Gå til innhold

Telia lar deg nå kjøpe fri databruk i korte perioder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Kan jeg altså kjøpe et abonnement i Finland og bruke ubegrenset med data i Norge? Hvem skal jeg kaste pengene mine på?

Det kan du faktisk, men du må helt sikkert ha en faktureringsadresse i Finland. Det er kun Telia som leverer denne tjenesten, og du finner den i linken et par poster over her under tilbudet som er knotete oversatt til "TILSTREKKELIG ALT".

Jeg hadde selv dette en stund, men Telia skrudde meg såpass grundig med både fastlinje pluss en telefonselger som tok dobbelt betaling av nordmannen som ikke kunne lese avtalen godt nok, så da avsluttet jeg alt Teliarelatert fra min side.

Fantastisk.

 

Så lenge alt av faktura sendes på epost og man har to SIM-slots vil det være helt uproblematisk. Kan bare slenge på røret hver gang uvedkommende ringer på det finske nummeret, og ta telefonen når noen ringer på det norske.

Som sagt, bare du kan vise til en Finsk adresse er det nok greit. Selv har jeg sett veldig mye Netflix i Norge på mitt finske abonnement uten ett øre i økning på regningen :)

I norge har man noe som heter en "kreditt sjekk", dvs. man sjekker om man har intekt og kan betale regningene sine i norge. :)

 

Noe sier meg at dem også har dette i Finland, å det langt i fra bare holder å ha ei addresse? :)

Lenke til kommentar

 

Fri bruk ligger langt unna, med nærmest duopol.

De kunne tilbudt noe tregt ubegrenset til lav pris og noe raskere til en stiv pris :)

 

 

[/quote

800GB er praktisk talt ubegrenset for "1Mbps/1Mbps"-hastighet.

Svært få, om noen abonnement, har en Datakvote per dags dato.

Hvem har abonnement med 400GB?

 

Og svært mange abonnement, jeg vil faktisk si alle, har en kvote i dag.

 

 

- Rettet nå...

Lenke til kommentar

 

Kan jeg altså kjøpe et abonnement i Finland og bruke ubegrenset med data i Norge? Hvem skal jeg kaste pengene mine på?

https://www.tek.no/artikler/telias-fri-roaming-er-egentlig-ikke-em-helt-em-fri/350452

 

45 dager i løpet av 90 dager kan det norske brukes i EU. Regner med finsk har samme vilkår.

 

Innen resten av EU er det et tak på mengde gratis dataoverføring, men i skandinavia og baltikum er det intet tak. Det står hvertfall ikke noe om det på nettsidene og selgeren jeg snakket med forsikret meg at det var bare å kjøre på. "Vi pleier å få det spørsmålet" la de til da jeg spurte om det virkelig ikke var noen grense.

Abonnementet har forøvrig også innlandssamtalepris også for telefon/SMS til/fra skandinavia og baltikum.

Jeg vet det høres rart ut, og det var derfor jeg ringte og snakket med dem. Dere kan gjøre det selv. De snakker engelsk der (ikke begynn med svensk selv om de etter sigende skal kunne det). Jeg kan finne telefonnummeret om dere vil.

Lenke til kommentar

Hvilken operatør og hva heter dette tilbudet? :-)

Telia. Det er to slike tilbud jeg kan finne, og de varierer på hvor mye taletid og sms som er inkludert til totalt hhv 30 og 25 euro per måned. Det skal også være fri data på barneabonnementet, men der er teksten i forklaringen litt motstridende. Men om det er som det står også der da er det fri data for 17 euro per måned med redusert hastighet på 2Mb mot 100Mb på de andre.

 

EDIT:

Men du spurte hva de het. Den dyreste er "Riittää kaikkeen" (Tilstrekkelig til alt), "Suosituin" (Mest populær) og den siste "Lapselle" (Til barnet).

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...