Gå til innhold

Trenger hjelp til og regne ut lønn


Facili

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har nylig takket ja til en jobb som nattvakt i 100% stilling som sykepleier i staten. Årlønn fra juli blir 400.000. Jeg jobber 10 timers vakter. Noen som kan hjelpe meg og regne ut mnd lønn u/tillegg før skatt?

Som jeg har forstått er ca 75%natt det samme som 100% dag/kveld.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg har nylig takket ja til en jobb som nattvakt i 100% stilling som sykepleier i staten. Årlønn fra juli blir 400.000. Jeg jobber 10 timers vakter. Noen som kan hjelpe meg og regne ut mnd lønn u/tillegg før skatt?

Som jeg har forstått er ca 75%natt det samme som 100% dag/kveld.

 

400 000/1950 * 162.5

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei,

 

Jeg håper det er i orden at jeg henger meg på i denne tråden, har litt av det samme spørsmålet.

 

I min arbeidskontrakt står det følgende:

 

«Arbeidstaker mottar en årslønn på 497.530,- (11 måneder a 40.384,-, samt feriepenger i en måned (12%).

 

Noen flere enn meg som gjør seg noen tanker om dette?

 

Fikk i tillegg og litt tilfeldig i dag en e-post om at jeg kunne logge inn for å sjekke min pensjonsavtale - noe som igjen setter fart på flere spørsmål. I min avtale her står det nemlig at min årslønn er registrert til 459.504,-.

 

Setter pris på alle innspill og svar, dette kan jeg dessverre alt for lite om annet enn at jeg ikke helt får talllene helt til å stemme.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg håper det er i orden at jeg henger meg på i denne tråden, har litt av det samme spørsmålet.

 

I min arbeidskontrakt står det følgende:

 

«Arbeidstaker mottar en årslønn på 497.530,- (11 måneder a 40.384,-, samt feriepenger i en måned (12%).

 

Noen flere enn meg som gjør seg noen tanker om dette?

 

Fikk i tillegg og litt tilfeldig i dag en e-post om at jeg kunne logge inn for å sjekke min pensjonsavtale - noe som igjen setter fart på flere spørsmål. I min avtale her står det nemlig at min årslønn er registrert til 459.504,-.

 

Setter pris på alle innspill og svar, dette kan jeg dessverre alt for lite om annet enn at jeg ikke helt får talllene helt til å stemme.

 

her kommer det jo tydlig frem, du har 40384 pr måned eller 248,5 kroner pr time. 

Lenke til kommentar

Hei, takk for svar.

 

Ja, det forstår jeg, men er dette en vanlig måte å oppgi lønn på? 40.384,- x 11 + 12% = 497.530,-.

 

Hva tenker du vedr. pensjon?

 

Jeg har hørt at noen får det oppgitt slik, men har aldri opplevd det selv. Vill si det er en rar og uoversiktlig måte å gjøre det på. 

 

Pensjon regnes uansett ut i fra hva du faktisk tjener, så jeg hadde ikke tenkt noe på det egentlig. 

Lenke til kommentar

Hei,

 

Jeg håper det er i orden at jeg henger meg på i denne tråden, har litt av det samme spørsmålet.

 

I min arbeidskontrakt står det følgende:

 

«Arbeidstaker mottar en årslønn på 497.530,- (11 måneder a 40.384,-, samt feriepenger i en måned (12%).

Hmm.. En årslønn på 497.530,- skal gi ~41.460,- i månedslønn.

Lenke til kommentar

Hehe, ja. Dette er grunnen til at jeg trenger noen innspill. Jeg får egentlig ingen normale “lønnsutregningskalkulatorer» til å stemme... om måten å oppgi lønn på er feil eller riktig, er jeg usikker på, men jeg tror ikke at det er så vanlig...

 

Takk for innspill :-)

Lenke til kommentar

Hehe, ja. Dette er grunnen til at jeg trenger noen innspill. Jeg får egentlig ingen normale “lønnsutregningskalkulatorer» til å stemme... om måten å oppgi lønn på er feil eller riktig, er jeg usikker på, men jeg tror ikke at det er så vanlig...

 

Takk for innspill :-)

Jeg prøvde forskjellige uttregninger, som f.eks. at de siste tre(eller er det fire?) feriedagene blir trekt hver måned, men fikk ikke det til å stemme heller.
Lenke til kommentar

40.384,- x 11 + 12% = 497.530,-

Jeg kan sånn sett forstå beløpene.... men som dere er inne på her er også jeg vant til å for å finne månedslønn deles årlig bruttolønn på 12.

 

Jeg har nemlig også en liten teori om at dette var et forsøk på å «lure» meg ved forrige lønnsforhandlinger. I forrige arbeidskontrakt (før tidligere lønnsforhandlinger) var det nemlig kun oppgitt årlig årslønn på 471.760,-. Jeg ville da opp til 500’, jeg fikk da tilbudt 497.530,-. Da jeg fikk kontrakten var jeg nok litt rask med å signere, jeg ønsket å bli ferdig med «kleine» forhandlinger og anså meg relativt fornøyd...helt til jeg begynte å regne på beløpene og fant ut at 497.530,- var inklusive feriepenger...

Lenke til kommentar

Hei, takk for svar.

 

Ja, det forstår jeg, men er dette en vanlig måte å oppgi lønn på? 40.384,- x 11 + 12% = 497.530,-.

 

Hva tenker du vedr. pensjon?

Men dette blir vel ikke faktisk lønn det heller. For når du har 12% feriepenger, så har du 5 uker ferie. Dvs du trekkes for mer enn en mnd lønn ifm ferien...

Lenke til kommentar

40.384,- x 11 + 12% = 497.530,-

Jeg kan sånn sett forstå beløpene.... men som dere er inne på her er også jeg vant til å for å finne månedslønn deles årlig bruttolønn på 12.

 

Jeg har nemlig også en liten teori om at dette var et forsøk på å «lure» meg ved forrige lønnsforhandlinger. I forrige arbeidskontrakt (før tidligere lønnsforhandlinger) var det nemlig kun oppgitt årlig årslønn på 471.760,-. Jeg ville da opp til 500’, jeg fikk da tilbudt 497.530,-. Da jeg fikk kontrakten var jeg nok litt rask med å signere, jeg ønsket å bli ferdig med «kleine» forhandlinger og anså meg relativt fornøyd...helt til jeg begynte å regne på beløpene og fant ut at 497.530,- var inklusive feriepenger...

Ved endret utregning av årslønn så er det uærlig av arbeidsgiver å ikke informere samt vise hva gammel lønn er ved ny beregningsmåte osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...