Gå til innhold

Elon Musk sier at Model 3-eiere snart skal kunne kontrollere «alt» i bilen med stemmen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at flere nye bilmodeller så har feks alt av klima inkl setene endt opp bak en skjerm.

Hvor ofte endrer du på dette egentlig når du er på tur ?

 

 

Endrer ikke så mye på temperatur. Kanskje 1 gang i løpet av kjøretur (pleier å sette på litt for varmt i starten for så å justere ned en gang). Setevarme setter jeg på 1 og så blir den der. Men begge disse innstillingene er jo tilgjengelig ved at de er fast nederst på touchskjermen (eller endres i rattet, men det syns jeg er litt mer trykking osv. for å få til). 

 

Som du ser under her så er de innstillingene låst nederst på skjermen og forholdsvis store:

 

561894-2017-tesla-model-x-75d.jpg?thumb=

Lenke til kommentar

 

Ser at flere nye bilmodeller så har feks alt av klima inkl setene endt opp bak en skjerm.

Hvor ofte endrer du på dette egentlig når du er på tur ?

 

 

Endrer ikke så mye på temperatur. Kanskje 1 gang i løpet av kjøretur (pleier å sette på litt for varmt i starten for så å justere ned en gang). Setevarme setter jeg på 1 og så blir den der. Men begge disse innstillingene er jo tilgjengelig ved at de er fast nederst på touchskjermen (eller endres i rattet, men det syns jeg er litt mer trykking osv. for å få til). 

 

Som du ser under her så er de innstillingene låst nederst på skjermen og forholdsvis store:

 

561894-2017-tesla-model-x-75d.jpg?thumb=

 

Det jeg regnet med, så dette er ikke noe du sitter å styrer med mye i daglig bruk.

Lenke til kommentar

Nei... Og varme til frontrute og varmetråder bak/varme i speil som jeg ofte slår på i tunneller hvor dugg er et problem så finner jeg fint frem til de knappene da de som du ser nederst på siden. Har kjørt nyere Passat tidligere og der klarte jeg heller aldri å treffe knappen blindt for disse funksjonene da de satt midt på en rekke med flere andre knapper. Så blikket må uansett ned et sekund for å identifisere hvor fingeren skal gå. Så oppmerksomheten som brukes på de to forskjellige bilene vil jeg anse som likt.

 

Men igjen... Dette er min erfaring.

Lenke til kommentar

 

Sniff Petrol en parodiside om bilbransjen hadde for noen år siden laget en lang liste med hvordan øke volumet 1 trinn på BMW sitt I-Drive system...

I-drive er vell basert rundt ett fåtall knapper og ett hjul om jeg husker rett fra 5 serien. Som viser at det kan by på problemer med lite i/o ja :) 

BMW I-drive fungerer VELDIG mye bedre enn noen touchskjerm. Du slipper å løfte armen og sikte med fingrene, ikke tillegg er skjermen plassert høyere og lengre fremme slik at du slipper å flytte blikket så mye. Touchskjerm er en trafikkfarlig billigløsning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Sniff Petrol en parodiside om bilbransjen hadde for noen år siden laget en lang liste med hvordan øke volumet 1 trinn på BMW sitt I-Drive system...

I-drive er vell basert rundt ett fåtall knapper og ett hjul om jeg husker rett fra 5 serien. Som viser at det kan by på problemer med lite i/o ja :)

BMW I-drive fungerer VELDIG mye bedre enn noen touchskjerm. Du slipper å løfte armen og sikte med fingrene, ikke tillegg er skjermen plassert høyere og lengre fremme slik at du slipper å flytte blikket så mye. Touchskjerm er en trafikkfarlig billigløsning.

 

 

Smak og behag, personlig liker jeg ikke i-drive. Har hatt to biler med det. Du må gjerne vise til statistikk til din påstand om touch skjermer. 

Lenke til kommentar

Det blir personlig smak. Men du kan jo prøve å taste på en touch skjerm mens du kjører på en humpete vei.

Så gjør du det samme med idrive, da tror jeg hjulet blir best,

Men begge deler krever tilvenning og idrive krever nok mest, men ingen er best på alt. 

 

Helt enig, det er personlig. Og for meg, passet i-drive dårlig :) 

Lenke til kommentar

 

 

Skjerm er billigere enn knapper.

Musk bør heller fokusere på å bygge og selge disse bilene enn å legge til nye funksjoner som er unødvendig og fjollete.

Tror ikke programmerere vil bidra noe særlig i produksjonslinjen.

 

 

Tja, jeg tror ikke vi skal avskrive dem helt. Produksjonslinjen er trossalt i all hovedsak roboter og belter. Men, ingeniørene som jobber med stemme assistenten har gjerne ikke noe å gjøre i Sw avdelingen til de som håndterer produksjonen. Men han har ett poeng, mye av det tesla leverer innimellom er idioti, når en ser på utfordringene de har(ett eksempel er autoviskerne, kom mye "tull" før den var på plass). 

 

Tror nok det er en annen kompetanse på de som jobber med produksjonslinjen og bl.a. robotikken der kontra de som jobber med bilens UI og software. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Skjerm er billigere enn knapper.

Musk bør heller fokusere på å bygge og selge disse bilene enn å legge til nye funksjoner som er unødvendig og fjollete.

Tror ikke programmerere vil bidra noe særlig i produksjonslinjen.

 

 

Tja, jeg tror ikke vi skal avskrive dem helt. Produksjonslinjen er trossalt i all hovedsak roboter og belter. Men, ingeniørene som jobber med stemme assistenten har gjerne ikke noe å gjøre i Sw avdelingen til de som håndterer produksjonen. Men han har ett poeng, mye av det tesla leverer innimellom er idioti, når en ser på utfordringene de har(ett eksempel er autoviskerne, kom mye "tull" før den var på plass). 

 

Tror nok det er en annen kompetanse på de som jobber med produksjonslinjen og bl.a. robotikken der kontra de som jobber med bilens UI og software. 

 

 

Absolutt, var noe av det jeg prøvde å få frem :) 

Lenke til kommentar

 

Kjempelurt når man må prøve å fikse opp i feilinnstillingene manuelt på en skjerm siden Tesla helt sikkert ikke heller skjønner Norsk!

Hva var egentlig feil med en fysisk knapp?

 

Hjerne til de idiotene som dytter mer og mer tull - som er feil med

Hvilke idioter som dytter tull med feil? De på samlebåndet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...