Gå til innhold

Status for Windows Phone?


Gjest Slettet-376f9

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9

Hva er status for WP? Hva bruker dere telefonene til? Situasjonen på apps? Holder mekanikk og elektronikk mål? Selges det noen WP-telefoner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde midlertidig en Microsoft Lumia 640.

Det var da min daværende teleoperatør Banzai fremdeles eksisterte, men ble kjølhalt av Telia som ikke godtok fornøyde kunder med stor datakvote.

Da hadde jeg en Lumua 640 og en Sony Xpedia.

En for mobile apps, og en for telefonsamtaler.

 

La meg først si at jeg likte Microsoft Lumia 640.

Hadde den hatt gode apper, kunne jeg konvertert til Windows.

Men appene holdt ikke mål.

De gjorde det jeg ville, men ikke så godt som de Android-appene jeg er vandt til.

Stort pluss til nettleseren Edge.

 

Dessverre døde Microsoft Windows Phone. Jeg solgte telefonen til en onkel som ikke trenger apper.

En svært god telefon til hans bruk.

Lenke til kommentar

WP er nok desverre død og begravet nå. Hvor lenge til supporten til WP10 vil være der er uvisst. De har og ramlet ned ifra markedsandel på 2~5% til mindre enn 1%.

 

Eldre versjoner er HELT døde og begravet uten støtte.Bruker selv en Lumia 950 så lenge den puster.. Litt synd da jeg liker OS'et veldig godt og det har fremdeles flere fordelaktige fortrinn.

 

Integreringen med Win10 på pc er suveren.

 

Nye vesentlige apper vil ikke komme, de eksisterende har gått ned en etter en (Vipps, Mobilbank osv.) og blir ikke fornyet. En mager trøst er at nettleseren Edge takler mye i normal Web-modus og du kan klare deg uten app'en som på en PC.

 

Jeg bruker den til det grunnleggende, klarer meg rundt uten div. apper via nettleser. Kvaliteten synes jeg er topp. Spesielt kamera der jeg fremdels skal betale gode penger for en ny telefon som matcher på det.

 

Når det gjelder salg av fremdeles "nye" ubrukte så må du lete..

 

Husk og sjekke for oppdateringer og Microsoft Store for apper MINST månedlig.

 

Ny erstatning som MS Surface kommer ikke med det første om...ever..

 

Bare til å kjøpe gravølet og håpe at resten fungerer i minst 2 år til.

 

Selv går jeg over til Android når det er helt slutt. iPhone ble for firkantet og propetetriært for meg... Men ikke før jeg "må"..   ;)

 

 

Lenke til kommentar

Har ein Nokia 920 som byrjer å dra på åra. Batteriet held ca. ein halv dag utan lading, men ellers er telefonen like kjapp som den dagen eg kjøpte den. Det er altfor synd det som skjer/har skjedd med WP, det var absolutt det beste av operativsystema for telefon. 

Synn å sei, kunne sagt du kan kjøpe et nytt batteri men det er og en WP8.1 telefon. Gått ut på dato permanent..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har en 640 XL. Den fungerer, men ikke så veldig bra lenger. Mye krasj og heng, selv om jeg tilbakestilte den i januar. Nå er jeg på vei til Android på grunn av krav fra arbeidsgiver. Mistenker at Nokia 7 Plus blir min neste telefon.

 

Her er oppskrift for å få Android til å ligne på WP:

https://forums.windowscentral.com/android-phones/462594-how-ive-made-my-android-phone-feel-very-microsoft-windows-10-mobile.html

 

Sorry, sånn er det når du gjør mange ting på én gang...

Endret av Dustdevil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...