Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan se tanken bak dette, men er jo ikke så veldig smart. Hvem vet om dyret kunne klart seg der ute alene, spesielt hvis den er avlet/født i fangenskap og aldri vært ute. Det er mange ting som skal til, å jeg selv ville ikke gjort det grunnet ukjente tilstendigheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å kjøpe et par dyr og slippe dem fri i skogen, noen forslag?

 

Er dette snilt mot dyra?

 

 

Det kommer nok an på hvilket dyr det er, altså om det er vilt eller ikke.. forslaget om elg over her er ikke så dumt. I den forbindelse mener jeg også at om noen klarer å selge deg en elg har de gjort en usedvanlig god handel..

 

Er det noe straff for sånt?

 

Har dere gjort det før?

 

Har aldri gjort noe sånt, og skal forhåpentligvis ikke gjøre det heller.

Går ut fra at du egentlig tenker på tamme kjæledyr og husdyr her, feks hund, katt, kanin, ku, sau og så videre. Er vel slike man eventuelt får kjøpt.

Det vil sannsynligvis være ulovlig iht Lov om dyrevelferds §14, som sier ganske klart at det er forbudt å hensette dyr i hjelpeløs tilstand. I de fleste tilfeller (blant dyr som nevnt over) vil dyret være temmelig hjelpeløst, om det ble satt ut i skogen uten noen form for tilsyn eller oppfølging. 

 

Om poenget her er å bruke penger på å hjelpe dyr, så tror jeg de pengene kommer langt mer til nytte om du donerer de til en av landets dyrevernsorganisasjoner. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har sluppet min marsvin og undulat før, har ikke fått straff enda, de har ikke kommet tilbake til meg, så det betyr at de liker seg i det ville slik det egentlig skal være for alle dyr og mennesker som bor i Amazonas. Å dø trenger ikke å være negativt, det er en måte å bli fri på det også fra all denne onskapen i verden både mot dyr og mennesker. Jeg gikk hjem en dag og møtte på en hund, hadde ikke bånd, lette i flere timer, og hunden fulgte etter meg mens jeg letet, fant aldri eieren. Det endte med at jeg måtte ringe brannvesenet siden de Berger ofte dyr. Men å se gatehunder i Norge har jeg aldri opplevd, å slippe hester er litt risiko. Dere må forstå at dyra tenker som oss, de liker ikke nødvendigvis fangenskap, men de må ha trygghet og overleve. Du blir nok ikke påkjørt av en tesla når du sitter på Ila fengsel. Det er tryggere i fengsel enn utenfor

Lenke til kommentar

Jeg skal ikke fortelle de jeg kjøper fra at jeg skal slippe dem fri i naturen, så dum jeg er ikke. Men denne gangen blir det ikke smådyr, jeg har tenkt litt på høner og kaniner. Jeg prøver ikke å hisse opp dyremennesket. Dette er min måte å vise empati på hos dyr i fangenskap. Hensikten er ikke negativt, selv om det fører til at dyra dør. Jeg har aldri hatt sex med dyr, er du gal!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...