Gå til innhold

Reise alene. Hvor?


Anbefalte innlegg

Kompisen min og jeg skulle egentlig på roadtrip til Tyskland, men han kunne ikke være med allikevel. Jeg tenker da fuck it, jeg drar alene, men da til et sted i Norge (Kanskje Sverige?)

 

Har noen et bra tips til sted? Er det noe som skjer i din by?

 

Er bosatt nærme Oslo, så blir ikke 1 times tur dit, hehe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv vurdert å bare ta buss og tog rundt til alle norges byer, bare for å få sett dem.

Med mobilt bredbånd, en liten laptop og ørepropper så er dette faktisk en ganske fin ferie!

 

Og ja..tro meg du vil ønske å se på noe serier eller annet på pcen når du kjører på landeveiene som bare har skog på hver side av veien ;)

 

Har selv tatt buss og tog fra Oslo-Tromsø og ned igjen langs kysten, Neste tur blir nok nordkapp bare for å å ha sett det :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Har selv vurdert å bare ta buss og tog rundt til alle norges byer, bare for å få sett dem.

Med mobilt bredbånd, en liten laptop og ørepropper så er dette faktisk en ganske fin ferie!

 

Og ja..tro meg du vil ønske å se på noe serier eller annet på pcen når du kjører på landeveiene som bare har skog på hver side av veien ;)

 

Har selv tatt buss og tog fra Oslo-Tromsø og ned igjen langs kysten, Neste tur blir nok nordkapp bare for å å ha sett det :)

 

 

Var på Nordkapp sist sommer. Hadde Norge-rundt roadtrip med det stedet som hovedmål. Veldig fint der og hallen er stor med fin restaurant og kafe, og stor suvenirbutikk. Avhengig av hvordan og når du reiser, må du nok belage deg på en del trafikk. Midt i juli var fullt av utenlandske biler og bobiler. Blir nok mer behagelig hvis man drar med buss som gruppereise. Godt mulig de ordner da overnatting på Honningsvåg, men jeg hadde base i Hammerfest siden jeg skulle ta Hurtigruten nedover til Bodø. Kjøreturen tok meg ca 4 timer en vei. Anbefaler også du tar med skikkelig fotoapparat enn bare mobilen. Utsikten er fantastisk at man vil helst ha så gode bilder og filmer som mulig.

 

Om man liker fjell og mark, kan jeg også anbefale Saltfjellet Turistsenter. Er egentlig 2 oppholdssteder der; Turistsenteret med hytter og rom, og nær gåavstand til fjellet og turområder, og Saltfjellet Hotell Polarsirkelen. Hotellet er veldig gammelt da og fikk ikke utforsket områdene pga dårlig vær, men var der kun i hovedsak for å dra til Polarsirkelsenteret.

 

Ellers hvis man har god budsjett, er Hurtigruten også alternativ. Mange destinasjoner og dagsturer å velge mellom. Passer bra for de som vil oppleve Norge langs kysten. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Leie bil/campingbil og kjøre rundt i Europa? 

 

Tror prisene er gode med feks. utgangspunkt i Tyskland.

 

Hva med ferje fra Stockholm til Tallinn, og så reise videre nedover fra by til by med buss eller tog. Da kommer du innom Riga, Vilnius og flere flotte byer i Polen før man feks. setter kursen mot Tsjekkia.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

 

 

Om man liker fjell og mark, kan jeg også anbefale Saltfjellet Turistsenter.  (...)

Amen! Og så er det fint terreng med mange muligheter for å gå i slak oppoverbakke. Perfekt å "strolle" deromkring etter en lang kjøretur.

Lenke til kommentar

Ellers hvis man har god budsjett, er Hurtigruten også alternativ. Mange destinasjoner og dagsturer å velge mellom. Passer bra for de som vil oppleve Norge langs kysten. :)

Det er mulig å reise billig på Hurtigruten. Har tatt Hurtigruten nordover i 3 deler spredt over 3 sommre. Booker når de setter ned prisene, mener det var ca. 20 dager før avgang. Ser at flere også reiser uten lugar og da er det enda billigere.

Lenke til kommentar

Kompisen min og jeg skulle egentlig på roadtrip til Tyskland, men han kunne ikke være med allikevel. Jeg tenker da fuck it, jeg drar alene, men da til et sted i Norge (Kanskje Sverige?)

 

Har noen et bra tips til sted? Er det noe som skjer i din by?

 

Er bosatt nærme Oslo, så blir ikke 1 times tur dit, hehe.

 

Så... har du fått noe mer ut av denne tråden? :)

Lenke til kommentar

Er du bosatt nært Oslo så kan du jo ta Kiel fergen til Tyskland. Ellers så kan du jo ta danskebåten fra Larvik, da er det bare 4t kjøring fra Hirtshals til Flensburg. Så ville ikke avskrevet Tyskland egentlig, men jeg elsker Berlin så jeg er litt innhabil til å svare.

 

Båten fra Sandefjord til Strømstad er jo en fin liten tur. Pleier å ta den for å bunkre opp med øl så kjører jeg hjem igjen over Svinesund.

 

Roadtrip til Stockholm, sjekk ut «Globen», der er ofte konserter med kjente band som ikke kommer til Norge. Kommer deg dit på 6 timer ca fra Oslo med bil.

 

En kjøretur til Nordkapp er priceless men er mye lengre og kjappeste vei er gjennom Sverige og Finland. Nordlyset er en opplevelse om du ikke har sett det før. Anbefales :)

 

Atlanterhavsveien i Kristiansund er kåret til verdens vakreste bilvei, der er det nydelig og ikke så mye turister på denne tiden. På sommeren er det nesten umulig å få stoppet der.

Endret av LesterNoogie
Lenke til kommentar

Er du bosatt nært Oslo så kan du jo ta Kiel fergen til Tyskland. Ellers så kan du jo ta danskebåten fra Larvik, da er det bare 4t kjøring fra Hirtshals til Flensburg. Så ville ikke avskrevet Tyskland egentlig, men jeg elsker Berlin så jeg er litt innhabil til å svare.

 

Båten fra Sandefjord til Strømstad er jo en fin liten tur. Pleier å ta den for å bunkre opp med øl så kjører jeg hjem igjen over Svinesund.

 

Roadtrip til Stockholm, sjekk ut «Globen», der er ofte konserter med kjente band som ikke kommer til Norge. Kommer deg dit på 6 timer ca fra Oslo med bil.

 

En kjøretur til Nordkapp er priceless men er mye lengre og kjappeste vei er gjennom Sverige og Finland. Nordlyset er en opplevelse om du ikke har sett det før. Anbefales :)

 

Atlanterhavsveien i Kristiansund er kåret til verdens vakreste bilvei, der er det nydelig og ikke så mye turister på denne tiden. På sommeren er det nesten umulig å få stoppet der.

 

Berlin har jeg aldri vært i faktisk, til tross for mange besøk i Tyskland. Fin by?

Lenke til kommentar

 

Er du bosatt nært Oslo så kan du jo ta Kiel fergen til Tyskland. Ellers så kan du jo ta danskebåten fra Larvik, da er det bare 4t kjøring fra Hirtshals til Flensburg. Så ville ikke avskrevet Tyskland egentlig, men jeg elsker Berlin så jeg er litt innhabil til å svare.

 

Båten fra Sandefjord til Strømstad er jo en fin liten tur. Pleier å ta den for å bunkre opp med øl så kjører jeg hjem igjen over Svinesund.

 

Roadtrip til Stockholm, sjekk ut «Globen», der er ofte konserter med kjente band som ikke kommer til Norge. Kommer deg dit på 6 timer ca fra Oslo med bil.

 

En kjøretur til Nordkapp er priceless men er mye lengre og kjappeste vei er gjennom Sverige og Finland. Nordlyset er en opplevelse om du ikke har sett det før. Anbefales :)

 

Atlanterhavsveien i Kristiansund er kåret til verdens vakreste bilvei, der er det nydelig og ikke så mye turister på denne tiden. På sommeren er det nesten umulig å få stoppet der.

Berlin har jeg aldri vært i faktisk, til tross for mange besøk i Tyskland. Fin by?

Meget fin by men også en utrolig sær by med utrolig masse historie og kultur å fortelle. Utrolig vennlige og åpensinnede folk. Jeg er helt sikker på at om en så var punker som gikk oppned på hendene i kun undertøy så ville folk ikke sett to ganger på en, men likevel åpenhet nok til å prate med fremmede. Veldig lett å komme i prat med folk, blir litt kultursjokk i forhold til lukkede nordmenn.. hehe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Er du bosatt nært Oslo så kan du jo ta Kiel fergen til Tyskland. Ellers så kan du jo ta danskebåten fra Larvik, da er det bare 4t kjøring fra Hirtshals til Flensburg. Så ville ikke avskrevet Tyskland egentlig, men jeg elsker Berlin så jeg er litt innhabil til å svare.

 

Båten fra Sandefjord til Strømstad er jo en fin liten tur. Pleier å ta den for å bunkre opp med øl så kjører jeg hjem igjen over Svinesund.

 

Roadtrip til Stockholm, sjekk ut «Globen», der er ofte konserter med kjente band som ikke kommer til Norge. Kommer deg dit på 6 timer ca fra Oslo med bil.

 

En kjøretur til Nordkapp er priceless men er mye lengre og kjappeste vei er gjennom Sverige og Finland. Nordlyset er en opplevelse om du ikke har sett det før. Anbefales :)

 

Atlanterhavsveien i Kristiansund er kåret til verdens vakreste bilvei, der er det nydelig og ikke så mye turister på denne tiden. På sommeren er det nesten umulig å få stoppet der.

Berlin har jeg aldri vært i faktisk, til tross for mange besøk i Tyskland. Fin by?

Meget fin by men også en utrolig sær by med utrolig masse historie og kultur å fortelle. Utrolig vennlige og åpensinnede folk. Jeg er helt sikker på at om en så var punker som gikk oppned på hendene i kun undertøy så ville folk ikke sett to ganger på en, men likevel åpenhet nok til å prate med fremmede. Veldig lett å komme i prat med folk, blir litt kultursjokk i forhold til lukkede nordmenn.. hehe.

 

 

Takk for tips :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

En kjøretur til Nordkapp er priceless men er mye lengre og kjappeste vei er gjennom Sverige og Finland. Nordlyset er en opplevelse om du ikke har sett det før. Anbefales :)

Nordlyset kommer kun om vinteren.

Nordlyset er et fenomen som er der hele året, men som er lettest å beskue i mørketiden :-)

Endret av LesterNoogie
Lenke til kommentar

 

 

En kjøretur til Nordkapp er priceless men er mye lengre og kjappeste vei er gjennom Sverige og Finland. Nordlyset er en opplevelse om du ikke har sett det før. Anbefales :)

Nordlyset kommer kun om vinteren.

Nordlyset er et fenomen som er der hele året, men som er lettest å beskue i mørketiden :-)

Det er der som fysisk fenomen, men da det er ikke synlig som lysfenomen om sommeren har det vel begrenset interesse for turister.

Lenke til kommentar

 

 

 

En kjøretur til Nordkapp er priceless men er mye lengre og kjappeste vei er gjennom Sverige og Finland. Nordlyset er en opplevelse om du ikke har sett det før. Anbefales :)

Nordlyset kommer kun om vinteren.
Nordlyset er et fenomen som er der hele året, men som er lettest å beskue i mørketiden :-)
Det er der som fysisk fenomen, men da det er ikke synlig som lysfenomen om sommeren har det vel begrenset interesse for turister.

Jeg har sett nordlys i Juli, men det er lettest å se på mørk himmel. Men er vel ikke sommer nå? TS har ikke nevt noe om sommerferie?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...