Gå til innhold

Brukt 980 kort - Hva selges disse for?


MrMidget

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg har i dag et Zotac 980 (4gb) AMP edition skjermkort som jeg vurderer å oppgradere med SLI
Etter hva jeg da har lest så trenger jeg kun et annet GTX 980 kort som kjører samme VRAM?

Hva selges slike kort for idag? Ser noen på finn til 2500 og oppover, men mener dette er langt over hva disse bør koste.. Hadde siktet meg inn til ca 1000kr..

 

Noen tanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du må lese en gang til Rusher. Han planlegger å kjøpe et til, ikke selge det for kr 1000. Normal bruktpris for GTX 980 ser ut til å ligge på rundt kr 2000, men jeg fant f.eks denne: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=109218064

Ville vært litt skeptisk til den annonsen derimot. 

 

Når gtx 1060 6GB selges på tilbud til 2300kr?, så er ikkje 980 verdt mere enn 1500kr. 1060 6GB yter ca likt, og trekker mindre strøm og har vel et par nye "features" også.

 

Jeg hadde aldri kjøpt 980 for mere enn 1500kr, og da skulle jeg virkelig hatt brukt for det. Vil heller si 1200kr, siden det er såpass gammelt. Gammel hardware ER gammel.

 

1060 støtter ikkje sli, men sli med midrange skjermkort har ikkje mange fordeler uansett. 4GB minne på 980  :confused:

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Når gtx 1060 6GB selges på tilbud til 2300kr?, så er ikkje 980 verdt mere enn 1500kr. 1060 6GB yter ca likt, og trekker mindre strøm og har vel et par nye "features" også.

 

Jeg hadde aldri kjøpt 980 for mere enn 1500kr, og da skulle jeg virkelig hatt brukt for det. Vil heller si 1200kr, siden det er såpass gammelt. Gammel hardware ER gammel.

 

1060 støtter ikkje sli, men sli med midrange skjermkort har ikkje mange fordeler uansett. 4GB minne på 980  :confused:

 

Tja, nå uttalte jeg meg ikke om hva det er verdt eller hva jeg ville betalt for et brukt 980, men hva ca. snittpris på bruktmarkedet er. Kr 1500 høres ok ut. Jeg syns at generelt sett forventer nordmenn alt for mye for brukt hardware. 

Lenke til kommentar

 

 

Kjøper nok ikke et under 1000kr..så da får jeg bare se om jeg aventer til jeg kan ta med råd til et skikkelig skjermkort om langt og lenge :)

 

Er det en Samsung S8+ jeg skimter i signaturen din? :p

 

Ja, det er telefonen jeg benytter i skrivende stund :) Hvordan det?

 

 

Det var ment som en spøk. Om du legger en tusenlapp oppå prisen av en S8+ så har du nok til et GTX1080Ti. Men du har tydeligvis prioritert litt annerledes. :p

Lenke til kommentar

 

 

 

Kjøper nok ikke et under 1000kr..så da får jeg bare se om jeg aventer til jeg kan ta med råd til et skikkelig skjermkort om langt og lenge :)

 

Er det en Samsung S8+ jeg skimter i signaturen din? :p

 

Ja, det er telefonen jeg benytter i skrivende stund :) Hvordan det?

 

 

Det var ment som en spøk. Om du legger en tusenlapp oppå prisen av en S8+ så har du nok til et GTX1080Ti. Men du har tydeligvis prioritert litt annerledes. :p

 

Fint med svitsj avtale hvor en ikke trenger å legge ut 10.000 kroner på rappen for å kjøpe en telefon.. 

Leverandører skulle kommet med svitsj avtaler på skjermkort eventuelt pc deler.

 

Uansett så har jeg hatt s8`en i flere måneder hvor da økonomien var stabil :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...