Gå til innhold

Apple Pay kommer til Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg klarer meg fint med Vipps for å sende småbeløp til venner og kjente eller gjøre enkle kjøp og salg på finn.no, men jeg vil bruke telefonen som betalingsmiddel på kontaktløse terminaler i butikker når jeg handler. Det er DER en slik betalingsløsning vil kapre brukere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ble vel lansert i 2014, så jeg viil vel driste meg til å si at de er en smule for sent ute, da andre tjenester for lengst har rykket inn på dette markedet.

I motsetning til alt annet kommer dette til å hauses opp og omtales så mye i media at ingen kan unngå å få det med seg denne helt nye og fantastiske måten å betale på. Butikkene kommer deretter til å hive seg over det hele med store Apple Pay plakater. HER KAN DU BETALE MED APPLE PAY.

 

haha, kom akkurat på en plakat på vei til hytta på fjellet som var utenfor en butikk når jeg var liten.

Der stod det: "Her pratar me engelsk"

Lett å skjønne for turistene XD

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når først apple pay kommer inn så regner jeg med at samsung pay kommer like bak.

 

Dette er ganske gode nyheter spør du meg. Samsung pay er jeg all inn for og håper på at det knuser apple pay ;)

 

Bor i australia nå å må si at det er fantatisk med samsung pay, spesielt med samsung gear s3. Har ikke hatt med meg kortet på 2 måneder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ble vel lansert i 2014, så jeg viil vel driste meg til å si at de er en smule for sent ute, da andre tjenester for lengst har rykket inn på dette markedet.

 

I motsetning til alt annet kommer dette til å hauses opp og omtales så mye i media at ingen kan unngå å få det med seg denne helt nye og fantastiske måten å betale på. Butikkene kommer deretter til å hive seg over det hele med store Apple Pay plakater. HER KAN DU BETALE MED APPLE PAY.

 

Frem til nå har de ikke en gang aktivert støtte for kontaktløs betaling mange steder, men dette...

 

At andre har etablert seg fra før betyr lite når Apple kommer på banen og får gratis reklame i alle nasjonale aviser etc.

Stemmer.. men enda viktigere, for de av oss med iPhone, betyr dette enda enklere betaling med mobilen. Fungerer uten å måtte gå inn i en egen app etc. Rett fra låseskjermen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ble vel lansert i 2014, så jeg viil vel driste meg til å si at de er en smule for sent ute, da andre tjenester for lengst har rykket inn på dette markedet.

I motsetning til alt annet kommer dette til å hauses opp og omtales så mye i media at ingen kan unngå å få det med seg denne helt nye og fantastiske måten å betale på. Butikkene kommer deretter til å hive seg over det hele med store Apple Pay plakater. HER KAN DU BETALE MED APPLE PAY.

 

Frem til nå har de ikke en gang aktivert støtte for kontaktløs betaling mange steder, men dette...

 

At andre har etablert seg fra før betyr lite når Apple kommer på banen og får gratis reklame i alle nasjonale aviser etc.

Stemmer.. men enda viktigere, for de av oss med iPhone, betyr dette enda enklere betaling med mobilen. Fungerer uten å måtte gå inn i en egen app etc. Rett fra låseskjermen.

 

Jojo, jeg kritiserer i utgangspunktet ikke teknologien, men at Apple får så enormt mye gratis drahjelp fra alt og alle som andre med tilsvarende teknologi, produkter og løsninger ikke får. Både fra media og fra andre aktører, i denne sammenheng butikkene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med også å. Lansere en betalingstjeneste vil apple ha total kontroll over kundene sine og markedet..

 

Var ikke lenge siden en reperatør av iphoner, ble saksøkt av Apple fordi han brukte deler som apple ikke ønsker at han bruker. Apple vil ikke la tredjeparts reperatører fikse apple produkter, som de selv heller ikke fikser i håp om at du skal bruke en formue på nytt utstyr.

 

Apple ødelegger miljøet da de ikke lar folk reparere utstyr og gjenbruke. Elektronisk avfall forurenser kloden mer enn hva bensin og dieselbiler gjør, og her kan store firmaer gjøre som de vil, og vi belastes med svære avgifter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvaom man skal overføre penger til noen med android? Jeg har iphone og android og lurer på om jeg må ha begge deler i fremtiden også, for å tilfredsstille alle mine kjente?

 

Tror Apple Pay sitt hovedfokus er vennebetaling innad iOS, og betaling i både nettbutikker og fysiske butikker ved bruk av NFC-terminaler.

Om det er mulig å betale/overføre til et spesifikt kontonummer uavhengig av bank/operativsystem/plattform tror jeg ikke.

Lenke til kommentar

Med også å. Lansere en betalingstjeneste vil apple ha total kontroll over kundene sine og markedet..

 

Var ikke lenge siden en reperatør av iphoner, ble saksøkt av Apple fordi han brukte deler som apple ikke ønsker at han bruker. Apple vil ikke la tredjeparts reperatører fikse apple produkter, som de selv heller ikke fikser i håp om at du skal bruke en formue på nytt utstyr.

 

Apple ødelegger miljøet da de ikke lar folk reparere utstyr og gjenbruke. Elektronisk avfall forurenser kloden mer enn hva bensin og dieselbiler gjør, og her kan store firmaer gjøre som de vil, og vi belastes med svære avgifter.

Apple er den beste av de store elektroprodusentene når det kommer til miljø sier greenpeace.

 

https://www.greenpeace.org/usa/research/guide-to-greener-electronics-2017/

post-18536-90241_thumb.png

Lenke til kommentar

Dette skal ikke jeg ha. 3% avgift på kredittkort? Når skal Apple begynne å betale skatt i Norge?

 

 

Har du prøvd å ta ut penger på kreditt kortet ditt i en minibank? 

 

3% gebyret er for å dekke gebyret kredittkort selskapet tar for å gi deg kontanter fra kredittkortet ditt. Bruker du et debit kort så er det ikke noe gebyr. 

 

Uansett siden venne betaling kun er lansert i USA så vil du ikke bli berørt av dette... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I motsetning til alt annet kommer dette til å hauses opp og omtales så mye i media at ingen kan unngå å få det med seg denne helt nye og fantastiske måten å betale på. Butikkene kommer deretter til å hive seg over det hele med store Apple Pay plakater. HER KAN DU BETALE MED APPLE PAY.

 

haha, kom akkurat på en plakat på vei til hytta på fjellet som var utenfor en butikk når jeg var liten.

Der stod det: "Her pratar me engelsk"

Lett å skjønne for turistene XD

 

Og når google pay og eller samsung pay kommer til Norge så drar du fordelen av dette siden disse løsningene bruker de samme standardene for NFC betaling. Tar ett brukersted Apple pay så vil også Google pay og Samsung pay virke. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når først apple pay kommer inn så regner jeg med at samsung pay kommer like bak.

 

Dette er ganske gode nyheter spør du meg. Samsung pay er jeg all inn for og håper på at det knuser apple pay ;)

Dette utsagnet viser at du ikke akkurat vet hva du snakker om. Samsung pay bruker akkurat de samme standardene som Google og Apple pay når det gjelder NFC betaling. Siden Samsung pay er låst til Samsungs telefoner på samme måten som Apple pay er låst til Apples telefoner så vil ingen av dem kunne slå ut den andre løsningen. Ingen av disse løsningene binder deg til dem heller. Jeg har mitt debit kort registrert med Apple pay på min iPhone og Google Pay på min Pixel 2 XL. Siden Samsung ikke har inngått en avtale med banken jeg bruker så kan jeg ikke bruke Samsung pay men den dagen de inngår en avtale med min bank og jeg har en Samsung telefon så kan jeg bruke alle 3 tjenestene med samme kort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...