Gå til innhold

Mulig scam finn.no


Anbefalte innlegg

Jeg har lagt ut en annonse på finn. Fikk for noen dager siden sms der det sto at h*n var interessert med en e-mail adresse jeg skulle svare på. Sms hadde navn istedet for nummer og gikk ikke an å svare på. H*n sa at det var til sønnen og at h*n skulle hjelpe meg med å sende til USA og la med 1500kr i frakt. Jeg spurte om vi kunne bruke finn.no som kommunikasjon, men det ble ignorert. Jeg har nå fått en betaling på epost fra payex, men så kommer det også opp "vær forsiktig" Denne meldingen ser ut som phisingsvindel".

 

Er dette scam?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opplevde noe tilsvarende for noen år siden når jeg skulle selge en bil. Men jeg nektet å tro at noen fra utlandet var villig til å komme til Norge for å kjøpe en gammel, muggen Chrysler Neon til 5000 kr. Så meldingen ble helt og holdent ignorert fra min side. Anbefaler deg å gjøre det samme.

Endret av Kajac
Lenke til kommentar

Til en annen gang, be kjøperen og hente og betale varen eller ordne henting\levering selv.

Si du kun selger varer til norske kunder, tar kun paypal, vips, forskudsbetaling eller finn betalingsgaranti. Annet blir avvist.

 

Folk som ber deg sende til utlandet tar man ikke seriøst, da det er såpass mye bry og dyrt at hvis pakken blir borte må du nok ta risikoen hvis du ikke vil betale for forsikringer etc.

 

For enkelte prøver å si du betaler forsikring eller er kun ute etter å svindle deg. Personen vil kanskje bare ha deg å gi kredittkort nummer eller ligdene så sitter du med regningen. Eller få informasjon om deg for å svindle andre ved å utgi seg for å være deg.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...