Gå til innhold

ANMELDELSE: Doom VFR


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det beste er vanelig spill mekanikker og bruke mus tastatur med vr briller . En og bruke de dumme kontrollerne som bare simplifiserer og ødelegger spillene totalt

Til hvert sitt formål. Mus og tastatur er fint til desktop bruk hvor du må navigere vinduer med høy presisjon. Jeg foretrekker klart mus og tatastur når jeg er i mIcrosoft sitt cliffhouse med min Samsung Odyssey Mixed Reality sett.

 

Men når jeg spiller spill med høy fart vil jeg vil bruke kroppen min i VR og da kommer man ikke utenom å bruke håndkontrollere eller tilsvarende verktøy for å simulere hender.

 

Og et spørsmål? Har du forsøkt skytespill i VR med mus og tastatur vs bevegelses kontrollere som Oculus Touch og Vive stikker?  

 

Kontrollene simulerer våpenet i hånden din. Når du holder en bevegelses kontroller så holder du også en pistol eller annet simulert verktøy i hånden din. Det gir en høy grad av realisme du ikke kan få med mus og tastatur ;)

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Det beste er vanelig spill mekanikker og bruke mus tastatur med vr briller . En og bruke de dumme kontrollerne som bare simplifiserer og ødelegger spillene totalt

 

Jeg syntes VR-spill uten VR-kontrollere er nærmest meningsløse så fremt man ikke er i en fly/bil-simulator eller tilsvarende én-dimensjonal styring. 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Synes det med bevegelse virker som det er mest stress på VR, fint om man kunne jogge rundt i slike spill.

 

AtW

Man kan det med Aimkontroller / dualshock 4 på PSVR. Merkelig at konsoll klarer å få til kontrollskjema så mye bedre, når trackingen og hardwaren er så veldig mye bedre på PCVR

 

I de aller fleste spill er dette mulig, f.eks. Fallout 4 VR. Er også en mod som legger det til på Doom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...