Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Beholder man tilgangen til e-postadressen fra Nextgentel etter oppsigelse?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er spurt og svart på tidligere

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1407869

 

Du sier opp med dette e-post tjenesteleverandør også samt lagring av e-poster på tjeneste leverandørens servere.

Hvilket også selvsagt innebærer mailserver og maildomene (mail addresse).

Og som en ikke betalende internett kunde har ikke nextgentel forpliktelser for å opprettholde noe (skal stå i vilkårene)

Lenke til kommentar

Derfor bør man alltid bruke en leverandør-uavhengig e-post til viktige ting. Til alt egentlig!

Det gjelder også jobbmail! ikke sikkert man jobber samme sted hele livet.

Slik sett er hotmail og gmail gull!

 

Det kommer helt an på jobben. Jobber man i en kjent bedrift er det ganske useriøst og bruke gmail eller hotmail til jobbrelaterte ting. Det kan også være i strid med regler man har inngått med arbeidsgiver. For min del er det veldig strengt hva som kan sendes utenfor jobbmailen. Andre veien er det en fordel å ha et klart skille mellom jobb og privat.

 

Bytter man jobb, så trenger man ikke oppdatere alle venner og bekjente med ny adresse, og man slipper alt som hørte den gamle jobben til. Så: jobbmail til jobb. Gmail/hotmail/whatever privat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Derfor bør man alltid bruke en leverandør-uavhengig e-post til viktige ting. Til alt egentlig!

Det gjelder også jobbmail! ikke sikkert man jobber samme sted hele livet.

Slik sett er hotmail og gmail gull!

 

Det kommer helt an på jobben. Jobber man i en kjent bedrift er det ganske useriøst og bruke gmail eller hotmail til jobbrelaterte ting. Det kan også være i strid med regler man har inngått med arbeidsgiver. For min del er det veldig strengt hva som kan sendes utenfor jobbmailen. Andre veien er det en fordel å ha et klart skille mellom jobb og privat.

 

Bytter man jobb, så trenger man ikke oppdatere alle venner og bekjente med ny adresse, og man slipper alt som hørte den gamle jobben til. Så: jobbmail til jobb. Gmail/hotmail/whatever privat.

 

 

Jeg tror ozone mener at man hverken skal bruke jobbmail eller internettleverandører sine eposter. 

Lenke til kommentar

 

 

Derfor bør man alltid bruke en leverandør-uavhengig e-post til viktige ting. Til alt egentlig!

Det gjelder også jobbmail! ikke sikkert man jobber samme sted hele livet.

Slik sett er hotmail og gmail gull!

 

Det kommer helt an på jobben. Jobber man i en kjent bedrift er det ganske useriøst og bruke gmail eller hotmail til jobbrelaterte ting. Det kan også være i strid med regler man har inngått med arbeidsgiver. For min del er det veldig strengt hva som kan sendes utenfor jobbmailen. Andre veien er det en fordel å ha et klart skille mellom jobb og privat.

 

Bytter man jobb, så trenger man ikke oppdatere alle venner og bekjente med ny adresse, og man slipper alt som hørte den gamle jobben til. Så: jobbmail til jobb. Gmail/hotmail/whatever privat.

 

 

Jeg tror ozone mener at man hverken skal bruke jobbmail eller internettleverandører sine eposter. 

 

 

Til jobb bruker man selvfølgelig arbeidsgivers epost Til privat er jeg helt enig, da bruker man en uavhengig leverandør, som f.eks gmail eller hotmail.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, jeg mente selvfølgelig til private/personlige formål. På jobb bruker jeg selvsagt jobbmailen til jobb-ting!

 

Men jeg kjenner mange som bruker den privat også. Litt dumt å lage grupper til alle foreldrene til barnas klassekamerater på fotballlaget på jobbmailen, og en haug med andre slike private ting, og så bytte jobb om en måned. Tidligere arbeidsgiver videresender neppe all e-posten som hagler inn etter jeg har sluttet...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...