Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Har plutselig blitt ekstremt lat.


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

 

Prøver du å være morsom eller er du Norges mest uvitende person ?

Prøver ikke være morsom. Om jeg er Norges mest uvitende person vet jeg ikke,

Om du ikke prøver, lykkes du uansett.

 

 

 

Hvorfor må man enten aldri spise burger & fries eller bare burger & fries? Når det snakkes om å "kutte ut drittmat" så får jeg assosiasjoner til heroin og andre rusmidler. Men det er det ikke, da det fint går an å spise en burger og cola uten å havne på kjøret.

 

 

Det går fint ann å ta en smell heroin også, uten å havne på kjøret.

Men du er enig i at det ville vært rart å forsvare det likevel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om jeg bommer totalt her nå, men en fin måte å lære seg å kutte ut dårlig ferdigmat på, er å ta de 70-120 kronene burgeren og pommes frites'en koster, og kjøpe et stykke ytrefilét av svin, poteter, grønnsaker og lage en skikkelig hjemmemiddag, enkelt. Kanskje en enkel gryte. Det er bedre å lage fet og sunn hjemmemiddag, enn å spise fet og -usunn- dårlig mat. Dét er første steg. Så kan man jobbe med å gjøre den sunnere etter hvert.

 

Man får utrolig mye næring ut av de pengene fra vanlig butikkmat. Det er egentlig helt crazy hvor mye penger man kaster bort. De må tjene utrolig bra på sånn mat.

 

Har lenge tenkt at hvis jeg skulle begynne med forretninger, så skulle det blitt å selge sånn mat. Men jeg ville ikke klart det av moralske hensyn. Så tenker jeg: Det må da være grunnlag for å få til en slik restaurant, som selger halv-sunn hjemmelaget mat? Små gryteretter, omeletter, lasagne og slike retter ... og -billig-!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er i 20 åra, og bor for meg selv. Jeg er overvektig, studerer og jobber litt. Jeg var veldig lat før, men bestemte meg for å endre livsstilen min. En stund nå har jeg prøvd å gå ned i vekt, laget ordentlig mat, ryddet når jeg har hatt tid, og gått.

 

For et par uker siden mistet jeg fullstendig kontroll. Døgnrytmen er helt ødelagt. Spiser bare ferdigmat. Går ikke ut av døra med mindre jeg må. Har droppet flere skoledager pga at jeg forsover meg eller ikke gidder å gå. Oppvasken må taes men gidder ikke det heller. Har kun vært på pcen.

 

Føler meg ikke dårlig eller slapp, det er bare ren latskap. Jeg prøver hele tiden å bestemme meg for at jeg skal ta tak nå, men av en eller annen grunn gjør jeg det ikke. Følte jeg hadde klart å ordne meg gode rutiner for første gang i livet og nå er det helt borte.

 

Noen som har noe tips til hvordan jeg kan komme meg ut av dette? Vil tro det er mest mentalt, men skjønner bare ikke hvorfor jeg ikke klarer å komme meg igang med ting.

 

Anonymous poster hash: bd434...5f9

 

Kan det være vitaminmangel?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

"Men mange har endel vaner/uvaner, man trenger feks ikke saus til all mat"

 

En burger uten saus er ikke det helt store , det kan bli for tørt.

 

 

"Ofte er overvekt bare et symptom på noe annet"

 

La på meg slutten av 20s og har rett og slett ikke gidda å trene , eneste hvis jeg går på besøk til noen ellers har jeg ikke noe motivasjon mht trening.

Lenke til kommentar

 

 

Prøver du å være morsom eller er du Norges mest uvitende person ?

Prøver ikke være morsom. Om jeg er Norges mest uvitende person vet jeg ikke,
Om du ikke prøver, lykkes du uansett.

 

 

Hvorfor må man enten aldri spise burger & fries eller bare burger & fries? Når det snakkes om å "kutte ut drittmat" så får jeg assosiasjoner til heroin og andre rusmidler. Men det er det ikke, da det fint går an å spise en burger og cola uten å havne på kjøret.

Det går fint ann å ta en smell heroin også, uten å havne på kjøret.

Men du er enig i at det ville vært rart å forsvare det likevel?

Nei. Noen ganger trenger man opiater, ved operasjoner. Noen fanger er burger det man trenger mest, eller mer enn salat, feks om man trener så mye at man forbrenner 8000 kcal per dag, da hadde man blitt syk med kun salat, eller ikke orket mer. Burger er ikke alltid usunnt/dritt.

Lenke til kommentar

Kylling er bra. Prøv å få litt fisk i deg også, og du trenger ikke å kutte ut kjøtt helt, men redusere det er noe vi aller fleste burde tenke på for vår egen helse sin skyld. Hovedsakelig burde tallerknen din være fylt med grønnsaker og/eller salat, er ingenting galt i å ha en kjøttbit ved siden av så lenge du tenker på porsjonene du lager til deg selv. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Prøver du å være morsom eller er du Norges mest uvitende person ?

Prøver ikke være morsom. Om jeg er Norges mest uvitende person vet jeg ikke,
Om du ikke prøver, lykkes du uansett.

 

 

Hvorfor må man enten aldri spise burger & fries eller bare burger & fries? Når det snakkes om å "kutte ut drittmat" så får jeg assosiasjoner til heroin og andre rusmidler. Men det er det ikke, da det fint går an å spise en burger og cola uten å havne på kjøret.

Det går fint ann å ta en smell heroin også, uten å havne på kjøret.

Men du er enig i at det ville vært rart å forsvare det likevel?

Nei. Noen ganger trenger man opiater, ved operasjoner. Noen fanger er burger det man trenger mest, eller mer enn salat, feks om man trener så mye at man forbrenner 8000 kcal per dag, da hadde man blitt syk med kun salat, eller ikke orket mer. Burger er ikke alltid usunnt/dritt.

 

Burger er per definisjon søppelmat, de er gigantiske og du får i deg sinnsykt mye karbo. Du kan spise søppelmat i ny og ne med ett normalt og bra kosthold ellers, det å totalt nekte deg selv noe vil gjøre så mange får større trang til det og er i større fare for å knekke. Gi deg selv en burger i belønning, who cares, det er fortsatt drittmat. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Prøver du å være morsom eller er du Norges mest uvitende person ?

Prøver ikke være morsom. Om jeg er Norges mest uvitende person vet jeg ikke,
Om du ikke prøver, lykkes du uansett.

 

 

Hvorfor må man enten aldri spise burger & fries eller bare burger & fries? Når det snakkes om å "kutte ut drittmat" så får jeg assosiasjoner til heroin og andre rusmidler. Men det er det ikke, da det fint går an å spise en burger og cola uten å havne på kjøret.
Det går fint ann å ta en smell heroin også, uten å havne på kjøret.

Men du er enig i at det ville vært rart å forsvare det likevel?

Nei. Noen ganger trenger man opiater, ved operasjoner. Noen fanger er burger det man trenger mest, eller mer enn salat, feks om man trener så mye at man forbrenner 8000 kcal per dag, da hadde man blitt syk med kun salat, eller ikke orket mer. Burger er ikke alltid usunnt/dritt.

Burger er per definisjon søppelmat, de er gigantiske og du får i deg sinnsykt mye karbo. Du kan spise søppelmat i ny og ne med ett normalt og bra kosthold ellers, det å totalt nekte deg selv noe vil gjøre så mange får større trang til det og er i større fare for å knekke. Gi deg selv en burger i belønning, who cares, det er fortsatt drittmat.

I noen sammenhenger er burger bra. Tror du feks ekspedisjonsdeltagere som feks krysser Grønland har best av feks salat? Eller trenger de mer kcal og proteiner?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-lYlo5C

Høres ut som meg bortsett fra jeg ikke er overvektig. Har en oppvask som har stått flere uker, og har gått over til å bruke engangstallarker, glass og lignende. I tillegg er jeg ekstremt rotete, så om jeg rydder en fredag, er det blitt rotete igjen til søndag. Hadde egentlig håpet at det var en fase, men kanskje vi bare må ta oss sammen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...