Gå til innhold

Hva er det beste kredittkortet for hverdagsbruk?


Anbefalte innlegg

 
Hei, jeg er av typen som liker å utnytte godene som tilbys ved å bruke kredittkort ved å sørge for å betale før renten setter inn.

Foreløpig har jeg BankNorwegian, Shell og Ya. Problemet mitt er at jeg sjelden flyr med Norwegian, og dermed blir de cashpointene man tjener litt meningsløse. Ya er supert men gir kun 5% på spesifikke ting opp til 5000 kroner så den brukes opp fort. 

Det jeg lurer på er om det er noen som vet om kredittkort som har gode belønninger for bruk, og da spesielt til hverdags.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er kun én aktør som tjener på kredittkortene, og det er ikke sluttbrukeren for å si det sånn.

Styr unna!

 

Når du først kommer med svada, kan du jo i det minste begrunne det... Jeg antar at du ikke har lån. For det er kun en aktør som tjener på lånene, og det er bankene. Styr unna lån alle sammen! 

 

Som allerede påpekt er det ikke verre enn å betale regninga innen fristen, så er kredittkort noe av det smartere man bruker.

 

Jeg bruker ikke vanlig bankkort, og har ikke gjort det på nærmere 10 år. Hvorfor skal jeg det når jeg kan bruke kredittkort hvor man får cashback/cashpoints etc, samt rabatter på restauranter og en rekke nettbutikker? Det blir veldig mange tusen kroner spart opp til slutt på bare småhandling. Jeg har Norwegian (for jeg flyr endel), Santander og DnB mastercard på grunn av 20% kampanjer. Funker helt glimrende for meg.

 

Ellers er vel Remember et kort som vinner mange kåringer, men har ikke brukt dette selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er kun én aktør som tjener på kredittkortene, og det er ikke sluttbrukeren for å si det sånn.

Styr unna!

 

Feil, betaler man alt ved forfall så unngår man renter og gebyrer og tjener inn på de forskjellige cashbackløsningene de ulike kredittkortene har. 

 

Jeg bruker Komplett Bank på netthandel. Det gir svimlende 4% bonus på all netthandel så lenge jeg bruker bonusen på komplett.no. Ellers 2%. Får 6% bonus på det jeg handler fra deres egen nettbutikk komplett.no, så lenge jeg bruker bonusen på komplett.no. Ellers 3%. Da de dobler bonusen om man bruker den på komplett.no. Helt klart det beste kortet for netthandel.

 

365Privat er mitt drivstoffkort.

 

Trumf Visa for handel på dagligvarer under Norgesgruppen

 

Coop Mastercard for handel av dagligvarer på coop butikker.

 

Norwegian kredittkort i utlandet, og til alt annet som ikke dekkes av overnevnte. 

 

Eneste kortet jeg tenker på å legge til i samlingen er DnB mastercard. På grunn av allerede nevnte supertilbud 12-13 ganger i året på ulike butikker.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...