Gå til innhold

[Løst] Problemer med innkjøp av PC-batteri, andre plasser å få tak i batteriet?


Anbefalte innlegg

Jeg har endelig funnet ut hvilket batteri jeg trenger, men finner det så langt bare på Ebay. Har forsøkt å bestille derfra, men får bare beskjed om at beløpet mitt blir refundert, grunnet at adressen min ikke er riktig? 

 

Har en ASUS VivoBook Max X541NA, dette er batteriet jeg trenger: https://www.ebay.com/itm/172962743665?ViewItem=&item=172962743665&ssPageName=ADME:X:BCS:GB:3160 

 

Vet noen hvor jeg kan få kjøpt det annet sted, evt: vært borti lignende problem med Ebay og vet hva jeg må gjøre annerledes?

 

Calluna

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv vert bortig å må sette post nr til nermeste by å ikke min folkeregistrerte.

Har ikke noe å si blir levert til samme post i butikk er bare at i dhl ups usps eller hva som en blir brukt er noen postnr såkalt remote locations. Og da ska dem ha ekstra for shipping.

 

Samtidig så er ikke tyske seller på ebay di letteste å ha med og gjøre.

 

 

Ps. ingen fasit bare mine erfaringer.

Lenke til kommentar

Har du norsk adresse? Står at de sender til Norge.

Jepp, jeg har norsk adresse, og jeg har mottatt andre ting i posten på denne nye adressen.  Har prøvd med min tidligere adresse, som ikke er så langt ifra, bare for å forsøke alt. 7

 

Calluna

Endret av Calluna
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har selv vert bortig å må sette post nr til nermeste by å ikke min folkeregistrerte.

Har ikke noe å si blir levert til samme post i butikk er bare at i dhl ups usps eller hva som en blir brukt er noen postnr såkalt remote locations. Og da ska dem ha ekstra for shipping.

 

Samtidig så er ikke tyske seller på ebay di letteste å ha med og gjøre.

 

 

Ps. ingen fasit bare mine erfaringer.

Åh? Men jeg bor i Oslo, så det ville jo være litt rart at det ikke går. Mottar jo annen post på min nye adresse, og det står at de leverer til Norge. 

Prøvd å bestille samme batteri via Amazon, som forøvrig er av samme produsent, de tyske..På Amazon kommer feilmeldingen på adressen før jeg har bestilt ("noe er galt med adressen din).  På Ebay får jeg beskjeden etterpå, og at beløpet blir refundert innen 30 dager.  Skulle ønske jeg fant ut hva jeg gjør galt.

 

Calluna

Lenke til kommentar

Batteriexperten hadde ikke riktig batteri, sist jeg sjekket med. 

Den siste linken, er feil batteri. Skal forsøke de andre butikkene du nevner nå. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Eh... kan du ikke bytte en av cellene med et nytt et? Ser ut som standard 18650 celle utifra bildet. 3350 mAh er de med en del kapasitet som koster litt mer... 200-250 stk.

 

Edit: standard 8650 ja. Står på et av de andre bildene.

 

Det er litt håpløst med batterier til Asus laptopper dessverre .

Mye modeller , mange kjede spesifikke modell nummer som bare finnes til kjedene expert,elkjøp,lefdal osv. Detter gjør de vanskelige å identifisere og finne. Jeg har også benyttet meg av http://www.asusparts.eu/ for å finne alternativer.

 

Så ikke deres kommentarer før nå. Ja, når denne ryker, skal i alle fall ikke gå til gjenkjøp av ASUS. ASUSpart har blitt nevnt før, men jeg må jeg ikke finne akkurat det type batterier som er kompatibel med min modell, har du evt. en idé om hva det kunne være? Jeg har ikke funnet det så langt. 

 

Mr.Horgen, hvordan bytter man ut den ene cellen? Hva skal jeg bestille da? Dette ligger utenfor mitt kompetanseområde, så trenger litt mer forklaring her. 

 

Vel, til øvrige svarene over her ellers kan jeg si at jeg har vært i kontakt med nettbutikkene som selges PC-batterier. Ingen har, og ingen leverandører som de kan skaffe dette ifra... Jeg angrer virkelig, virkelig på det PC-kjøpet mitt ifjor. Vel, jeg har lært; research før kjøp av neste PC. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...