Gå til innhold

PRØVEKJØRT: Sony Xperia XZ1 Compact


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt en preferanse for Ericsson -> Sony Ericsson->Sonys mobiler siden Mestusalems dåpsfest og det er mye jeg liker ved disse mobilene. Teknisk er de svært holdbare om de behandles rimelig vettugt, og de har vært med meg under rimelig harde forhold i fjellet med telting sommer som vinter. Har aldri hatt et eneste problem med noen av de inkludert den jeg har nå.

 

MEN: Det er 2 ting som gjør at jeg ikke kommer til å bytte til Sony neste gang:

 

- Mobilen er svært holdbar, men det er ikke oppdateringsmodellen til Sony for Android.

 

- Sony's apper er absolutt ikke noe jeg behøver, og jeg misliker sterkt at de eskalerer rettighetene til apper som jeg ikke kan bli kvitt.

 

Jeg har kommet til at det eneste aktuelle for meg når det gjelder Android er ren Android som hos Google's egne - eller budsjettmodeller som kvalifiserer til betegnelsen AndroidOne. Det er nok bloat som det i ren Android om ikke Sony skal pøse på med mer.

Lenke til kommentar

Har denne selv. Bluetooth har litt personlighet på min - kan finne på å kræsje, eller lyve om hva den er koplet til. Kroppen blir skadet av å falle på sementgulv...

Har kjøpt gummiert deksel, og spanderer en omstart når BT får hikke.

Dette er en suveren telefon, og akkurat passe størrelse. Kjempefornøyd.

Lenke til kommentar

Hva med varmeutvikling? Har selv Z5 compact og den blir dritvarm av spilling og diverse andre ting. Det går igjen utover ytelsen, fordi den virker å throttle cpu eller noe når den blir varm, slik at f.eks Hearthstone hakker som f. Det skjer etter en 3-5 kamper. Har hørt noe om at Snapdragon 810 var dårlig på dette med varme, så kanskje har det blitt fikset?

Lenke til kommentar

 

 

Ubrukelig lav oppløsning. Selv på en så liten skjerm.

 

Eg har forgjengaren Z5 compact, og oppløysning er ikkje noe problem, om du ikkje har noen veldig spesielle behov.

 

Jeg snakker ikke om behov her, jeg kunne fint greid meg med en oppløsning på 480x320 også, men aller helst skulle jeg hatt 4k.

«Ingen» som trenger 3840x2160 på en kompakt 4,6» mobil. Dessuten ville det også skutt prisen til værs på den.

Iphone 8 til sammenlikning med sin 4.7» har 750x1334.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Veldig bra telefon, men som flere andre sony telefoner så blir max volum lavere for hver oppdatering. Man merker det ikke før det har gått en 6-10 mnd, etter 24 mnd er det blitt så ille at man nesten ikke hører telefonen når den ligger i lomma.

 

Mange har klaget på dette uten at noe skjer, nesten som om det var planlagt for å tvinge deg til å bytte telefon oftere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...