Gå til innhold

Mediegrafiker lærling


Anbefalte innlegg

Hei!

Det har seg sånn at jeg til høsten begynte på universitetet på en utdanning jeg trodde kunne være noe for meg, noe det viste seg å ikke være. Utdanningen er bachelor i hotelledelse.

 

Har gått 2 år på medier og kommunikasjon + påbygg med mediefag fra før. Har alltid hatt et ønske om å bli lærling som mediegrafiker, noe jeg har hørt at skal være komplett umulig. I det siste har jeg likevel gjort litt research å funnet ut at det faktisk finnes muligheter, om man da er skikkelig god og kan vise til tidligere verk. Fra videregående har jeg bare 5 og 6 i fagene, pluss at jeg har hatt reklamer jeg har laget på trykk i magasiner.

 

Det jeg da lurer på er om dette kan være grunnlag for å få læreplass? Og hvordan bør jeg eventuelt gå frem? Kontakte min gamle skole, opplæringskontor eller bedriftene selv?

 

Og også, er det verdt å fullføre året på utdanningen jeg har begynt på? Vil det ta seg godt ut på CV?

 

Hadde satt pris på innspill og erfaringer :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte ihvertfall å fullføre, ettersom man vel uansett må søke læreplass gjennom vigo og ikke få begynne før etter juli? Så da passer det fint med siste eksamen :-) tenke bare om det ville sett fint ut på CV eller mer som om jeg virket som en usikker person som ikke fullførte en utdanning jeg hadde begynt på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...