Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg bor i et nabolag hvor vi ENDELIG får mulighet til å få fiber.

Det er Telenor og HomeNet som kriger om høyest oppslutning for øyeblikket og ringer på dører i hytt og pine for å få flest mulig med på laget.

 

Tilbud fra HomeNet:

Fri etablering (Null kostnader for installering av fiber)

UNLIMITED 1000 mbit - Det er opptil 1000, så vi aner ikke helt hva vi får.

Pris: 679 kr / mnd for TV og internett. Pris etter 24 mnd: 888 kr / mnd.

 

Tilbud fra Telenor:

Fri etablering (Null kostnader for installering av fiber)

500 mbit - Har spurt dem om hvorfor de ikke kan kjøre opp hastigheten, men får bare som svar at det har jeg ikke bruk for. Jeg er en kjempefan av teknologi og IT generelt og jobber med det, og er helt enig i at 500-hastighet holder for absolutt de fleste i dag, men jeg tenker lenger frem i tid også.

Pris: Litt dyrere enn HomeNet, cirka 50 kroner dyrere hørte jeg.

 

Argumentet fra Telenor var at de allerede hadde lagt fiberkabler i nabolaget (Jeg har bodd her i mange år, og har ikke hørt noe om dette). De mener at de nå kun trenger å trekke kabler fra hovedsentralen og inn til boligene. Samtidig så er man bundet til Telenor i ett år, også etter det, så er det slik at alle andre aktører som NextGenTel osv kan benytte seg av linja deres, det vil si at det er mer konkurranse.

De mener at om HomeNet får nok JA og begynner å bygge, så kommer de til å ha monopol på linjen deres.

 

Hva tenker dere? Jeg har aldri likt Telenor, men om alt dette stemmer, og det virker greit, så får jeg vel bare gå for Telenor. De snakker veldig mye stygt om konkurrenten, fullt forståelig, men mye av det virker veldig sprøtt.
 

"Alle selgerne til HomeNet fikk sparken av Telenor ifjor"

"Routeren deres klarer kun å levere 400 mbit"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer kanskje i samme situasjon i mitt borettslag. Har ikke noe godt svar, men har funnet følgende:

Kan se ut som HomeNet har (enda) dårligere kundeservice enn Telenor.

HomeNet har dårligere TV-løsning.

HomeNet tilbyr høyere hastighet (1000/1000).

Lenke til kommentar

Nå går HomeNet for å være billige generelt også på egen infrastruktur. De må jo ombestemme seg på prisstrategien for at det skal bli noe problem.

 

Det som jeg synes er litt merkelig er at de skriver at prisen på 1000Mbit er 599 på nettsidene sine, mens dere har fått tilbud om en høyere pris.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg hadde valgt Telenor av den enkle grunn at kundeservicen hos HomeNet er elendig.

 

Har også følelsen av at kompetansen er høyere hos Telenor om noe ikke skulle fungere som forventet. Dette er særlig viktig i oppstartsperioden.

 

Har hatt kundeforhold til begge og er ikke i tvil.

Lenke til kommentar

Det som jeg synes er litt merkelig er at de skriver at prisen på 1000Mbit er 599 på nettsidene sine, mens dere har fått tilbud om en høyere pris.

Kr 599 er for bare fiber/internett. Her er det snakk om pakke med internett + TV.

 

Pris: 679 kr / mnd for TV og internett. Pris etter 24 mnd: 888 kr / mnd

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Telenor mener at HomeNet kommer til å få monopol på fiberlinjen om de bygger. Det vil si at ingen andre enn dem selv kan levere på den linjen. Stemmer det?

Det er jo lett og finne ut av - spør HomeNet om bindingstid og eierskap til fiberen. HomeNet ønsker jo å konkurrere med Telenor, da bør de ha ganske like tilbud.
Lenke til kommentar

Jeg ville valgt homenet fordi man får rask fiber til billigst pris.

Men sjekk peering avtalene muligens homenet er dårligere der.

 

Tvavtale er nok også homenet dårligst på. Så hva er viktigst for deg bredbånd eller TV?

 

 

Har spurt dem om hvorfor de ikke kan kjøre opp hastigheten, men får bare som svar at det har jeg ikke bruk for. Jeg er en kjempefan av teknologi og IT generelt og jobber med det, og er helt enig i at 500-hastighet holder for absolutt de fleste i dag, men jeg tenker lenger frem i tid også.

Hehe snakk om dårlig telenor svar, telenor kan tilby deg 1 gigabit men de ønsker ikke det fordi da må de oppgradere sentralene til 10G-PON be den om dokumentasjon hva de planlegger der og bruk det som argument homenet har bedre bredbånd tilbud. Du kommer å velge homenet hvis de ikke vil gjøre noe med det. Eller tilby deg 1 gigabit linje til samme pris som homenet. Har du flere valgfriheter kan du sette krav. Men er usikkert på om man må da ha Komplett 250 i felleskostnadene

hvis bredbåndlevrandørene skal vurder 10 gigabit pon.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Styr unna Homenet, udugelig kundeservice og mange rare vilkår med liten skrift.

 

Ville uten tvil valgt Telenor, som i dette tilfellet er ett trygt valg, og 500mbit holder jo i store baner.

Kan ikke få sagt meg mer enig. Særlig nå under installasjon er det viktig å ha et godt selskap i ryggen.

Lenke til kommentar

Jeg hadde valgt Telenor av den enkle grunn at kundeservicen hos HomeNet er elendig.

 

Har også følelsen av at kompetansen er høyere hos Telenor om noe ikke skulle fungere som forventet. Dette er særlig viktig i oppstartsperioden.

 

Har hatt kundeforhold til begge og er ikke i tvil.

Hvor ofte trenger man kundeservice? Er det verdt 600kr i året på at dem svarer noen timer raskere på mail?

 

Foreldrene mine har hatt Homenet fiber i åresvis. Alldri vært noe tull.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

Jeg hadde valgt Telenor av den enkle grunn at kundeservicen hos HomeNet er elendig.

 

Har også følelsen av at kompetansen er høyere hos Telenor om noe ikke skulle fungere som forventet. Dette er særlig viktig i oppstartsperioden.

 

Har hatt kundeforhold til begge og er ikke i tvil.

Hvor ofte trenger man kundeservice? Er det verdt 600kr i året på at dem svarer noen timer raskere på mail?

 

Foreldrene mine har hatt Homenet fiber i åresvis. Alldri vært noe tull.

 

Ved nytt anlegg kan man trenge kundeservice av uforklarlige grunner til feilkilder man ikke finner ut av. Hos Homenet har de ingen problemer med å fakturere kunden for feilsøk selv om feilen ligger utenfor kundens kontroll. Det kan også bli snakk om kompensasjon og Homenet klarer dessverre ikke holde orden på fakturaer og kreditnotaer. De kan feks. sende nytt utstyr som endel av feilsøkingen og på toppen av dette fakturere kunden for det nye utstyret, sånn for å nevne noe...

Lenke til kommentar

Borettslaget jeg bor i la inn uavhengig fiber linje til alle 315 leilighetene for ca 3 års tid siden. Når det var oppe hadde vi 50/50 linje fra Bahnhof igjennom OpenNet inkl. (210kr pr. mnd. på husleien). For ca halvannet år siden så gikk borettslaget i forhandlinger med tilbydere og endte opp med HomeNet 1000/1000mbit linje uten at det ble noen økning i prisen :D

 

Det 1,5 året jeg har hatt HomeNet nå så har det vært stabilt og bra, lite nedetid og får beskjed fra dem om planlagte tider hvor nettet vil være nede grunnet oppgraderinger osv. Fikk 0 i ping mot både Broadnet og Telenor sine Oslo servere (bor i Oslo selv) og ligger på 950mbit opp og ned :D

Lenke til kommentar

 

 

Jeg hadde valgt Telenor av den enkle grunn at kundeservicen hos HomeNet er elendig.

 

Har også følelsen av at kompetansen er høyere hos Telenor om noe ikke skulle fungere som forventet. Dette er særlig viktig i oppstartsperioden.

 

Har hatt kundeforhold til begge og er ikke i tvil.

Hvor ofte trenger man kundeservice? Er det verdt 600kr i året på at dem svarer noen timer raskere på mail?

 

Foreldrene mine har hatt Homenet fiber i åresvis. Alldri vært noe tull.

Ved nytt anlegg kan man trenge kundeservice av uforklarlige grunner til feilkilder man ikke finner ut av. Hos Homenet har de ingen problemer med å fakturere kunden for feilsøk selv om feilen ligger utenfor kundens kontroll. Det kan også bli snakk om kompensasjon og Homenet klarer dessverre ikke holde orden på fakturaer og kreditnotaer. De kan feks. sende nytt utstyr som endel av feilsøkingen og på toppen av dette fakturere kunden for det nye utstyret, sånn for å nevne noe...

Jaja, ikke hørt om noen med homenet her i nord som har vært plaget med slikt, så valget ville vært enkelt for min del.

 

Nå leverer bare telenor ADSL her oppe i nordnorge enda så er bare Homenet og Canal Digital som leverer brukbar hastighet for oss.

Lenke til kommentar

Har selv hatt Telenor fiber siden starten av 2014, og det har fungert veldig bra. Den eneste nedetiden jeg har hatt var for noen uker siden, da fikk jeg og kona 15GB data hver da vi har Telenor abb, og månedsprisen ble halvert. (Linja var nede et døgn, men skal ikke klage på det på 4 år)

 

Jeg hadde også problemer når de skulle oppgradere meg fra 100 til 500Mbit, også da fikk jeg månedsprisen halvert.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...