Gå til innhold

Hva syns dere om Tine's sin nye melkekartong?


  

48 stemmer

  1. 1. Bør ulven fjernes?

    • Nei, forandring fryder.
      19
    • Ja, det er hån mot matprodusentene.
      0
    • Bryr meg ikke noe om hva som er på en melkekartong.
      29


Anbefalte innlegg

Denne tråden kan også være under politikk og samfunn. :wee:

 

https://www.tine.no/merkevarer/tinemelk/artikler/nissekartongtrekk-til-din-melkekartong

https://www.nrk.no/trondelag/det-koker-i-sosiale-medier-etter-ulvetegning-pa-melkekartongen-1.13792562

 

Jeg personlig syns det er bare artig at Tine prøver på noe nytt. :)  Det plager ikke meg at det er en ulv på Hel-melk kartongen.

 

Hva mener der?

 

 

Dere kan snakke mer om selve bøndene under denne tråden.

Om/rundt Norske bønder i dag!

Så venligst begrens dere litt.

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde det stått: "La Ulven leve og spise så mange sauer den vil", så kunne jeg forstått motstanden.

 

Men et bilde av en ulv i et eventyr på en melkekartong blir rart å reagere på.

 

Har sauebøndene det så vanskelig for tiden at de ikke en gang tåler å se bilde av det dyret de hater?

 

Jeg mener: De vet jo at ulven eksisterer, så bare tanken burde jo være nok til å få dem til å tilte også da i så fall!

 

Nei, la oss fortsatt kunne vise ulven i norske eventyr. Barnesangene og eventyrene ble fattige nok etter at negrene forsvant.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

FY FAEN SÅ PROVOSERT JEG BLIR!!!!! Jeg fikk forklart da jeg var FEM år at nisser ikke FINNES og HVERT år kommer TINE med disse forbaska kartongene!!!!!! LURERI????? JA!!!!!! IKKE ÉN DRÅPE MELK TIL PÅ MEG 

 

Spiderman, Batman, Justice League, eller Terminator eksisterer heller ikke...

 

Din underholdning fremover blir begrenset til "skal vi danse" og "dokument 2"...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

La ulven levva og spise så mange melkekuer den vil.

 

Jeg synes kartongen er kul, litt som å ha Darth Vader på kartongen liksom.. Skikkelig skummelt og creepy.

 

At vi har masse innavla ulv fritt løpende rundt gårdene, er jo en realitet.

 

Så kan like gjerne ha en sånn mørk figur på kartongen. Realisme.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Hadde det stått: "La Ulven leve og spise så mange sauer den vil", så kunne jeg forstått motstanden.

 

Men et bilde av en ulv i et eventyr på en melkekartong blir rart å reagere på.

 

Har sauebøndene det så vanskelig for tiden at de ikke en gang tåler å se bilde av det dyret de hater?

 

Jeg mener: De vet jo at ulven eksisterer, så bare tanken burde jo være nok til å få dem til å tilte også da i så fall!

 

Nei, la oss fortsatt kunne vise ulven i norske eventyr. Barnesangene og eventyrene ble fattige nok etter at negrene forsvant.

Er så enig med deg der om at hvis det hadde sått "La Ulven leve og spise så mange sauer den vil", da hadde jeg også forstått problemet. Bøndene har ekstremt mye å feie forran sin egen dør. Dette er en lattelig reaksjon av dem, på grund av et harmløst bilde.

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

Ulven var en del av Norge i mange år før vi gikk inn for å utrydde den så vi kan også kalle en ulv på kartongen en hyllest til tapt natur. Vi kan dermed dra det til at de som klager er forkjempere for utrydding av dyr og at de synes snikskyting av f.eks. neshorn er bra greier. Det er selvfølgelig idiotisk og en merksnodig tolkning av saken, akkurat som tolkningen til de oversensitive bøndene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg-er-krenket-samfunnet lever i beste velgående. For noe komplette idioter som klager over slike ting. Tegn på at folk lever bedre enn de fortjener når man sitter og pønsker ut ting man skal føle seg krenket over.

De som "raser" over dette skulle hatt en real omgang juling.

:roll: 

 

Ironien er ekstrem.

 

Har litt vanskelig for å oppfatte den såkalte ironien her. Kan du forklare?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Det går en historie nettopp nå på nettet, om en kar som lot en slik kartong stå natta over i kjøleskapet. Neste morgen var lammerullen borte, fårepølsa måtte avlives og det var bitemerker i leverposteien.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Jeg har bare hørt frustrasjon rundt ulven fra han karen som var på Farmen. Vet ikke hva han heter, men han ble intervjuet, lenge, på TV2 nyhetskanalen. Kjenner noen bønder som ikke er kjendiser, og har ikke hørt et knyst om ulvekartongen fra dem. Mulig at media prøver å hause dette opp mer enn nødvendig. Gah, nå får jeg vondt i sjela for å ha brukt brain energy på denne saken... At jeg gidder

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...