Gå til innhold

Slik er Jaguar i-Pace i forhold til Tesla Model X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor skriver dere: Tilgjengelig for 40-80 000 kr under selvkjørende for 75D og Ja, «Autopilot 2.0» på resten? Alle må jo betale.

 

Hei!

Klødde meg litt i hodet for å å komme på en god måte å presentere det der på. Jeg ville at 75D-varianten skulle være så billig som mulig i oversikten, ettersom det er den prisen mange trekker frem når de sammenligner i-Pace mot Model X. Samtidig ville jeg inkludere Autopilot-prisen i de to 100D-variantene, ettersom de fleste velger å kjøpe Teslaer med autopilot. Jeg la inn prisen nå i de andre feltene for å belyse at det koster mer, men det er altså inkludert i prisen øverst i tabellen på begge 100D-modellene.

 

- Niklas

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her var det jo en del feil i artikkelen..

1) Model X 100D har en 0-100 tid på 4,9 sekunder. 0-60 mph er 4,7 sekunder. 
2) Model X 100D har en topphastighet på 250 km/t, ikke 210 km/t. 
3) Oppgradert autopilot koster kr. 41.200, ikke kr. 60.000. Du har også full selvkjøring som tilvalg, men det er noe annet.
4) Skal du ha både autopilot og full selvkjøring, koster dette totalt 65.900 på X og 64.600 på S, ikke 80.000,-

5) Prisene på Teslaene er misvisende. Eks. er specc'en på X100D i skjemaet inkludert både autopilot og selvkjøring. Dette kommer da ikke i tillegg.

Endret av DeviantFractal
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her var det jo en del feil i artikkelen..

 

1) Model X 100D har en 0-100 tid på 4,9 sekunder. 0-60 mph er 4,7 sekunder. 

2) Model X 100D har en topphastighet på 250 km/t, ikke 210 km/t. 

3) Oppgradert autopilot koster kr. 41.200, ikke kr. 60.000. Du har også full selvkjøring som tilvalg, men det er noe annet.

4) Skal du ha både autopilot og full selvkjøring, koster dette totalt 65.900 på X og 64.600 på S, ikke 80.000,-

5) Prisene på Teslaene er misvisende. Eks. er specc'en på X100D i skjemaet inkludert både autopilot og selvkjøring. Dette kommer da ikke i tillegg.

 

Bredden på model x er også feil...

Lenke til kommentar

Annet som kan være verdt å nevne er at Tesla (Model S og Model X) har smart luftfjæring (dvs. justerbar høyde på understellet som husker på GPS hvor du justerte understellet). Dette er da også standardutstyr på Model X og S. Så trenger ikke å huke av noe som helst for å få med dette.

 

Dette er en funksjon jeg på forhånd tenkte bare var en gimmick, men faktisk noe jeg bruker hver eneste dag (uten å aktivt bruke det selv). Når poden skal leveres i barnehage må jeg kjøre 1 km på en ganske hullete grusvei. Her justerte jeg bilen til høy første gangen jeg kjørte der og siden husker den dette selv. Og når jeg kjører over 80kmt på motorvei så legger bilen seg til "low" for å bedre luftstrømmen.

 

Kan ikke se at i-Pace har dette. Utover dette så ser jeg også at 8 års batteri/drivlinjegaranti på på inntil 160.000km er med (70% kapasitetsgaranti på batteri). Eller så legger jeg merke til 6 års garanti for gjennomrusting... Er ikke dette veldig kort? Mener jeg hadde 12 år (rett meg om jeg tar feil her) på min forrige ICE-bil som var en BMW. Nå er jeg usikker på Tesla sin policy her, men de er vel laget av aluminium så det er vel liten sannsynlighet for rust, men andre ting kan jo oppstå sånn sett ved at lakk flasser ved spenning etc.. 

 

EDIT: Ser på introvideon til Jaguar selv at bilen er laget av aluminium. Så da er jo det kanskje like lite utsatt for rust som Tesla sine biler.

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...