Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøre bil uten døren


Gjest medlem-465396

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om bilen er typegodkjent uten dører så skal det vel gå fint. Noen veteranbiler som jeep eller lignende kjøres ofte uten dører.. Men du kan ikke plukke av dørene på en Volvo 240 fra 1980tallet akkurat, og ralle på veien uten de.. Det tror jeg ikke er lov, dørene er trossalt en del av den bærende konstruksjonen til flere biler..

Lenke til kommentar

 

Det har staten sikkert store problemer med. 

 

En avis artikkel fra norsk drittmedia: https://www.ba.no/nyheter/bil/trafikk/kjorte-porsche-pa-motorveien-uten-dorer-lys-eller-stotfangere/s/5-8-659737

 

 

enig at uten lys er uloving , men bare uten døren ?  jeg kan ikke finnes ingenting i lovdata om døren

 

Speilene er jo som regel festet på dørene.... Hvilken bil er det snakk om?

 

Finnes jo alltids noen unntak:

520542-10-1276950330860.jpg

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar
Gjest medlem-465396

 

 

Det har staten sikkert store problemer med. 

 

En avis artikkel fra norsk drittmedia: https://www.ba.no/nyheter/bil/trafikk/kjorte-porsche-pa-motorveien-uten-dorer-lys-eller-stotfangere/s/5-8-659737

 

 

enig at uten lys er uloving , men bare uten døren ?  jeg kan ikke finnes ingenting i lovdata om døren

 

Speilene er jo som regel festet på dørene.... Hvilken bil er det snakk om?

 

 

 

ooo ja,  speilene...... jeg glemt om speilene hahahhaha

Lenke til kommentar

 

 

Det har staten sikkert store problemer med. 

 

En avis artikkel fra norsk drittmedia: https://www.ba.no/nyheter/bil/trafikk/kjorte-porsche-pa-motorveien-uten-dorer-lys-eller-stotfangere/s/5-8-659737

 

 

enig at uten lys er uloving , men bare uten døren ?  jeg kan ikke finnes ingenting i lovdata om døren

 

Speilene er jo som regel festet på dørene.... Hvilken bil er det snakk om?

 

Finnes jo alltids noen unntak:

520542-10-1276950330860.jpg

 

Den bilen har "dør"

Lenke til kommentar

Jeg har selv blitt stoppet i trafikken uten lokket foran frontruta (motoren var i bakre del av bilen, så dette var lokket over et fremre bagasjerom), en Fiat X1/9. Biltilsynet var klare på at de ikke kunne gi mangellapp på dette (til politiets forbauselse), både fordi lokket ikke var bærende og fordi jeg hadde demontert hengslene slik at det heller ikke var noen skarpe kanter i dette åpne bagasjerommet. Intet kjøreforbud ...

 

For noen få år siden ble det stoppet en kar i Trondheim som kjørte uten frontrute i snøvær. Frontruta var fjernet fordi den var knust, karen var på vei til et verksted for å få ei ny rute. Han hadde utstyrt seg med skibriller, kupéen var delvis fyllt av snø fra snøværet. Han ble stoppet og fratatt lappen. Men han fikk tilbake lappen innen ei uke fordi frontruta i denne bilen ikke hadde en bærende funksjon. Det var en pickup med bærende bunnramme. Politiet måtte innrømme at de hadde tatt fra ham lappen på feil grunnlag.

Endret av SeaLion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...