Gå til innhold

Se Battlefield V-avdukingen klokken 22:00


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt om jeg liker utviklingen vi har gående nå. E3 har alltid vært årets høydepunkt for meg når det gjelder spill, og det har alltid vært her de største nyhetene har dukket opp på rekke og rad. Men i de siste årene har vi hatt lekkasjer, "rykter" som stemmer mistenkelig med fakta og så videre lenge før E3, og nå har vi til og med live reveal flere uker i forveien. Hva dreier selve E3 seg om lengre?

 

For å ta det på en annen måte var julaften, og julen generelt, noe helt spesielt da jeg var barn. Jeg husker godt hvor sykt lang selve julaften var før vi fikk åpne gaver, og jeg husker tydelig hvor "annerledes" alt ble da kalenderen tikket over til første desember. Da var det advent, og snart jul. Det ble en helt annen stemning fra den dagen, og folk gikk inn i "julemodus". Hele skolen roet seg betraktelig ned fra første desember. I fjor så jeg første juleting i butikken sent i september. Seriøst. Julen har begynt å komme tidligere og tidligere, og jeg er stort sett drittlei hele greia i tidlig november. Når kalenderen tikker over til første desember har jeg mest lyst til å gå og legge meg, og ikke våkne før ut i januar en gang når alt hysteriet er over.

 

Er det dette vi har å se frem til med E3 også? Beklager at dette ble litt i lengste laget, men det er blitt så mye "bruk og kast" at få gidder bry seg om det som faktisk betyr noe. Alt handler om å selge så mye som mulig så snart som mulig. Hvor ble det av spillgleden?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er nok et resultat av dagens Internettbaserte samfunn. Det er fryktelig enkelt å bare ta seg av slike ting på egenhånd fremfor å stå i fare for å drukne i alt som vises frem på E3. Men samtidig så reduserer det jo statusen og attraktiviteten til E3 en hel del.

Lenke til kommentar
Så ingen Battle-Royale lignende modus? Må si meg skuffet der. Har alltid likt Battlefield, men finner Battle-Royale formelen langt mer underholdende. Hadde virkelig håpet på og sett frem til at dette skulle bli det første spillet som virkelig ville tilby en AAA-verdig Battle Royale opplevelse og Frostbite er jo den perfekte spillmotor for noe sånt.

 

Er nok mange hos Bluehole / PUBG Corp som pustet lettet ut nå.

 

Veldig merkelig at de ikke kommer med en lignende modus. Jeg forstår at det vil være å hoppe på en trend osv.. Men dette er jo det perfekte tidspunktet å gjøre det. Det finnes per i dag ingen AAA Battle Royale spill/modus. PUBG er fremdeles i et relativt røft stadie. Optimaliseringen er fremdeles under pari, nettkoden og serverne er fremdeles under pari og utviklingen går relativt tregt mens PUBG Corp desperat forsøker å utvide og skaffe seg nye utviklere. Det er tross alt et veldig lite team bak spillet og det tar tid å ekspandere som selskap om man har tjent aldri så mye penger.

 

Det hersker vel absolutt ingen tvil om at det å inkludere en Battle Royale modus ville ført til økt salg og flere spillere. Spillet ser solid ut og Battlefield har en solid og trofast spillerbase. Men det er fryktelig lite her som skulle tilsi at det vil tilføre nye spillere til serien. Nå som Battle Royale har vist seg å være såpass populært over flere år og det siste året så har det tatt helt av så er det merkelig å ignorere dette markedet fullstendig.

Endret av RamGuy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Interessant avduking. Ble positivt overrasket når de sa de ikke lenger skal ta betalt for dlc og nye maps. Veldig spent på hva disse "ukjente historiene" fra 2 verdenskrig er. Norge ble jo nevnt i samme setning, så kanskje de tar for seg tungtvannsaksjonen på Vemork, slaget om Narvik eller motstandskampen på Østlandet med "gutta på skauen". Det eksotiske med snø, vidde og langrennsski vil sikkert være populært. 

Kjedelig trailer forøvrig. Var det den nye samarbeidsmodusen de viste frem? Med tanke på den fantastiske reveal traileren som kom til BF1 forventet jeg mye mer. Forhåpentligvis får vi se noe lignende når de kommer med en trailer om enspillerdelen

Lenke til kommentar

Nei blir nok post scriptum istedet på meg. Synes personlig at bf har tapt seg etter bf3. Bf4 var ok men for mye problemer ved release. Bf1 synes jeg dem bomma totalt med. Dette føles også "meh" ut.

Alt føles flatt ut etter SW Battlefront kom ut.

Virker som alle 4 titlene er copy&paste spill, noe jeg synes blir kjedelig.

Kom med noe nytt, ikke gjør den samme feilen som Treyarch.

 

Litt her og lit der, eg har mine metoder -Fleksnes

Endret av Soles
Lenke til kommentar

 

Nei blir nok post scriptum istedet på meg. Synes personlig at bf har tapt seg etter bf3. Bf4 var ok men for mye problemer ved release. Bf1 synes jeg dem bomma totalt med. Dette føles også "meh" ut.

Alt føles flatt ut etter SW Battlefront kom ut.

Virker som alle 4 titlene er copy&paste spill, noe jeg synes blir kjedelig.

Kom med noe nytt, ikke gjør den samme feilen som Treyarch.

 

Litt her og lit der, eg har mine metoder -Fleksnes

Enig. Er synd. Alltid likt dice frem til bf4

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...