Gå til innhold

Timepris datahjelp


Anbefalte innlegg

Jeg er utdannet it-konsulent og på fritiden får jeg stadig forespørsler fra folk som trenger hjelp til datamaskiner, mobiler og annet teknisk utstyr, mest på tanke på søk og sletting av virus og malware, fjerning av programmer, oppdatering av drivere etc, men også større oppgaver som oppsett av rutere, nettverk etc.. Jeg har ikke opprettet et foretak enda, men det er noe som vurderes da jeg nå begynner å bli ganske ettertraktet.

 

Det jeg lurer på er hvor mye det er normalt å ta for en som tar på seg slike arbeidsoppgaver?

Nortech her hjemme tar 900kr for en typisk "rensejobb", vurderer å legge meg på halve og ta rundt 100-120 kroner timen.

 

Edit: Tar gjerne forslag til hva annet jeg kan ta, helst med begrunnelse.

Endret av ponas91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ikke så ille ut vanlig it konsulenter har vel ofte 150-200 kr time vanligvis som lønn.

Folk med høyskole tar vel ofte vanligvis det dobbelte hvis det er f.eks drifting av servere eller litt mere avansert drifting.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Omkring 300 - 600,- kr per påbegynte halvtime. Småtteri, en hundrings.

Kan du begrunn dette? Utvikler hos microsoft\intel etc?

For syns prisene er stive hadde gjort ting selv for de prisene der? Selv inforcare tjener ikke så mye per time og det kan være helvete å bytte deler på apple eller andre billig laptoper.

 

Hva expert\elkjøp\lefdal gjør er vel heller å ta priser mere en timesbetalt.

De er ganske sleipe har avtale med produsenten og gjøre de vanskelig å finne drivere slikt at elkjøp tjener mere.

Må krange med de for å heve kjøpet fordi de ikke gir garanti at windows 10 funger på eldre pcer på grunn av manglene driver det bryr ikke butikkene seg om de sier ikke noe om drivere de sier bare gratis oppgradering er inkludert hvis du kjøper pcen i dag.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar