Gå til innhold

Helsedirektoratet nekter fastleger å skrive ut attest på at strømmålere er farlige


Anbefalte innlegg

Men om energiselskapet bruker sin strømkabel, så kan vel hvem som helst andre avlytte signalene som vandrer på den ene fasen de nytter seg av (per gruppe abonnenter), også da vel  :wee: (kan jo være kryptert, men man fanger de krypterte signalene da, også får det være opp til avlytter om det er formålstjenlig å knekke krypteringsnøkkelen)

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg skal altså bare ta lua i handa og akseptere en endring som bare er ulempe for meg? Nei takk! Men takk for svar.

Og om man bestemmer at de som nekter AMS metere faktureres som at de er i høyeste mulige effekttariff (når disse innføres) for sitt anlegg, vil du da godta AMS meter?

 

 

Det er bare dårlig skjult tvang. Nei, jeg VIL fortsatt ikke, men om jeg MÅ likevel er en annen sak.

Endret av BippeStankelbein
Lenke til kommentar

 

Jo, men se for deg at de krever WiFi, som han duden jo gjorde. Da står det seg jo ikke like enkelt for meg å kødde med eget WiFi-oppsett etterpå. ...

Joda. AMS dingsen får ikke lenger brukt WiFi, men det er neppe ditt ansvar.

 

Med ethernet kabel blir det jo noe av det samme, du har vel strengt tatt ikke noe ansvar for at andre enden av kabelen havner et fornuftig sted til enhver tid...

 

Det eneste noenlunde trygge de kan gjøre er å benytte noe utomhuslig for signalering, som f.eks GSM (eller sin egen utgående strømkabel).

Hender seg montørene har en "aipædd" som de bruker når de konfigurerer ams målerne. Kanskje han ville ha wifi for å få nett på padda si? Under normal drift er det vanlig at AMS benytter mobilnettet/eget simkort, eller sitt eget radionett.

Lenke til kommentar

Nja, det var da mer en pennbetjent touchskjerm på pad'en hans. Ikke noen "epler" der å se. Mer ala, noe klumpete. Minnet faktisk litt om

 

zire72-screen1.gif

 

Men svart og sannsynligvis årevis mer moderne enhet enn denne. Dårlig hukommelse, er litt lenge siden besøket nå.. Fikk likevel litt Posten-følelse av enheten hans. Og at skjermen hans kanskje var mer gråsvart, enn det hvite som vises på bildet. Så det var faktisk mindre leselig enn den gamle enheten som vises her (tror jeg fra hukommelse)..

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...