Gå til innhold

Phillips Hue - Er det en jungel der ute?


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle ønske meg et startsett til jul. En bridge noen pærer og en strips. Plutselig i kommentarfeltet på Elkjøp er det noen som spør om de selger 2 eller 3 gen av ditten og datten, men Elkjøp overser disse spørsmålene. 

 

Er dette noe info man bør finne ut av?

Er det stor forskjell? 

Vil begge gen være kompatibel med Apple Homekit? 

Trenger man bridgen selv om man skal bruke HomeKIt appen? 

 

Takk for svar. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Neida. Det er litt som bilmodeller, 2014, 2016, 2017 modell, men de kaller det gen 1, 2 og 3. De lager naturligvis ikke en ny generasjon uten at det er forbedringer i selve maskinvaren. Software er enkel å oppdatere via Internett.

 

Gen 3 er firkantet med tydelig avrundede hjørner. Gen 1 og 2 ser ut som noen røykvarslere i form (de er runde).

 

Nesten ingen selger gen 1 og 2, og hvis de selger så skal du enkelt kunne se om det er 1/2 eller 3.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle ønske meg et startsett til jul. En bridge noen pærer og en strips. Plutselig i kommentarfeltet på Elkjøp er det noen som spør om de selger 2 eller 3 gen av ditten og datten, men Elkjøp overser disse spørsmålene. 

 

Er dette noe info man bør finne ut av?

Er det stor forskjell? 

Vil begge gen være kompatibel med Apple Homekit? 

Trenger man bridgen selv om man skal bruke HomeKIt appen? 

 

Takk for svar. 

 

IKEA Trådfri kan også være aktuelt, da pærene er veldig mye billigere. Litt usikker på hvor mye RGB pærer de har, men man kan iallefall velge en god del i hvitt (varmt, kald osv)

Lenke til kommentar

Jeg har fylt opp hele leiligheten (unntatt badet da... har lysrør her) med Hue. Har god erfaring med pærene - samt. de er lette å inkorporere i mer avanserte system i ettertid (Domoticz, Homeseer etc). 

 

Av egen erfaring og hva jeg har lest fra andre er selve RGB spekteret noe som blir lite brukt. Selv skifter jeg sjeldent til aldri primærfargen på pærene, men er blitt avhengig av fargetemperaturen. Hvitt til arbeid og gult til kos og chill (fungerer som f.lux, om du har kunnskap til det). Jeg anbefaler mao. å heller kjøpe 'ambience' serien foran rgb. 

 

 

For å svare på spørsmålet ditt: Ja, det er noen forskjeller på generasjonene. Bla. har de seneste generasjonene av RGB-pærene til Hue mye tydeligere grønnfarge. Jeg mener også LED-stripen har blitt noe bedre på fargegjengivelsen.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...