Gå til innhold

PUBG får skylden for at Lawbreakers ble en flopp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror nok PUBG har påvirket resultatet for de fleste spill dette året i større eller mindre grad. Men disse to spillene er nokså forskjellige da så burde kunne treffe forskjellige marked. Tror heller Overwatch sin massive suksess ødelegger for dette spillet selv om de to også er litt forskjellige. (Har ikke prøvde Lawbreakers selv dog.

Lenke til kommentar

Problemet ligger vel også i at markedsføringen har vært helt fraværende, samt det ble ikke sluppet på xbox one. Grunnen til jeg drar inn xbox er fordi der kunne clifferen solgt på godt rykte fra shadow complete og gears of war, men istedet snakket han ned xbox. Jeg har hørt om spillet men ante ikke at det var lansert, men når jeg så linken til anmeldelsen så husker jeg at jeg såvidt var innom den. Jeg er totals ett litt over gjennomsnittet nerd så når jeg går glipp av et spill som kunne vært i min sjanger selv om jeg ikke spilte pubg på det tidspunktet så kan det ikke være det helt store.

Lenke til kommentar

Synes deter mye slikt om dagen, bra MP-spill som man får en avsmak for pga en latterlig prismodell. Se feks Rainbow six siege, mange sier det er bra. Orker ikke å investere i et spill med en slik prismodell.

 

AtW

 

Hhmmmm.... Hva synes du er feil med R6 Siege sin prismodell?

At man får et fullverdig kompetitivt spill til under 300kr er vel ikke noe å klage på, mener jeg. Det er ikke spesielt billig, men heller ikke dyrt - akkurat sånn helt passe. At man i tillegg har muligheten til å skaffe spillet til nestem halve prisen, bare med noen begrensninger er vel også kun positivt i mine øyne.

En diskusjon om R6S er jo off-topic, men siden du nevnte det lurer jeg veldig på hva du syns er "latterlig" med deres "prismodell".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Synes deter mye slikt om dagen, bra MP-spill som man får en avsmak for pga en latterlig prismodell. Se feks Rainbow six siege, mange sier det er bra. Orker ikke å investere i et spill med en slik prismodell.

 

AtW

Hhmmmm.... Hva synes du er feil med R6 Siege sin prismodell?

At man får et fullverdig kompetitivt spill til under 300kr er vel ikke noe å klage på, mener jeg. Det er ikke spesielt billig, men heller ikke dyrt - akkurat sånn helt passe. At man i tillegg har muligheten til å skaffe spillet til nestem halve prisen, bare med noen begrensninger er vel også kun positivt i mine øyne.

En diskusjon om R6S er jo off-topic, men siden du nevnte det lurer jeg veldig på hva du syns er "latterlig" med deres "prismodell".

 

 

Spillet koster endel

Skal man ha hele må man kjøpe en lang rekke dlc

Loot boxes i tillegg.

 

Vel og merke har jeg ikke spilt det, men får avsmak basert på det jeg ser fra utsiden.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Synes deter mye slikt om dagen, bra MP-spill som man får en avsmak for pga en latterlig prismodell. Se feks Rainbow six siege, mange sier det er bra. Orker ikke å investere i et spill med en slik prismodell.

 

AtW

Hhmmmm.... Hva synes du er feil med R6 Siege sin prismodell?

At man får et fullverdig kompetitivt spill til under 300kr er vel ikke noe å klage på, mener jeg. Det er ikke spesielt billig, men heller ikke dyrt - akkurat sånn helt passe. At man i tillegg har muligheten til å skaffe spillet til nestem halve prisen, bare med noen begrensninger er vel også kun positivt i mine øyne.

En diskusjon om R6S er jo off-topic, men siden du nevnte det lurer jeg veldig på hva du syns er "latterlig" med deres "prismodell".

 

 

Spillet koster endel

Skal man ha hele må man kjøpe en lang rekke dlc

Loot boxes i tillegg.

 

Vel og merke har jeg ikke spilt det, men får avsmak basert på det jeg ser fra utsiden.

 

AtW

Skjønte det var noe slik du tenkte, men med unntak av at prisen for selve spillet er dyrt (som er subjektivt), er det andre du nevner feil. I Siege får man poeng hver kamp, som brukes til å unlocke operators, som har forskjellige ferdigheter. Men det er ingen objektiv sannhet om hvilke operators som er bedre, så du trenger altså på ingen måte alle 30 forskjellige karakterene - noe som er gratis oppnåelig i seg selv, bare du er dedikert.

Ellers er loot boxes i dette spillet kun kosmetisk, som på CS:GO og andre spill.

Lenke til kommentar

Det er et fullprisspill, som er gimped i vanlig utgave (og har en hel haug utgaver) (så kan man snakke om at "man MÅ ikke ha alle operators, man kan grinde i en evighet for å få det osv osv, det er like fult et ufullstendig spill man får).

Du må betale for DLCs for å unlocke (og selv det unlocker vel ikke alt?) 

Og på toppen av det kommer lootboxer /microtransactions (som lar deg få renown eller hva faen det heter, fortere).

 

Jeg klarer ikke å se hvordan noen kan forsvare en slik søppelmodell. 

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er et fullprisspill, som er gimped i vanlig utgave (og har en hel haug utgaver) (så kan man snakke om at "man MÅ ikke ha alle operators, man kan grinde i en evighet for å få det osv osv, det er like fult et ufullstendig spill man får).

Du må betale for DLCs for å unlocke (og selv det unlocker vel ikke alt?) 

Og på toppen av det kommer lootboxer /microtransactions (som lar deg få renown eller hva faen det heter, fortere).

 

Jeg klarer ikke å se hvordan noen kan forsvare en slik søppelmodell. 

 

AtW

 

Det er ikke 'gimped', det er et helt vanlig progresjonssystem ved at man velger selv den operatoren som passer en best. Selv om jeg har alle sammen, med 600 timer på samvittigheten, bytter jeg ytterst sjelden mellom kanskje 5 stykker. Og det er ikke noe problem å holde seg til de første operatorene man får tak i, da fler av dem er blant de mest universelle/viktige.

Altså er det far fetched å påstå at spillet man får er gimped.

Man må ikke på noen som helst betale for DLCs(???) for å unlocke noe.

Betale for skins eller å få den virtuelle valutaen 10% fortere en kort periode, er da absolutt frivillig, og gir ingen direkte fordeler.

 

Jeg klarer ikke se hvordan noen kan påstå at dette er en søppelmodell.

Lenke til kommentar

 

Det er et fullprisspill, som er gimped i vanlig utgave (og har en hel haug utgaver) (så kan man snakke om at "man MÅ ikke ha alle operators, man kan grinde i en evighet for å få det osv osv, det er like fult et ufullstendig spill man får).

Du må betale for DLCs for å unlocke (og selv det unlocker vel ikke alt?) 

Og på toppen av det kommer lootboxer /microtransactions (som lar deg få renown eller hva faen det heter, fortere).

 

Jeg klarer ikke å se hvordan noen kan forsvare en slik søppelmodell. 

 

AtW

Det er ikke 'gimped', det er et helt vanlig progresjonssystem ved at man velger selv den operatoren som passer en best. Selv om jeg har alle sammen, med 600 timer på samvittigheten, bytter jeg ytterst sjelden mellom kanskje 5 stykker. Og det er ikke noe problem å holde seg til de første operatorene man får tak i, da fler av dem er blant de mest universelle/viktige.

Altså er det far fetched å påstå at spillet man får er gimped.

Man må ikke på noen som helst betale for DLCs(???) for å unlocke noe.

Betale for skins eller å få den virtuelle valutaen 10% fortere en kort periode, er da absolutt frivillig, og gir ingen direkte fordeler.

 

Jeg klarer ikke se hvordan noen kan påstå at dette er en søppelmodell.

 

 

Hva er det da som er en dårlig modell for deg? Når å få et ufullstendig spill, der man betaler fullpris, DLC OG mikrotransaksjoner., der man må velge mellom evig grind eller å betale ikke er en dårlig modell. Hva må til? Tvungen selging av nyrene dine når man får spillet.

 

Noen aksepterer sikkert dritet fordi man liker spillet, jeg orker ikke å prøve det engang pga det, og er neppe alene.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er et fullprisspill, som er gimped i vanlig utgave (og har en hel haug utgaver) (så kan man snakke om at "man MÅ ikke ha alle operators, man kan grinde i en evighet for å få det osv osv, det er like fult et ufullstendig spill man får).

Du må betale for DLCs for å unlocke (og selv det unlocker vel ikke alt?) 

Og på toppen av det kommer lootboxer /microtransactions (som lar deg få renown eller hva faen det heter, fortere).

 

Jeg klarer ikke å se hvordan noen kan forsvare en slik søppelmodell. 

 

AtW

 

Storfornøyd med R6. Alt av map er gratis, noe nesten ingen andre gjør. operatorsene bruker jeg bare et fåtall av holder meg til 3-4 stk. Utrolig å se hvordan R6: siege har snud skuta. 

Har du gameshare på spillet til xbox feks så deler du unlocks av operators med han du deler spillet med. 

Lenke til kommentar

Haha ja, alt du nevner der er jeg selvfølgelig enig i at vil være et bedritent spill - det er bare at du ikke kan si det gjelder for R6 Siege. Jeg skjønner virkelig ikke hvor du har det fra at det er ufullstendig og at man må kjøpe DLCs.

Men jeg ser at en diskusjon om noe man tydeligvis er fundamentalt uenige om ikke leder noen veg...

Lenke til kommentar

Får du alle operators, som er sentralt for spillet ved å kjøpe det i normal utgave? Nei. Du må velge mellom DLC og microtransactions, eller evig grind, på toppen av fullpris. Akkurat som jeg sa, det er ingenting galt i de påstandene, du må gjerne være uenig, men ikke kom med misvisende utsagn.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...