Gå til innhold

Helt bananas: Retromobilene har solgt som varmt hvetebrød, forteller Nordensjef


Anbefalte innlegg

Litt gammel artikkel. Men ser ut som Telenor også planlegger å kvitte seg med 2G,litt senere etter de har fjernet 3G.
https://www.tu.no/artikler/telenor-skal-kvitte-seg-med-3g/225725
 

Mens 3G fases ut rundt 2020, kommer 2G trolig til å følge etter i 2024, sa direktør Berit Svendsen hos Telenor Norge

 
Netcom derimot har ingen slike planer.

Vi har ikke lagt noen planer for utfasing av verken 2G eller 3G.


Jeg er ikke helt fornøyd med 4G dekningen ved europavei og riksvei i Nord-Norge. Man mister ikke dekningen, men datatrafikk blir mye dårligere allerede fra Tromsdalen og sørover på E6.

 

Det er flere som har sagt at hva skal vi med DAB når vi har 4G og nettradio, men jeg har prøvd det på veien og har mistet radiodekningen like godt med nettradio som med DAB.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

 

 

HD voice har ikke støtte på 2G.

Hvor har du det fra at der er forsinkelse på VoWiFi? Jeg kan forstå at du prøver å si tilkoblingstid, men noen forsinkelse er der ikke. At lyden kommer frem 2 sekunder etter at jeg har sagt den. VoLTE og VoWiFi er i praksis bare IP-telefoni med automatisk skifte mellom databæreren.

WB-AMR eller "HD voice" som mange kaller det er aktivert i 2G både hos Telenor og Telia. Forsinkelsen på vowifi er reell, det er veldig lett å teste, bare å koble to telefoner på vowifi i Flymodus og snakke inn i den ene og høre i den andre.

 

https://books.google.no/books?id=VbAKAAAAQBAJ&pg=PA293&lpg=PA293&dq=vowifi+delay&source=bl&ots=8vOIbRpKzm&sig=Kd01WmL2hoHf1SHv3EfgIt57qRI&hl=no&sa=X&ved=0ahUKEwjSoarl0dLZAhUCECwKHYTbAcgQ6AEILjAA#v=onepage&q=vowifi%20delay&f=false

 

Linken du legger ved bekrefter en delay på pakker på 50 millisekunder, i praksis ikke noen delay i samtalen, men oppkoblingstiden eller omkoblingstiden er det som ødelegger opplevelsen.

 

Hvordan kommer du fram til det? Du trekker feil slutning av "should" vs "is", det er bare å prøve ut og se hva som faktisk er tilfellet i dag.

 

Det stemmer heller ikke at oppkoblingstiden ødelegger opplevelsen. Du har tydeligvis enten ikke nok (eller ensformig) erfaring med dette eller snakker for deg selv og ikke på et generelt grunnlag.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Helt bananas: Retromobilene har solgt som varmt hvetebrød, forteller Nordensjef

Pussig. Er det butikkene som har kjøpt dem inn for videresalg? Jeg klarer ikke å se hvor jeg foreløpig kunne ha kjøpt en slik. Er det på nettsidene til Nokia der den evt. nå ikke kan bestiles?

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

 

Telenors liste er forøvrig ikke uttømmende, det finnes flere modeller som støtter Telenor volte og vowifi som ikke er nevnt der. De som vedlikeholder denne listen hos Telenor er mindre flinke enn Telia med å holde den oppdatert.

 

Nå er ikke listen til Telia heller helt korrekt. De oppgir Samsung S7, men det gjelder kun nordisk variant. Telenor varianten som Power selger vil ikke bruke VoLTE i Telia sitt nett.

Lenke til kommentar

 

Nå er ikke listen til Telia heller helt korrekt. De oppgir Samsung S7, men det gjelder kun nordisk variant. Telenor varianten som Power selger vil ikke bruke VoLTE i Telia sitt nett.

Jeg ser poenget ditt, samtidig er det kanskje greit å ikke nevne hovedkonkurrentens navn og deres brandede telefoner på sine egne info-sider.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...