Gå til innhold

Nå vil Nokia inn i varmen igjen. Lanserte fem nye modeller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det at N8 Scirocco kjører "bare" snapdragon 835 kommer nok av at de kommer til å lansere 2 mobiler til i fremtiden. Man venter fortsatt på N9 og N10. De lar nå vente på seg, de følger Nokia guide-line (kvalitet), ellers hadde ikke HMD-global fått bruke navnet, så når de er fornøyd med Kvaliteten på N9 og N10 så blir de nok lansert. (Nok bullshit talk)

 

Det at de største modellen ikke er lansert ennå kan komme av at de prøver å få mobile unik med høy kvalitet, bare på noen konsept bilder som har komme ut har de mobil med kamera for dager... Så jeg lurer på hva Finnene finer på under alle de Vodka flaskene

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Så jeg lurer på hva Finnene finer på under alle de Vodka flaskene

Bra innlegg, nokia teamet må være dritings for dette.

tenk å komme med gammel stil på nye mobiler i dag? For eldre\gamle folk er det kanskje bra som tror mobilen er farlig fordi den manger tastatur. Fint som man gjorde i gamle dager hadde nokia 3310 på ferie for å ungå forsikring\tyveri. Slik blir dagens mobiler bruk og kast. Minnekort muligheter er begrenset. Samme med lagringplass 16 MB er vanlig. Støtter 32 GB minnekort? :rofl::nei:

 

Men tror dagens ungdom går for samsung\iphone eller huawei istedenfor.

Jeg ser på nokia i dag som svar på Simens før eller Doro PhoneEasy 530X, sølv eller Gigaset og Panasonic KX-PRS110. Så får dere vurdere om slike nokia mobiler har livet rett.

 

Hva koster det å oppgradere nokia 1020 med bedre batteri og raskere lading\overføring og større 256 GB lagringsplass? Noen som vi hjelpe meg her for det trenger jeg hjelp til. Ønsker windows 10 pro på mobilen også. Kjedelig å bruke https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.rdc.android&hl=no

For å kunne fjernstyre pcen.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Så jeg lurer på hva Finnene finer på under alle de Vodka flaskene

Bra innlegg, nokia teamet må være dritings for dette.

tenk å komme med gammel stil på nye mobiler i dag? For eldre\gamle folk er det kanskje bra som tror mobilen er farlig fordi den manger tastatur. Fint som man gjorde i gamle dager hadde nokia 3310 på ferie for å ungå forsikring\tyveri. Slik blir dagens mobiler bruk og kast. Minnekort muligheter er begrenset. Samme med lagringplass 128 MB er vanlig.

 

Men tror dagens ungdom går for samsung\iphone eller huawei istedenfor.

Jeg ser på nokia i dag som svar på Simens før eller Doro PhoneEasy 530X, sølv eller Gigaset og Panasonic KX-PRS110. Så får dere vurdere om slike nokia mobiler har livet rett.

 

Hva koster det å oppgradere nokia 1020 med bedre batteri og raskere lading\overføring og større 256 GB lagringsplass? Noen som vi hjelpe meg her for det trenger jeg hjelp til. Ønsker windows 10 pro på mobilen også. Kjedelig å bruke https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.rdc.android&hl=no

For å kunne fjernstyre pcen.

 

Det eksisterer et marked jeg tror mange av oss "tekniske" ikke forstår oss helt på. Min far spurte meg umiddelbart etter å ha sett artikkelen hvor han kunne skaffe seg en slik mobil. Han vil ha en mobil som er enkel å bruke, men ønsker da en som kan gi f.eks Google Maps. Nå har han en Nokia 3720 Classic som han syns er helt konge. Han ønsker en liten mobil med liten skjerm og som tåler en støyt. Han har ikke bruk for apps generelt.

 

Jeg tror mange eldre kan like dette. Nokia er et navn som er godt kjent for dem, og kan bli en god konkurrent til f.eks Doro, som min farmor bruker.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nokia tåler neppe mye, har ikke testet kvaliteten på nyeste nokia 3310, men vet gamle mobilen kunne man fint ødlegge dekselet på hvis du kastet mobilen i gulvet, så nei, verken vannsikker er den den heller ikke prøv å legg den i vann å test om mobilen virker etterpå.

 

Eneste som jeg er usikker på om man kan bruke gamle mobildeksel på 3310 på de nye?

Ellers er det også en fiasko. For er ikke så lett å få tak i nye mobildeksel i dag.

Men ut i fra bildene ser man det ikke vil passe. For en skam.

Lenke til kommentar

Nokia tåler neppe mye, har ikke testet kvaliteten på nyeste nokia 3310, men vet gamle mobilen kunne man fint ødlegge dekselet på hvis du kastet mobilen i gulvet, så nei, verken vannsikker er den den heller ikke prøv å legg den i vann å test om mobilen virker etterpå.

 

Eneste som jeg er usikker på om man kan bruke gamle mobildeksel på 3310 på de nye?

Ellers er det også en fiasko. For er ikke så lett å få tak i nye mobildeksel i dag.

Men ut i fra bildene ser man det ikke vil passe. For en skam.

 

Det er jo et godt poeng du bringer frem her...

 

Min gamle Nokia 3210 mistet jeg fra 3. etasje og ned på flisgulvet i kjelleren. Da jeg fant den måtte jeg bare sette den sammen igjen og den virket like fint.

 

Min 6210 fikk et kjøleskap over seg. Ble en ripe i skjermen, men ellers OK. Senere var det noen som syntes det var gøy å legge den i hvitvin. Da konka den, men jeg demonterte og vasket den i vasken (jepp). Etter 2 døgn til tørk var den like fin.

 

Min 6610 ble kastet i veggen av en kollega (uhell, den var glatt). Like fin etterpå. En ungene slapp den også fra en veranda i 3. etasje og ned på brostein. Måtte monteres igjen, var noen riper og et hjørne fikk en skramme, men ellers like fin.

 

Flere ikkerøykere jeg kjenner brukte de gamle NOKIA-telefonene sine som opptrekkere, i mangel på lighter.

 

Ja, NOKIA var sarte telefoner, særlig sammenlignet med dagens. Tross alt tåler de fleste toppmodeller i dag også at man "kaster dem i gulvet"... eller... Min Samsung Gallaxy S7 falt ca. 20cm ned på asfalt, totalt knust og kostet nesten 3000,- å reparere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Nokia tåler neppe mye, har ikke testet kvaliteten på nyeste nokia 3310, men vet gamle mobilen kunne man fint ødlegge dekselet på hvis du kastet mobilen i gulvet, så nei, verken vannsikker er den den heller ikke prøv å legg den i vann å test om mobilen virker etterpå.

 

Eneste som jeg er usikker på om man kan bruke gamle mobildeksel på 3310 på de nye?

Ellers er det også en fiasko. For er ikke så lett å få tak i nye mobildeksel i dag.

Men ut i fra bildene ser man det ikke vil passe. For en skam.

 

Det er jo et godt poeng du bringer frem her...

 

Min gamle Nokia 3210 mistet jeg fra 3. etasje og ned på flisgulvet i kjelleren. Da jeg fant den måtte jeg bare sette den sammen igjen og den virket like fint.

 

Min 6210 fikk et kjøleskap over seg. Ble en ripe i skjermen, men ellers OK. Senere var det noen som syntes det var gøy å legge den i hvitvin. Da konka den, men jeg demonterte og vasket den i vasken (jepp). Etter 2 døgn til tørk var den like fin.

 

Min 6610 ble kastet i veggen av en kollega (uhell, den var glatt). Like fin etterpå. En ungene slapp den også fra en veranda i 3. etasje og ned på brostein. Måtte monteres igjen, var noen riper og et hjørne fikk en skramme, men ellers like fin.

 

Flere ikkerøykere jeg kjenner brukte de gamle NOKIA-telefonene sine som opptrekkere, i mangel på lighter.

 

Ja, NOKIA var sarte telefoner, særlig sammenlignet med dagens. Tross alt tåler de fleste toppmodeller i dag også at man "kaster dem i gulvet"... eller... Min Samsung Gallaxy S7 falt ca. 20cm ned på asfalt, totalt knust og kostet nesten 3000,- å reparere.

Mine Nokia/Microsoft Lumia mobiler og dagens Nokia N8 har vært samlet i gulvet i fabrikken og i bakken ute 1000 vis av ganger og bare 2 ganger knuste skjermen....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes Nokia S7 Plus var mye penere å se på en Nokia 8 Sirocco. Litt utdatert hardware. Men det er viktigere ting en rask prosessor på telefonen. Android One er jo helt klart en fordel.

Snapdragon 660 er ikke voldsomt mye svakere enn Snapdragon 835: begge kom våren 2017, begge har big.LITTLE basert på 4x store A73 og 4x små A53.

Forskjellene ligger stort sett i grafikkprosessoren, produksjonsprosessen (10nm for SD835, 14nm for SD660), og klokkefrekvensene de kjører på.

 

N8 Sirocco ser rimelig stilig ut egentlig, den er litt mer "firkantet" fordi skjermen er 16:9 framfor 18:9, men den er rimelig kompakt (over 80% av fronten er skjerm), og definitivt mer praktisk i landskapsmodus.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...