Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Jusshjelp heving av kjøp på bil


Anbefalte innlegg

En liten kommentar. Jeg har hørt at det er vanskeligere å være bruktbilselger selv der når man selger det privat. Men her snakker vi også om en forhandler, ikke sant?

 

Jeg vegrer meg egentlig for å skulle selge bruktbil selv noen gang, pga. kjøper har fått bedre rettigheter med årene. Poenget er at når jeg leser enkelte av innleggene i denne tråden så kan det virke som om god gammeldags svindel er grei skuring. Måtte bare kommentere det sånn sett i fra siden. Jeg har ikke så mye mer å bidra med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det egentlig det? Hvis selger har med viten brukt byggskum til å skjule skader i for eksempel rammeverk, og rammen brekker i to mens bilen ligger i 80 km/t, så blir det fort tatt ut drapssiktelse.

Ja, det er det. Drapsforsøk krever forsett. Det er temmelig vanskelig å bevise i en slik sak.

 

Hvis noen faktisk døde i ditt tilfelle, kunne det kanskje vært tatt ut siktelse for uaktsomt drap. Men drapsforsøk høres søkt ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Forhandler,

 

90 av 110 kontrollpunkt på naftest hadde kommentar eller mangel.

 

Vant mildt sagt rettsaken. Var uggen stemning der uff. Men men

 

Noen som vet om en enkel måte å dele en pdf på? Dere kan få se på dritten om dere vil

Jeg skjønner ikke sammenhengen mellom linje 1 og 3 - hvorfor står det bare "forhandler" på første linje?

Jeg antar det var du som vant, hva ble resultatet? Heving og saksomkostninger?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Da har jeg pengene mine og saken er lukket.

 

"Bilen hadde kun kjørt 200km siden EU-godkjenningen og den måtte derfor være i bra stand, og ble solgt med den informasjonen jeg fikk ifra tidligere eier"

 

Statens veivesen sier att siden det er så lenge siden, så vil ikke bilens stand være grunnlag nok til å se på saken om bilen ble godkjent selv med mangler, på verkstedet. Men verkstedet har blitt nektet i å utføre eu kontroller tidligere utifra ryktet på "bygda", så tror nok att det kansje har skjedd igjen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Den 03.01 hadde vedlomne betalt inn det meste til advokaten min. Men etter dette har jeg ikke fått kontakt med hverken advokaten min eller hans tilsette. Hva gjør jeg? Er en legitim bedrift med 5 tilsette

 

Han svarte dagen jeg postet dette, ordnet seg heldigvis. Vet ikke hvorfor det tok han 20 dager å svare tho

Endret av Noxz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...