Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Bekjent som ikke har betalt for handel på 5 måneder


Patkaaa

Anbefalte innlegg

Fint det ordna seg!

 

Hva er moralen? 

 

-  Penger i hånda før du overleverer varen. Alltid, ingen unntak. Selv ikke for familie. 

- Er du kjøper? Ikke gi pengene før du faktisk ser varen foran deg. 

 

Forskuddsbetaler du via Finn driver du sjansespill. Er du glad i slikt er det sikkert gøy, men er du forsiktig med pengene tar du også avstand fra dette. Det finnes dog ingen sikker måte å handle på Finn via post etter de fjerna trygg betaling, så det er litt surt. 

De har fjernet det, altså? Ikke fått med meg, det er jo leit. Jeg var dessverre bare for godtroende, men har lært på den harde måten nå at man ikke kan stole på folk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har fjernet det, altså? Ikke fått med meg, det er jo leit. Jeg var dessverre bare for godtroende, men har lært på den harde måten nå at man ikke kan stole på folk.

 

Ja, mener de fjerna det ved årsskiftet. 

 

Det er trist å lese hva du skriver, men det er dessverre realiteten. Man vet aldri hvem som er på den andre siden av chatten, men som sagt, tar du noen forholdsregler er du relativt trygg (f.eks jeg svarer aldri brukere som ikke er verifisert, men selv dette gjør deg ikke 100 % trygg). Via post er det dog lite man kan gjøre annet enn forskuddsbetaling, men det setter kjøper i en vanskelig posisjon. 

 

Finn har da dette "rating" systemet, men syns ikke dette er særlig bra implementert. Den tryggeste måten er nok å møte vedkommende på et trygt sted for og så gjøre handelen face-to-face. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...