Gå til innhold

Scart --< HDMI


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Usikker på om dette var riktig kategori å starte denne tråden, men prøver.

 

På nye TVer idag så går jo ikke å koble til gamle spillkonsoller som Nintendo 64 osv, å da trenger man en Scart til HDMI overgang. Jeg kjøpte meg dette på eBay til en drøy hundrelapp som jeg nå har fått og prøvd ut.

Jeg får bilde på skjermen og det fungerer, men saken er at jeg opplever delay under spilling. Når jeg trykker på kontrollen så skjer ikke bevegelsen i spillet før bittelitt etter, å dette er da svært irriterende.

 

Så spørsmålet mitt er, 

 

Er det fordi overgangen jeg har kjøpt bare er noe billige greier fra eBay, eller er det fordi det er for mye koblinger fra konsollen til TV? Dvs VGA - Scart - Overgang - HDMI til TV?

 

 

Blir glad hvis noen har mer peil på dette enn meg :)

 

Takk!

Endret av Yurhoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det finnes moduler (overganger) du kan sette rett på konsollen som fungerer bedre enn vanlige overganger. De koster noe mer, men de har stort sett veldig lite til ingen delay. Søk på "Metal Jesus" på Youtube, han har et par fine videoer med forskjellige overganger.

 

 

Takk for svar! Skal sjekke ut dette :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Usikker på om dette var riktig kategori å starte denne tråden, men prøver.

 

På nye TVer idag så går jo ikke å koble til gamle spillkonsoller som Nintendo 64 osv, å da trenger man en Scart til HDMI overgang. Jeg kjøpte meg dette på eBay til en drøy hundrelapp som jeg nå har fått og prøvd ut.

Jeg får bilde på skjermen og det fungerer, men saken er at jeg opplever delay under spilling. Når jeg trykker på kontrollen så skjer ikke bevegelsen i spillet før bittelitt etter, å dette er da svært irriterende.

 

Så spørsmålet mitt er, 

 

Er det fordi overgangen jeg har kjøpt bare er noe billige greier fra eBay, eller er det fordi det er for mye koblinger fra konsollen til TV? Dvs VGA - Scart - Overgang - HDMI til TV?

 

 

Blir glad hvis noen har mer peil på dette enn meg :)

 

Takk!

 

Dersom du bryr deg om kvaliteten på bildet, så er det et par ting du må tenke på. N64 ble solgt med bare composite cabel, og SCART overgang i Norge, om jeg ikke husker helt feil. Folk er gjerne ikke klar over at SCART bare er navnet på selve pluggen.

 

Man får kjøpt N64 kabler som disse på Ebay for en 20 mynt. De gir vesentlig bedre bilde enn kabelen med 3 "phono" plugger koplet i en SCART plugg. Men enda bedre; mange hjemmekino receivere har S-Video innganger som de selv oppskalerer og konverterer til bilde på HDMI utgangen. Det kan være verdt et forsøk om det er aktuelt?

Lenke til kommentar

 

Hei!

 

Usikker på om dette var riktig kategori å starte denne tråden, men prøver.

 

På nye TVer idag så går jo ikke å koble til gamle spillkonsoller som Nintendo 64 osv, å da trenger man en Scart til HDMI overgang. Jeg kjøpte meg dette på eBay til en drøy hundrelapp som jeg nå har fått og prøvd ut.

Jeg får bilde på skjermen og det fungerer, men saken er at jeg opplever delay under spilling. Når jeg trykker på kontrollen så skjer ikke bevegelsen i spillet før bittelitt etter, å dette er da svært irriterende.

 

Så spørsmålet mitt er, 

 

Er det fordi overgangen jeg har kjøpt bare er noe billige greier fra eBay, eller er det fordi det er for mye koblinger fra konsollen til TV? Dvs VGA - Scart - Overgang - HDMI til TV?

 

 

Blir glad hvis noen har mer peil på dette enn meg :)

 

Takk!

 

Dersom du bryr deg om kvaliteten på bildet, så er det et par ting du må tenke på. N64 ble solgt med bare composite cabel, og SCART overgang i Norge, om jeg ikke husker helt feil. Folk er gjerne ikke klar over at SCART bare er navnet på selve pluggen.

 

Man får kjøpt N64 kabler som disse på Ebay for en 20 mynt. De gir vesentlig bedre bilde enn kabelen med 3 "phono" plugger koplet i en SCART plugg. Men enda bedre; mange hjemmekino receivere har S-Video innganger som de selv oppskalerer og konverterer til bilde på HDMI utgangen. Det kan være verdt et forsøk om det er aktuelt?

 

 

 

Kvaliteten på bilde i seg selv er ikke så viktig. Bilde jeg får igjennom scart til HDMI er bra nok, men det er for høy latency. Derfor er jeg usikker på om dette kommer av at jeg kjøpte en billig overgang, eller om det er likt på alle scart til HDMI overganger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...