Gå til innhold

Volkswagens elektriske varebil ute på prøve


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok mange håndtverkere som hadde nytt veldig godt av elbilfordelene med en slik. Lave driftskostnader, gunstige avskrivningsregeler, kollektivfelt, null bompenger etc. Disse bilene har typisk et fast arbeidssted å stå 8 timer om dagen med gode muligheter for å montere sakteladere. Siden håndtverkere forsøker å maksimere arbeid og dermed minimere kjøring så holder nok 160 km NEDC godt.

 

Budbilfirma som går i skytteltrafikk hadde nok blitt avhengig av minst en hurtigladepause i løpet av dagen (f.eks i lunsjen hvis det er 08-16-jobb)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

"Kan det ikke kjøre Trondheim-Kirkenes i ett strekk i 30 minus så er det ubrukelig, bare å la være å produsere skiten"...

 

Lokale budbiler og rørleggerekjører ikke fra Trondheim til Kirkenes for å levere en pakke, eller fikse en defekt vannkran.

Varebiler med denne rekkevidden av mindre størrelse også ,er ypperlige til sine oppgaver.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Kan det ikke kjøre Trondheim-Kirkenes i ett strekk i 30 minus så er det ubrukelig, bare å la være å produsere skiten"...

 

Mon tro hva rekorden i lav temperatur er for de som har kjørt Trondheim - Kirkenes i ett strekk? Neppe så lavt som 30 grader, det skjer tross alt ikke så ofte, om det i det hele tatt har vært 30 kalde på det strekket noensinne.

Lenke til kommentar

Det er mange biler som ikke går 16 mil på en dag, og en plass må man jo starte.

 

Eller mener du at det bare er å vente med hele greia til vi har et komplett modellutvalg for alle tenkelige situasjoner som kan lanseres på en gang?

 

Nei, men når Tesla greier å få en bil til å gå mer enn 100 kilometer mellom hver lading, burde man forvente at VW greier det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

"Kan det ikke kjøre Trondheim-Kirkenes i ett strekk i 30 minus så er det ubrukelig, bare å la være å produsere skiten"...

Lokale budbiler og rørleggerekjører ikke fra Trondheim til Kirkenes for å levere en pakke, eller fikse en defekt vannkran.

Varebiler med denne rekkevidden av mindre størrelse også ,er ypperlige til sine oppgaver.

 

Det var derfor jeg hadde hareører rundt påstanden.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Det er mange biler som ikke går 16 mil på en dag, og en plass må man jo starte.

Eller mener du at det bare er å vente med hele greia til vi har et komplett modellutvalg for alle tenkelige situasjoner som kan lanseres på en gang?

Nei, men når Tesla greier å få en bil til å gå mer enn 100 kilometer mellom hver lading, burde man forvente at VW greier det samme.

Tror du virkelig det går på det å "greie"?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det er mange biler som ikke går 16 mil på en dag, og en plass må man jo starte.

 

Eller mener du at det bare er å vente med hele greia til vi har et komplett modellutvalg for alle tenkelige situasjoner som kan lanseres på en gang?

Nei, men når Tesla greier å få en bil til å gå mer enn 100 kilometer mellom hver lading, burde man forvente at VW greier det samme.

 

Hvor mange kg last kjører en Tesla rundt med sånn til vanlig, har du sjekket ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor mange av dere som har svart her er håndverker/bruker kassebil til dagen i jobb?

Jeg kjenner mange håndtverkere som kjører typisk rundt en mil, arbeider en time, kjører en mil til, arbeider en time osv. Dvs. rundt 70 km per dag, inkludert utkjøring fra arbeidsplassen og et par stopp innom leverandører av materiell man ikke har i sortimentet i bilen. andre håndtverkere har større oppgaver og kjører typisk til samme sted hver dag og tilbake. Kjører man bil dagen lang er man ikke håndtverker men sjåfør.

 

 

"Kan det ikke kjøre Trondheim-Kirkenes i ett strekk i 30 minus så er det ubrukelig, bare å la være å produsere skiten"...

Mon tro hva rekorden i lav temperatur er for de som har kjørt Trondheim - Kirkenes i ett strekk? Neppe så lavt som 30 grader, det skjer tross alt ikke så ofte, om det i det hele tatt har vært 30 kalde på det strekket noensinne.

 

Carpe Dam mente det nok sarkastisk. Uansett, kjører man Trondheim-Kirkenes så kjører man via Sverige og Finland og tar minst en overnatting på veien. Innlands-Sverige, Nordre Finland og indre Finnmark har -30 grader opp til flere ganger hver vinter. Slett ikke uvanlig. Kjører man E6 må man regne med 5-10 timer ekstra + mye mer variabelt/dårlig føre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Det er mange biler som ikke går 16 mil på en dag, og en plass må man jo starte.

 

Eller mener du at det bare er å vente med hele greia til vi har et komplett modellutvalg for alle tenkelige situasjoner som kan lanseres på en gang?

Nei, men når Tesla greier å få en bil til å gå mer enn 100 kilometer mellom hver lading, burde man forvente at VW greier det samme.

 

Hvor mange kg last kjører en Tesla rundt med sånn til vanlig, har du sjekket ?

Jeg kan tenke meg at en fullastet Tesla med 5 personer, tar ca. 400kg last, og har en rekkevidde på 4-500km? Nå påstår ikke jeg at alle Teslaer er lastet med 400kg hver dag, men det er det jaggu ikke mange varebiler som er heller. Forøvrig så ser jeg ikke relevansen i det du skriver i forhold til min kommentar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...