Gå til innhold

SAMLETEST: Projektorer under 10 000 kroner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Optoma UHD550X må jo være et bedre kjøp hvis man får den på tilbud ser den har vært nede i 15000 før, skal man ha projektor så er 4k er must spør du meg. Full hd kan bli litt kornete på 100+ tommer

• Liker 3
Skrevet

"Er det duket for fotballkveld og bildekvalitet ikke er like viktig som størrelsen på bildet, (..)" For fotballsendinger er jo bildekvalitet ekstra viktig for å faktisk kunne se hvilken spiller som har ballen. Er det noen som har prøvd å se fotballkamp på en ikke-HD-kanal?

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke riktig at w2000 ikke har volumjustering på fjernkontrollen. Jeg har den og vet derfor at den har dette. Hvis man ser på bildet av fjernkontrollen i testen over ser man også disse knappene på fjernkontrollen.

Skrevet

Har dere testet, eller vet noen om en elle flere av prosjektorene fungerer med chromecast?

[/quote

selv min gamle prosjektor fra 2006 funker med cromecast..men bruker en hdmi spliter for og del lyd og bilde..

• Liker 1
Skrevet

Bildekvalitet er viktigst med en projektor, ikke full hd vs 4k oppløsning. Og siden panelene i projektorer er ekstremt små, så er det vanskelig, les dyrt, å få til native 4k. Kontrast, fargegjengivelse og skarphet redder film eller spillkvelden, ikke 4k...

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser også at de skriver keystone ?? har ikke alle nye prosjektorer lens shift. keystone er jo helt møl og forvrenger bildet. kontra lens shift

Monterer du projektoren rett så er det ikke behov for keystone og forvrengning av bildet. Men klart...lenshift gjør jo saken enklere
Skrevet

"Er det duket for fotballkveld og bildekvalitet ikke er like viktig som størrelsen på bildet, (..)" For fotballsendinger er jo bildekvalitet ekstra viktig for å faktisk kunne se hvilken spiller som har ballen. Er det noen som har prøvd å se fotballkamp på en ikke-HD-kanal?

Folk så fotball på s/h-bolleTVer i Urtiden, og syntes det var flotte greier… "Tippekampen" var en institusjon i de tusen hjem. Men tidene endrer seg, nå er det foppall on demand & instant replay og whatnot. Og DVD er ut…

Relevant poeng, dog. :)

Skrevet

Optoma UHD550X må jo være et bedre kjøp hvis man får den på tilbud ser den har vært nede i 15000 før, skal man ha projektor så er 4k er must spør du meg. Full hd kan bli litt kornete på 100+ tommer

Dette er en samletest for projektorer under 10 000 kroner.

Skrevet

Trodde de ga opp disse sammen med DVD-formatet for årevis siden

Det er mulig å få bra video opplevelse selv uten super oppløsning.

På samme måte som høy oppløsning ikke er det samme som god kvalitet.

Alt ligger i bildebehandling teknologien.

(Så klart med begrensningene lavere oppløsning vil gi)

Skrevet

Skal en kjøpe projektor i dag så bør en kjøpe en som takler 4K, eller holde seg til TV

Hva om du vil ha stort bilde (90"+) og ikke ønsker å bruke mer enn 10 000 kroner?

Opplevelsen ett stort bilde og/eller lengte sitteavstand vil gi deg kan ikke sammenlignes med super TV kvalitet på en mindre skjerm eller kortere sitteavstand.

Skrevet

Har dere testet, eller vet noen om en elle flere av prosjektorene fungerer med chromecast?

Er bare å dytte Chromecast i HDMI porten på hvem som helst av dem :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...