Gå til innhold

Ny PlayStation-oppdatering gir PS4 Pro-eiere bedre bildekvalitet i spill


Anbefalte innlegg

Hadde sett meg som et troll, hvis jeg hadde betalt 4000 kr å gått fra PS4 til PS4 pro fordi jeg håper på bedre grafikk.

Tror jeg blir skuffet egentlig at forskjellen er så liten til den prisen.

 

Forskjellen ifra PS4 til PS4Pro på et 4K HDR TV er ganske så stor i endel spill. Om du har et 4K HDR TV så er skifte over til Pro verdt hver eneste krone. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hadde sett meg som et troll, hvis jeg hadde betalt 4000 kr å gått fra PS4 til PS4 pro fordi jeg håper på bedre grafikk.

Tror jeg blir skuffet egentlig at forskjellen er så liten til den prisen.

 

Forskjellen ifra PS4 til PS4Pro på et 4K HDR TV er ganske så stor i endel spill. Om du har et 4K HDR TV så er skifte over til Pro verdt hver eneste krone. 

På noen spill ja. Problemet er hovedsaklig at de ikke upper til 60 fps pga av flerspiller fordeler for pro eierne. F.eks: D2, Division etc etc.. Har pro, 4k og alt det der men hadde absolutt foretrukket 60 fps 1080p over 4k checkerboard...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan nå spille SotC i 60fps med supersampling på min 1080p TV, bare det er verdt det for min del. Men akkurat det valget der er skuffende lite utbredt enda.  Skulle selvsagt hatt HDR-mulighetene fremfor 4K, men det lar seg jo ikke gjøre :p

Endret av Mala
Lenke til kommentar

På noen spill ja. Problemet er hovedsaklig at de ikke upper til 60 fps pga av flerspiller fordeler for pro eierne. F.eks: D2, Division etc etc.. Har pro, 4k og alt det der men hadde absolutt foretrukket 60 fps 1080p over 4k checkerboard...

Var slikt jeg tenkte burde stå på spillet 720p \1080p\4k så vet man hvordan bildekvaliteten blir.

Tror det er kun nye spill, ikke bakoverkompaktible spill på playstation store som gir 4k.

 

Jeg mener det er litt tidlig å vurder 4k konsoll ennå.

Lenke til kommentar

 

På noen spill ja. Problemet er hovedsaklig at de ikke upper til 60 fps pga av flerspiller fordeler for pro eierne. F.eks: D2, Division etc etc.. Har pro, 4k og alt det der men hadde absolutt foretrukket 60 fps 1080p over 4k checkerboard...

 

 

CPU er fortsatt flaskehalsen for dem aller fleste spill på både Pro og X. Disse konsollene er blitt designet for å kunne gi dem med et 4K TV bedre utbytte av et slikt TV uten å måtte vente til neste gen konsoller. Men som Mala nevner så er det noen spill som klarer å kjøre i 60 fps pga den ekstra kraften og som igjen gjør oppgraderingen så absolutt verdt det. 

 

Det å spille på PS4 føles rimelig utdatert når en har fått smaken på PS4Pro på et 4K HDR TV. Det er rett og slett ingen vei tilbake...

 

 

 

Jeg mener det er litt tidlig å vurder 4k konsoll ennå.

 

 

Om du har et 4K HDR TV så er det å kjøpe PS4Pro eller XboxOneX så absolutt det en burde gjøre. Forskjellen på spill er alt ifra moderat til vesentlig bedre. Pro bruker mye checker board rendering og er sjeldent i nærheten av å klare 3840x2160p. Men forskjellen på spillene er såpass stor at det er en fin mellomkonsoll for 4K TV eiere intill PS5 kommer ut.

 

X er ting litt anderledes med da den har vesentlig mer kraft. Den har overaskende mange spill i 3840x2160p. Og er den første konsollen som en faktisk kan kalle for en 4K konsoll.  

 

Så nei det er ikke for tidlig. Men om en forventer full 4K i alle spill så må en vente ja. Men fordelene ved å gå for Pro og X idag er så store at det burde være totalt urrelevant å engang vurdere dem gamle utgavene av konsollene OM en har et 4K HDR TV. 

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

 

Hadde sett meg som et troll, hvis jeg hadde betalt 4000 kr å gått fra PS4 til PS4 pro fordi jeg håper på bedre grafikk.

Tror jeg blir skuffet egentlig at forskjellen er så liten til den prisen.

 

Forskjellen ifra PS4 til PS4Pro på et 4K HDR TV er ganske så stor i endel spill. Om du har et 4K HDR TV så er skifte over til Pro verdt hver eneste krone. 

På kanten til hysterisk at man har gått fra at konsollmenneskene henviste til ”stadige oppgraderinger” som et minus ved PC, mens man nå sitter og varmt anbefaler en såpass stusselig oppgradering som PS4 Pro er og sier den er verdt hver krone.

Lenke til kommentar

Enig! Så lenge konsollene ikke er i stand til å kjøre 60 fps som standard så er det null poeng å oppgradere.

 

En del titler som kjører 60 fps. Overwatch, R6 etc etc. Poenget er at de flerspiller titlene som er sluppet for både vanilla og pro får ikke 60 fps på pro pga utgiverne mener det blir urettferdig når spillere møtes online 30 vs 60 fps. Også noen titler som kjører 30 fps 4k og 60 fps 1080p. F.eks: Horizon zero dawn, ESO (tror jeg).
Lenke til kommentar

FPS > Oppløsning

Da må du på PC. På konsoll så har du valget mellom lav oppløsning eller høyere med mere detaljer. Og det valget når en har sett forskjellen er en no brainer. Finnes også noen spill som klarer 60 FPS på disse nye konsollene. Shadow of the Colussus er det siste som gir en valget mellom oppløsning og FPS.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...