Gå til innhold

Skal søke sommerjobb i butikk "Hvorfor ønsker du å jobbe hos oss?*"


Anbefalte innlegg

Skal nå søke sommerjobb i matvarebutikk. På søknadskjema på nettsiden står det "Hvorfor ønsker du å jobbe hos oss?" Hva skal jeg skrive??

 

Jeg ønsker jo å arbeide i sommeren for å tjene penger og ha noe å gjøre, men man kan vel ikke skrive det?

Endret av Darklordoo7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er så nøye når det er snakk om sommerjobb hos matvarebutikk. Holder nok med noe ala ''Jeg er glad i å jobbe, hater å ikke ha noe å gjøre om sommeren, og ser på dette som en god mulighet til å opparbeide litt arbeidserfaring''. Det viktigste er nok å gjøre et godt inntrykk, helst levere søknaden fysisk. 

Lenke til kommentar

Tror ikke det er så nøye når det er snakk om sommerjobb hos matvarebutikk. Holder nok med noe ala ''Jeg er glad i å jobbe, hater å ikke ha noe å gjøre om sommeren, og ser på dette som en god mulighet til å opparbeide litt arbeidserfaring''. Det viktigste er nok å gjøre et godt inntrykk, helst levere søknaden fysisk. 

 

Ikke skriv dette.

Endret av kim_InnleggNO
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Tror ikke det er så nøye når det er snakk om sommerjobb hos matvarebutikk. Holder nok med noe ala ''Jeg er glad i å jobbe, hater å ikke ha noe å gjøre om sommeren, og ser på dette som en god mulighet til å opparbeide litt arbeidserfaring''. Det viktigste er nok å gjøre et godt inntrykk, helst levere søknaden fysisk. 

 

Ikke skriv dette.

 

Hva skal han skrive? At han brenner for å legge på plass melkekartonger og skinkepålegg i butikkhyller? At han har lyst til å bidra til å gjøre verden til et bedre sted gjennom sin deltidsjobb i butikken?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eller servere en teit historie om at "jeg har alltid drømt om å jobbe med handelsvarer og har lyst til å jobbe meg opp i kjeden og tilslutt starte min egen butikk... ett eller annet piss... og pensjonere meg som kjøpsmann."

 

Sånt tull liker de sikkert å høre, fordi da tror de sikkert at du har tenkt å bli i den bransjen lenge eller noe sånt tull.

Lenke til kommentar

Varierte arbeidsoppgaver. Jobbe tett med andre mennesker. Relevant til utdanning? Ønske om personlig utvikling innen bransjen? Ønske om å gjøre karriere innne bransjen? 

Anbefaler kort og presist svar. Lang avhandling har ikke de tid til å lese siden de trolig har store mengder søknader å gå igjennom. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Tror ikke det er så nøye når det er snakk om sommerjobb hos matvarebutikk. Holder nok med noe ala ''Jeg er glad i å jobbe, hater å ikke ha noe å gjøre om sommeren, og ser på dette som en god mulighet til å opparbeide litt arbeidserfaring''. Det viktigste er nok å gjøre et godt inntrykk, helst levere søknaden fysisk. 

 

Ikke skriv dette.

 

Hva skal han skrive? At han brenner for å legge på plass melkekartonger og skinkepålegg i butikkhyller? At han har lyst til å bidra til å gjøre verden til et bedre sted gjennom sin deltidsjobb i butikken?

 

 

 

Varierte arbeidsoppgaver. Jobbe tett med andre mennesker. Relevant til utdanning? Ønske om personlig utvikling innen bransjen? Ønske om å gjøre karriere innne bransjen? 

 

Anbefaler kort og presist svar. Lang avhandling har ikke de tid til å lese siden de trolig har store mengder søknader å gå igjennom. 

 

This.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er så nøye når det er snakk om sommerjobb hos matvarebutikk. Holder nok med noe ala ''Jeg er glad i å jobbe, hater å ikke ha noe å gjøre om sommeren, og ser på dette som en god mulighet til å opparbeide litt arbeidserfaring''. Det viktigste er nok å gjøre et godt inntrykk, helst levere søknaden fysisk. 

Med tanke på at det kan fort være 280 stykker som søker på den jobben i 2018, ville jeg kanskje tro det legges mer vekt på det, en når Brian ble med ene fraksjonen i Colosseum i sin tid.

Lenke til kommentar

Balansen mellom å kun skrive ting som openbart er løgn og det å skrive eit eller anna som gjer at du framstår som uinteressert i anna enn utbetalinga er hårfin.

 

Det burde ikkje være mange seriøse arbeidsgivarar som forventer søkarar som ønsker butikkariere når dei søkar etter nokon som kan ta ein sommerjobb.

 

 

Eg ville spelt meir på det at du per i dag ikkje har utdanning og heller ikkje særleg med yrkeserfaring, og at du derfor vi ha ei muligheit til å prøve deg i yrket.

Lenke til kommentar

Den derre "hvorfor ønsker du å jobbe her" er mer viktig i typ lengre verv hvor det kanskje brukes lang tid på opplæring og arbeidsgiver vil prøve å forsikre seg om å ta inn folk som vil bli der litt.

 

Når det er snakk om en sommerjobb så er det jo allerede klart at dem søker etter noen som kan jobbe i et midlertidig vikariat. Tviler på at den blir veldig vektlagt. 

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar

Den derre "hvorfor ønsker du å jobbe her" er mer viktig i typ lengre verv hvor det kanskje brukes lang tid på opplæring og arbeidsgiver vil prøve å forsikre seg om å ta inn folk som vil bli der litt.

 

Når det er snakk om en sommerjobb så er det jo allerede klart at dem søker etter noen som kan jobbe i et midlertidig vikariat. Tviler på at den blir veldig vektlagt. 

Da er jeg spent på hvordan du mener de som leser søknaden skal kunne skille den ene søkeren fra den andre. Svært sjelden at søkere til sommerjobber har relevant utdanning eller erfaring. Stort sett har de fleste mer eller mindre samme skolegang. Det handler om å skille seg ut. 

 

Det er mange som ønsker å gjøre karriere innen handel. Det er tross alt der flest arbeidsplasser er. En som gjør god jobb som sommerjobb kan muligens få seg noen ekstra timer utover året - noe som kan komme godt med i en studiesituasjon. Attester fra sommerjobber er gull verd når en skal ut i arbeidslivet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...