Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hjem til jul: Faktisk rekkevidde BMW i3?


unreliable

Anbefalte innlegg

Hei! 

 

Har en 2015-mod BMW i3 med en oppgitt rekkevidde på 131 kilometer i Comfort. Denne var tidligere på 120 km, men etter en service fikk den plutselig litt lengre rekkevidde. 

 

Skal kjøre hjem til svigers til jul - dit er det ganske nøyaktig 125 kilometer. Faren min bor langs samme vei, etter ca 100 km. 

 

Jeg antar den har rundt 140 km rekkevidde i Eco+, men likevel usikker på om jeg kommer meg 125 km hjem til svigers. Ganske sikker på at jeg kommer meg til faren min, men har ikke noe lyst til å bli stående og lade der i flere timer før jeg kommer meg videre. 

 

Er det noen som har testet i3 på langkjøring? Vi har bare brukt den i byen og da virker det som oppgitt rekkevidde er (alt) for lang. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Husk at mye strøm går til oppvarming, derfor får du dårligere "drivstofføkonomi" ved korte turer i byen. Jeg ville planlagt for en stopp underveis ved en hurtiglader da det kan skje ting som gjør at du trenger litt mer enn akkurat nok rekkevidde(for eksempel trafikkulykker).

Dette er langt oppe i Nord-Norge og det finnes ikke en eneste hurtiglader på veien. Da hadde det ikke vært noe problem :-) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...