres enheter, mens alle andre gjør løsningene åpent for bruk på alle andre enheter.

Applesheeps ...

 

Jeg vet ikke hvorfor du skrev PM til meg for å si nøyaktig det samme, men jeg kan gjenta det her. 

 

Du skrev:

 

 

 

Google Pay kan du bruke på hvilken som helst bærbar enhet, inkludert iPhone og iPad. Det er kun Apple som låser det ned til kun sine egne enheter.

 

 

Så hvis jeg vil bruke Apple Pay, så MÅ jeg bruke deres enheter, mens alle andre gjør løsningene åpent for bruk på alle andre enheter.

 

 

Applesheeps ... sjekker aldri fakta og masturberer over de overprisede udugelige fashiondingsene sine .

 

I denne sammenheng diskuteres Apple Pay i form av betaling i butikk via NFC. Dette støtter ikke Google Pay via iPhone, kun Android. Les mer her: https://pay.google.com/about/. Du blander Google Pay med "Google Pay Send", som mer eller mindre fungerer som Vipps i forhold til betaling mellom to brukere. 

 

Ser ut som du enda ikke har forstått konseptet her. Apple Pay er simpelthen Apples implementering av en standard satt av Visa/Mastercard. Det samme har Google, Samsung, Garmin, Fitbit og flere andre gjort. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men det kommer til stoppe opp der i og med at systemet er bare for de som har aplle produkter. Mener fortsatt at systemer som ikke finnes på tvers av alle platformer. Har ikke livets rett.

Men det systemet finnes på tvers av plattformerer jo akkurat det som er poenget.

men hver produsent av telefoner kaller det noe annet. Appen for å betale med iPhone med nfc heter Apple Pay, mens Google sin app for Android telefoner som gjør akkurat det samme heter Google Pay. Den plattformen du snakker om som både Apple Pay, Google Pay, Samsung Pay, Microsoft Wallet, Garmin Pay og Fitbit Pay bruker er basert på Visa Token Service som funker kryss alle plattformer.

https://usa.visa.com/partner-with-us/payment-technology/visa-token-service.html#1

Endret av MiKA7
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Men det kommer til stoppe opp der i og med at systemet er bare for de som har aplle produkter. Mener fortsatt at systemer som ikke finnes på tvers av alle platformer. Har ikke livets rett.

 

Men systemet kan brukes på alle plattformer. Det er bare det at det kun er Apple som har implementert det i Norge. Ingen andre gidder - foreløpig. Hvorfor kritisere Apple for at de er først ute?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IHZgkuqNJD

DNB har en knallgod tjeneste og var tidlig ute med dette. DNB har gjort betaling enklere for nordmenn i en god stund nå, og så snakker alle dritt. Dere ser ikke hva som er bra om det så biter dere i ræva!

 

Apple er noe overprisa dritt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

banken har ikke lov å bestemme hvem som har lov til å bruke apple pay..

Hvis det var noen som trodde noe slikt så kan de dra tilbake til det diktatorlandet de kom fra..

Så banken kan ikke selv velge hvilke tjenester de vil tilby sine kunder ?

 

Er du svimmel?

 

Akkurat som NRK ikke skulle hatt lov til å bestemme hva de skal sende selv.

 

 

Lenke til kommentar

Spiller liten rolle så lenge det omtrent ikke fins steder I Norge som tilbyr terminaler med NFC. Ingen rema, meny,bunpriss eller Kiwibutikk jeg har vært i har dette. Rema hadde MobilePay men disse forsvant når de gikk ut av Norge. NFC kort og Apple Pay er fint å ha men du får omtrent bare brukt det på vendingmachines og noen få kafeer.

 

Du må ha vært i stengte butikker
Lenke til kommentar

 

Du må nok lese deg litt opp på DNB:)

https://no.m.wikipedia.org/wiki/DNB

 

Ok, så kanskje ikke siden alltid. Poenget mitt var uansett dette:

DNB er Nordens nest største finanskonsern etter den svenske banken Nordea.

Du glemte å lese første setning: "DNB ASA er Norges største finanskonsern". Det er Norge vi snakker om, ikke verden. Nordea i Norge legger nok bedre merke til de 3 kundene som byttet bank pga Apple enn DNB, fordi DNB er vesentlig større i Norge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

DNB har nesten 2 mill. kunder, om det minster noen tusen til Norder/Santander, merkes det knapt.

 

Selv, avslutter jeg aldri en konto, selv om jeg bytter bank - så lenge det ikke er noe gebyr for å beholde gammel konto. Har sikkert minst 10 bankkonti jeg ikke bruker :-)

 

Er kunde i DNB, Nordea og Santander.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...