Gå til innhold

SAMLETEST: Barbermaskiner til under 1000 kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

<<Ulempen med en vanntett maskin er at den ikke kan brukes når den er koblet til stikkontakten (her er det lagt inn en sikkerhetssperre). Det vil si at man kun får én av to goder: enten kan man barbere i dusjen eller så kan man barbere med ledningen i stikkontakten.>>

 

Hvor mange her har stikkontakter i dusjen? ?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

syntes der er litt underlig at man under komfort tar med "litt rødflammet hud", noe som nok vil skremme bort mange på de maskinene som det er skrevet på.

 

Jeg får det, men det er kun de første få gangene med ny maskin, etter det er hudentilvendt seg, eller maskinen som har gjort det, så finnes ikke det problemet mer for min del.

 

Har selv en Philips med rensedocking, og er bare styr i lengden da man må bytte kassetter på dem. De er ikke helt billige, og ikke alltid lett å finne.

 

En fin ting er om man hadde tatt med prisen på nye blader til maskinene. De bør byttes hver 2 år eller noe slikt (ihvertfal i følge manualen på min), og her kan prisen variere veldig.

 

På batteritiden så er det viktig at maskinen varsler før den er tom. Min nåværende gjør det, noe som gjør at jeg aldri går tom for batteri. Forrige maskin som var en billigere versjon ifra Philips (prisnivå med den testede her), så stoppet den bare, og måtte da dra frem kabel for å bli ferdig. (Dumt når man ikke har strøm ved speilet).

Lenke til kommentar

En annen nyttig egenskap til både barbermaskin og skjeggtrimmer er å ha indikator på gjenværende batteritid. Kjøpte meg barbermaskin og skjeggtrimmer fra Remington som har display med batteritid. Det gjør at jeg slipper å alltid lade før bruk, i frykt for at jeg skal stå med halve fjeset barbert og tomt batteri. Remington maskinene oppleves som de har veldig god batteritid, siden jeg faktisk tør å la de bruke kapasiteten.

Lenke til kommentar

 

Ulempen med en vanntett maskin er at den ikke kan brukes når den er koblet til stikkontakten (her er det lagt inn en sikkerhetssperre).
 
Dette har jeg ikke engang tenkt over, så gjelder dette absolutt alle slike modeller (Norsk krav til EL-sikkerhet osv.)?
Jeg bruker aldri i slike maskiner dusjen, men jeg rengjør dem med rennende vann (hvis det står skrevet at maskinen skal tåle det såklart).
 
Selv bruker jeg to maskiner - en til trimming (som er den jeg stort sett bruker), og en finraker til å fjerne den siste millimeteren hvis det er noe spesielt jeg skal på.
 
Philips BT5205/16 trimmer
 
Philips HQ7380/17 barbermaskin
Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Strykejern, vaffeljern, hårfønere, elektriske klippere... Handler ikke mye om IKT og hardware.no lengre. 

 

hw.no har blitt litt som en impotent utgave av Vi menn; tester av barbermaskin, høytrykkspyler, vaffeljern mm. Bare synd at det mangler lettkledde damer fra Jessheim...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Helt greit med tester av sånt syns jeg. Kommer egentlig ikke på noen annen side i Norge som tar for seg denne type hverdagselektronikk på en god måte uansett, så om TEK kan gjøre det også er det vel bra?

 

Men da bør de holde seg for god til å bruke "ser bra ut" som et kjøpsargument/fordel, som de har brukt på Nooa sin=)

 

Bruk osv er selvsagt forskjellig fra person til person, men syns dere burde testet hvordan maskinene presterer på ulike områder som f.eks under kjeven/halsen. Det er vel ganske kjent at de fleste maskiner kan slite der.

 

Rengjøringsdokk osv er jo også helt unødvendig om man har en vanntett maskin som f.eks de fra Panasonic eller Philips. Man rengjører dem med vanlig såpe eller varmt vann etter hvert bruk, og det tar 4-5 sekunder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At du må bruke en rensestasjon som tvinger deg til å dra på butikken og kjøpe svindyrt rensemiddel burde være en gigantisk stor minus for Braun. Det er ihvertfall hovedgrunnen til at jeg ikke gidder å bruke min.

 

Hvorfor tvinger barbermaskina deg ned på butikken for å kjøpe dette? Er det ikke mulig å rengjøre/lade den uten at det er rensemiddel?

Lenke til kommentar

"Pris er også en viktig faktor. Derfor har vi delt denne testen i to, der vi nå i første omgang tester maskiner i «folkeklassen» såvidt under tusenlappen. Senere vil vi også se på hva som skiller disse modellene fra produsentenes toppmodeller, som gjerne koster fra tre tusen kroner og oppover. "

 

Når skal dere teste dyrere maskiner? Skjønner jo at man må over tusenlappen for å virkelig bli fornøyd her, og undertegnede trenger ny maskin. 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

 

Prisen på nye barberblader kan også bli høy i lengden.

Hehe, morroklumper. Ved bytte av blad etter 8 ganger, og barbering 3 ganger i uken, bruker man 20 blader i året. Gammeldagse blader koster 2 kroner stykket, altså 40 kroner. For tusenlappen deres får man blader til 25 år.

Joda men for min del så er det ikke et alternativ med klassiske barberblader da jeg har litt pirkete hud. Brukte en periode en ordentlig barberhøvel med fantastisk barbersåpe men kan ikke bruke det hver dag. Tørrbarbering med maskin fungerer ypperlig for meg i den daglige barberingen :)

 

Kan anbefale braun series 7, knallmaskin

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...