Gå til innhold

Snart kan du endelig bruke Microsoft Edge på mobil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har hatt Edge på Windows Phone i et par år nå, og den har vært notorisk buggy og ustabil for meg ihvertfall..

 

Jeg skriver i Edge på min mobil her nå, og opplever ikke at den er mer buggy og ustabil enn en hvilken som helst annen browser. Det var kanskje tilfellet for en god stund siden, men da snakker vi en veeeeeldig god stund...
Lenke til kommentar

Jeg skriver i Edge på min mobil her nå, og opplever ikke at den er mer buggy og ustabil enn en hvilken som helst annen browser. Det var kanskje tilfellet for en god stund siden, men da snakker vi en veeeeeldig god stund...

 

På WP? Opplever ofte at den refresher en side gang på gang helt uten videre, helt til fanen kræsjer. Ellers er det ofte den fryser, eller kræsjer for andre grunner. Har ofte brukt "tilbake" swipe-gesturen ved et uhell når jeg har scrollet nedover.

 

Når det er sagt, har jeg nå bestilt meg en Android. Kan prøve Edge igjen der, med et åpent sinn.. Men opplevelsen på Windows Phone har ikke gitt mersmak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg skriver i Edge på min mobil her nå, og opplever ikke at den er mer buggy og ustabil enn en hvilken som helst annen browser. Det var kanskje tilfellet for en god stund siden, men da snakker vi en veeeeeldig god stund...

 

På WP? Opplever ofte at den refresher en side gang på gang helt uten videre, helt til fanen kræsjer. Ellers er det ofte den fryser, eller kræsjer for andre grunner. Har ofte brukt "tilbake" swipe-gesturen ved et uhell når jeg har scrollet nedover.

 

Når det er sagt, har jeg nå bestilt meg en Android. Kan prøve Edge igjen der, med et åpent sinn.. Men opplevelsen på Windows Phone har ikke gitt mersmak.

Ja, eller Windows 10 mobile på en Lumia 950XL. Jeg opplever ikke noe av dette, foruten at jeg fra tid til annen swiper tilbake når jeg skal scrolle ned. Litt følsom på at jeg flytter fingeren litt på skrå der, men det er sjelden vare.

 

Edit: Når jeg tenker meg om så har ikke dette skjedd på evigheter. Testet litt nå for å se, og jeg må nå swipe nesten horisontalt før den hopper tilbake. Så da virker det som drt er fikset hos meg.

 

Det er imidlertid ikke noen hemmelighet at MS fokuserer på bredden i kundemassen fremfor egne devicer, slik at Edge til Android trolig har fått mer kjærlighet enn den jeg har her. Fruen gikk akkurat fra Lumia til S8, og la inn Microsoft Launcheren etter 20 minutter på TouchWiz. Kjører da mest mulig MS på Android, inklusive Edge, men jeg har ikke sett så mye på den selv foruten å konstatere at hun har lagt den inn.

 

Hun er glad for appene, men er ikke mye imponert over OS'et. Fantastisk slitsomt om man skal komme i gang og skal bruke MS kontoene som datakilder, og ting er så fragmentert. Det er dog blitt smooth siden sist gang.

Endret av Serpentbane
Lenke til kommentar

Kan også være at hardwaren på min Lumia 640 ikke alltid henger helt med. Er ihvertfall tider hvor nettleseren ikke har vært mulig å bruke pga konstant refreshing etter siden er lastet inn. Når det er sagt, så er det en stund siden jeg har oppdatert nå (hardt med 8 gigs internminne). Det kan også ha noe å si.

Det blir ihvertfall vemodig å forlate WP, da de har gjort veldig mye rett, etter min mening. Det var bare synd at det er så få apper. Nå får ikke min 640 de nyeste oppdateringene lenger heller, så den begynte vel å bli gammeldags uansett.

Endret av Joa_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...