Gå til innhold

Endelig har det skjedd ting i mobilmarkedet igjen. Dette er de beste abonnementene nå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

 

 

Når skal det første tørre å gi helt fridata slik som gjøres i resten av europa?

Den som gjør det vil få mange kunder på dagen, inkludert meg. 

 

 

 

 

Venter på det samme.

Etter min mening burde de vridd mobilmarkedet dit brdbånd er i dag.

Betal heller for hastigheten...

 

 

 

- Jeg er for såvidt enig, men slik dem tenker i dag så må dem ta høyde for pris per "GB(MB/kB/B)" internt, som igjen går utover oss forbrukere eksternt.

Og på grunn av dette så henger det mye mer sammen imotsettning til vanlig Bredbånd-Internett som folk har hjemme/på hytten.

 

Siden dem ikke regulerer Data-kvoten etter Hastighet, så bør dem heller regulere Hastigheten etter Data-kvoten.

Noe som den heller ikke gjør.

 

Men uansett hvordan dem velger å gjøre det, så vil der alltid være forbrukere som klager.

Fordi disse forbrukerne vil aller helst ha i både pose og sekk, for slikk og ingenting.

Altså, "Ja takk, begge deler...", noe som ikke kommer til å skje her på berget med det første.

Lenke til kommentar

 

 

 

- Når det gjelder "Strupet-Hastighet" så synes jeg det burde vært nevnt for alle pakkene i en tabellene.

Og da mener jeg ikke at dem nevner at hastigheten blir strupet, men opplyser oss om den faktiske hastigheten som man får når strupingen trer i fraft.

 

Det ser det ut til å bare være et abonement som faktisk nevner "Strupet-Hastighet" i tabellene i artikkelen, og det er "Komplett Megaflex".

 

Overfakturering varierer en god del selv ved "Strupet-Hastighet", siden ikke alle struper hastigheten til samme grunnhastighet.

Særlig viktig blir dette siden ikke alle abonementene har en øvre grense for overforbruk, selv ved "Strupet-Hastighet".

Lenke til kommentar

Ang overforbruk hos komplett: om du bruker over inkluderte data før du bestiller ny datapakke gjelder full pris på overforbruk. Var så uheldig og bruke opp dataen min på en full HD på youtube en sen kveld, og når jeg da bestilte ny datapakke dagen etter og trodde det var innafor fikk jeg en ivrig faktura som skulle ha 399 for overforbruk av data + datapakka jeg bestile. Kontaktet support og de mente dette var "normal praksis" hos alle andre leverandører også. Det er ikke tilfelle hos onecall i alle fall, så lenge jeg bestile ekstra datapakke før mnd slutt, dekte dette også overforbruket tidligere i mnd. Bekreftet dette med onecall, at så lenge overforbruket er innenfor norge kan det "etter betales". Utenfor norge måtte man betale på forhånd. Jeg skulle gjerne hatt onecall igjen, men vi er avhengige av wifi tale, noe onecall ikke har tenkt å implementere med det første. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Aktiver datakontroll på komplett mine sider, så slipper du overforbruk. Jeg er dog enig i at disse fallgruvene hos operatørene er uholdbart. Det er dog den måten de tjener penger på, at vi forbrukerne sover i timen.

 

Jeg håper også kvotesystemet operatørene opererer med, forsvinner. Det er håpløse å regulere forbruk med en iphone f.eks når man ikke kan strupe sånt på telefonen som f.eks man lett kan gjøre i android

Lenke til kommentar

Når man ser til våre naboland, så vil jeg si at nordmenn blir flådd av mobilmarkedet, om det i det hele tatt kan kalles et marked når det er to selskap som regjerer. I Finland kan man få ubegrenset data til en grei pris. I Danmark får man dobbelt så mye data som i Norge til halve prisen. I Sverige er de også ganske gode på pris og datapakker. Hvorfor må det være så dyrt og vanskelig å være telekunde i Norge? Ja, nordmenn tjener litt mer enn våre naboer, men ikke over dobbelt så mye. Det virker også som at Telia og Telenor setter opp hindre i avtalene de lager med de små selskapene som leier nettet deres. At de ikke skal få lov å sette prisene for lavt eller gjøre datapakkene for store. Men da blir det heller ingen skikkelig konkurranse, for det må ofte et kraftig tiltak fra en av leverandørene for å få til en forandring. Om jeg vil starte opp et teleselskap og tilby 500 GB til 300 kr per måned så kan jeg vel ikke det fordi jeg ikke har et 4G nett og Telia og Telenor vil helst melke systemet med de samme datapakkene og prisene lengst mulig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg har lenge lest på disse "beste" abonnementene deres.

Hvem i pokkerens land går rundt å bytter mobiloperatør/abonnement hver måned?

Unyttig sak å skrive om.

 

 

 

 

- Jeg må si meg uenig...

Logisk nok så bytter ikke folk abonnement/operatør hver måned.

Men det er fortsatt nyttig å få kunne se om der er store nok forskjeller mellom de nye pakkeløsningene og ens eget abonnement.

På grunnlag av denne informasjonen så kan hver enkelt av leserne bedømme om denne forskjellen rettferdiggjør et bytte, eller ikke.

 

Har man f.eks. per i dag et abonnement som tar betaling for tellerskritt så lønner det seg å bytte til et nytt abonnement som har et større antall inkluderte ringeminutter i abonnements-prisen.

Eller et med "ubegrenset" ringetid, om man synes prisen på abonnementet er verdt det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...