Gå til innhold

Her «lures» ansiktsskanningen på iPhone X


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessant, og ikke bra...

De burde integrert TouchID på baksiden. Da hadde folk fått det beste av to verdener. Kanskje de kan oppgradere FaceID til å kreve små ansikt bevegelser? Som feks blunk, smil, og/eller andre mikroskopiske ansikt grimaser? Det ville ihvertfall gjort det vanskeligere å bruke en livløs maske.

 

Det er også kriminelle bruker Iphone med TouchID ettersom krypteringen er såpass sikker og politiet/TSA ikke har lov å tvinge mobil eiger til å hverken avgi fingeravtrykk eller pin kode.

Hvordan er reglene med FaceID?

Lenke til kommentar

Interessant, og ikke bra...

De burde integrert TouchID på baksiden. Da hadde folk fått det beste av to verdener.

 

Og det værste av begge. TouchID er mye lettere å lure enn FaceID.

 

politiet/TSA ikke har lov å tvinge mobil eiger til å hverken avgi fingeravtrykk eller pin kode.

Hvordan er reglene med FaceID?

 

FaceID krever at du ser på mobilen, så det er nok vanskeligere å tvinge noen til å åpne den. (Men kanskje lettere å lure noen ala "se her")

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

Lurer på om de vil fortsette med kun faceID i neste generasjoner. Jeg tipper neppe.

Er jo bare en krampetrekning da de ikke fikk til med fingeravtrykkleser på selve skjermen. Når det blir tilgjengelig teknologi så blir nok alle å bytte dit. Er definitivt den beste løsningen!

 

 

Det håper jeg ikke skjer.. Visste ikke hvor irriterende det var å autorisere seg med fingeren hele tiden før jeg slapp å gjøre det.

Lenke til kommentar

 

Interessant, og ikke bra...

De burde integrert TouchID på baksiden. Da hadde folk fått det beste av to verdener.

 

Og det værste av begge. TouchID er mye lettere å lure enn FaceID.

 

politiet/TSA ikke har lov å tvinge mobil eiger til å hverken avgi fingeravtrykk eller pin kode.

Hvordan er reglene med FaceID?

 

FaceID krever at du ser på mobilen, så det er nok vanskeligere å tvinge noen til å åpne den. (Men kanskje lettere å lure noen ala "se her")

Er vel bare å holde telefonen foran eierens ansikt. Må jo åpne øynene gang. Ok siden den er så kjapp, og også virker i mørke, burde det være lett å "lure" til seg ID uten tvang

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er det med folk egentlig? Alle slike sikkerhetssystemer lar deg lure på en eller annen måte, om man bare vil det nok. At man blir betenkt, bekymret eller overrasket over det er over min fatteevne. Og hvor stor sannsynlighet tror folk egentlig at det er, for at akkurat de er interessant nok til at noen skal gidde å bruke tid å ressurser på å lure seg inn på akkurat deres mobil? Makan

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Lurer på om de vil fortsette med kun faceID i neste generasjoner. Jeg tipper neppe.

Er jo bare en krampetrekning da de ikke fikk til med fingeravtrykkleser på selve skjermen. Når det blir tilgjengelig teknologi så blir nok alle å bytte dit. Er definitivt den beste løsningen!

 

 

Det håper jeg ikke skjer.. Visste ikke hvor irriterende det var å autorisere seg med fingeren hele tiden før jeg slapp å gjøre det.

Vi får se hvem som får rett :)

Lenke til kommentar

 

 

 

Lurer på om de vil fortsette med kun faceID i neste generasjoner. Jeg tipper neppe.

Er jo bare en krampetrekning da de ikke fikk til med fingeravtrykkleser på selve skjermen. Når det blir tilgjengelig teknologi så blir nok alle å bytte dit. Er definitivt den beste løsningen!

Det håper jeg ikke skjer.. Visste ikke hvor irriterende det var å autorisere seg med fingeren hele tiden før jeg slapp å gjøre det.

Vi får se hvem som får rett :)
En ting er sikkert, det kan være greit å bruke den en stund før man mener noe om det. Når det fungerer slik det skal 49 av 50 ganger så er det som å ikke ha noe lås på telefonen.

Appet som tidligere har kode eller touchid bare verifiserer deg og så er du inne. I safari, når du går inn på sider med innlogging så verifiserer telefonen brukeren og legger inn brukernavn og passord. Så jeg tror dette er fremtiden.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...